KRIGA

Jag har gjort det jag aldrig trodde jag skulle göra. Att jag aldrig någonsin medvetet skulle utsätta mig för. Men jag har gjort det, och jag har förstått felet, jag har förstått varför jag agerat som jag gjort. Jag har varit åt in i helvete (förlåt pappa för svordomen) otrogen. Japp. Jag har varit otrogen mot mitt livs kärlek. Mitt livs kärlek som ingen kommer kunna ersätta och som jag har hängt ihop med i snart två decennier. Jag har varit otrogen mot min fäktning.

Jag insåg detta idag på fäktningen. Jag vet inte vad det kom från men den gjorde mig medveten om det förgågna. Det är inte det att jag inte tränat, jag har tränat mycket. Men jag insåg idag att jag inte alltid kommit fokuserad. En del av detta har varit mitt problem med maten. Jag har skrivit det innan, men vi har ju middag included i hyran, men eftersom jag fäktar så missar jag middagen.. Så det har varit lite krångligt att komma på hur jag skall göra, och er som jag träffade i julas, många av er märkte att jag gått ner i vikt och det har jag, men inte frivilligt om jag säger så.. Eftersom jag inte har ätit så bra så har det självfallet resulterat i dålig koncentration.. men nu är det inte enbart det som har orsakt min icke 100 % koncentration. Det är en person på fäktning.. Men jag har honom att tacka, för efter en incident som hände i fredags (pappa inget allvarlit jag lovar) så har min koncentration förflyttats från honom till enbart fäktningen. Idag var jag en krigare, jag har inte känt ett sådant fokus på länge. jag ville vinna och jag ville krossa. Med maskinens "krossa alla fönster" på repeat så körde jag. Jag bara körde. Och med resultat. Om det är något jag lärt mig med fäktning här nere i Italien, är det att matcherna kan vända snabbt och underlägen på fyra fem stötar kan lätt bli övertagat. Jag är mer koncentrerad och fokuserad än någonsin och jag skall kriga. KRIGA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0