the little town God forgot to bless

Det är sjukt vad Göteborg är litet.. Nu visar det sig att en utav mina närmsta vänner - C - känner snyggMs lillebror. Sjukt eller hur?

ciaociao

Yummie

Nu är jag hemma igen från både ryskan och hulebäck. Magen längtar efter mat så det är mission number one förtillfället. Sedan är det bara att sätta sig ännu mer med ryskan, visade sig att jag ´låg mer efter än vad jag trodde. Men en sak var bra och det var att snyggmagnus var där idag. Yummie.

Haha nej back to work hörs senare ciaociao

Later

Morning sunshines. Nu är det snart schooltime! Sedan efter skolan skall jag till mitt gamla gymnasium Hulebäck och anmäla mig till betygshöjande prövning i Specialidrott och Samhäll A. Känns töntigt att ha VG när jag vet att jag kan få MVG.

Sedan får vi se vad dagen har att erbjuda.. Det blir träning ikväll iaf..

Later

CIaociao


Princess of Kungsholmen..

Åh innan jag somnar, här är SZ i full fäktutstyrsel, eller ja nästan. Haha hon hade blivit en grym fäktare.

På bilden dubbar JE henne till Prinsessa av kungsholmen. Tack för en jättemysig tjejkväll tjejer. Det måste göras om!

ciaociao

From Germany with love..

Några bilder som snabbt sammanfattar resan till Tyskland, mellanövernattning hos SZ i Stockholm för att sedan återvända till Göteborg.

  Stället hette Coffee fellows  tyckte att jag kände en bekantskap med namnet. Hm kanske för att mitt dagliga intag kaffe är förstort, Hur som helst så fikade vi här två gånger, på vägen till Waldkirch och på vägen hem. Jättemysigt ställe. Liknar inte mannen på bilde av muggen Obama?


Städerskorna på hotellet rullade ihop våra pyjamasar. Sjukt hårt rullade dem med. Och kompakt. Här är madmoiselle Anderssons pjyamas.

 
Welcome to Waldkirch. Eller skall man säga Willkommen. Vet inte hur det stavas på tyska för har aldrig läst tyska.. Men iaf. Så här kan man beskriva byn, liten, gullig, småstad, berg, små hus, SKOG, soligt, fåglar, konstiga människor, trevliga människor, gång avstånd till allt, otroligt god tomatsoppa på hotellet. Det här är iaf utsikten från vår balkong.

        Till min stora glädje och min stora förvåning så hittade jag en Starbucks i Freiburg - en utav städerna vi var tvugna att byta tåg i.. Här köptes kaffe - såklart - och cinnamon pills som skall ätas efter kaffet. Starka som jag vet inte vad men sjukt goda. Kl här var runt 11 på dagen, och då hade jag redan druckit nästan en liter kaffe innan jag drack upp starbucks kaffen. Beroende? Absolut inte.. Hm.

Jag passade även på att köpa ett till armband till min lilla samling. Lite färg skadar inte och hon som hade den indiskashoppen såg så söt ut. En liten souvinir från Freiburg. För er som inte vet det så är armband lika viktigt för mig som mitt     kaffe. Har iaf alltid några på mig. För precis som man kan känna sig "naken" utan klocka känner jag mig naken utan mina armband.
  Massagestolen på flyplatsen blev en riktig hit och definitivt en materiell sak som skapade de fem roligaste minutrarna i mitt liv - iaf några av dem. Jag har inte skrattat så mkt. herrgud vad sjukt det kändes, ioch det var definitivt inte skönt.. Men det resulterade iallafall i...
Ett nummer från flygplats arbetaren Volfgang. Han kan beskrivas som en stor tysk. Hans kompis som var i 40-årsåldern kom springandes upp för trappan till planet och in på planet till min plats och gav mig lappen några minuter innan vi skulle lyfta. Modigt av Volfgang att lämna nummer men tyvärr. Jag känner inte riktigt för att börja pendla till Tyskland. Av skeretess och artighetsskäl har jag valt att ta bort de två första siffrorna av nummret.



Det var lite smakprov på vad resan hade att erbjuda..


nu skall jag sova.

Godnatt

ciaociao






Cosy

Idag blir det ingen kvällsträning.. Har fått superont i magen, som träningsvärk fast det är smärta istället. Liknande det jag hade för ett år sedan när jag åkte in på sjukhus ni vet för magkatarr.
Sedan har jag en massa ryska att ta tag i.

Så här sitter man i mjukisdress, mjukisrosa tofflor och skall göra lite kaffe. Imorgon är det ju skola.

Haha jag tycker det är så himla kul att busringa till människor. Ringde precis L och drog en story om fashion week i Stockholm och Carin Wester visningen hon var på. Haha var rädd hon blev, hur kul som helst. Den sanna glädjen är skadeglädjen. Nåja iaf nästan..

Nej tänkte bara köra ett kort inlägg för nu har jag lite plugg framför mig.

Hm skall jag göra te eller kaffe? det är frågan..

ciaociao

Thoughts and bags.

Morning loves. Är pigg idag, det blev inte senare än halv två, och söta C körde mig hem! Sweet. Det är så himla skönt när man går ut ett tjejgäng och någon har bil. Men det är ganska bra att se till att man är mer än en som har körkort för annars blir det inte så kul för den personen. Måste alltså dra mitt strå till stacken nu för rättvisans skulle.

Idag är det bara ruskijruskijruskijruskij. Måste ta igen en lektion som jag tappade i måndags. Sedan flyttar hela barnaskaran till pappa idag så det måste packas med. Det är det som jag hatar med att vara skilsmässobarn. Att packa, När jag var liten älskade jag att packa för att då visste man att något kul antagligen skulle komma. Absolut är det kul att träffa min kära pappa, men det är jobbigt att varje vecka är det samma sak. Vi kan kalla det PPS. Packa Panik Stress. Man packar på dagen, sedan är det alltid någon av barnen som inte har packat färdigt på kvällen när pappa kommer och skall hämta allt. Sedan är jag ganska dålig att packa upp så kläderna brukar ligga i väskan fram tills måndag morgon när vi skall åka till mamma. Kanske är det därför som det känns att jag lever i en resväska..

Tanken har inte slagit mig förrän nu..

Åh om bara någon vecka åker jag med mamma och syskon till Furtuventura. Sol. Värma, Jag skall bli jävligt brun.

Nej frukost. Lägger in bilder från waldkirch och tyskland så fort jag har bytt batteri i kameran..



Om någon hade kunnat bära mina väskor kanske det hade vart mindre jobbigt?!. Nåja.

ciaociao

Im back biatches

Missed me guys? Nu är jag tillbaka iaf. Inte efter en lyckad tävling - inte på långa vägar, men däremot efter en jobbig men rolig resa. Så mkt har hänt. Har dokumenterat med min rosa kamera så ni kommer att få lite bilder.

Stannade ju en natt i sthlm där jag SZ och JE hade världens mysigaste tjejkväll med nostalgimusik vin choklad jättegod middag och en massa roliga skratt. Nu på morgonen åkte vi till SZ skola, försvarshögskolan, där vi åt frukost för att jag sedan med väldigt mkt hjälp av JE skulle ta mig till centralen och en allt för lång resa hem igen till Göteborg. Gulligt av henne.

Nu väntar en snabb "examensfest" för min del, blir itne sent ikväll för imorgon är det ordning-och-reda-styra-upp-mitt-liv-med-plugg-dag-och-massa-andra-viktiga-saker.




Nu skall jag göra mig iordning,

Mjau

ciaociao

Ciao

Yo homies!

Nu är jag hemma efter min första ryska lektion. Som faktiskt gick mkt bättre än väntat. Läraren låter som hon skall dö av en hjärtinfarkt när som heslt eftersom hon låter så stressad men i övrigt så är hon jättebra. Och en sak är säkert, jag har bestämt mig för att bli hennes bästa elev. Det fanns inte så jättemånga människor som man kände att man skulle kunna klicka med. Eller ja cutiepie killen längst bak i klassrummet kanske. Hade inte sett att han kommit in så när han gick förbi min bänk och jag så trodde jag först att han gått genom väggen eller något. Men bra såg han iaf ut. Nice. Känner på mig att lektionerna kan bli lite roligare än vad jag trott nu..

Ät lunch med min padre på Soho för att sedan springa ner till centralen och boka en tågbiljett hem. Sjukt vilka förmåner man får med SJ Prio kortet som snart kommer komma hem på posten till Moi.

Nej nu har jag ordnat med papper som skall in i pärmar, ordnat medlemskap i studentkåren - som är ett måste ifall man vill göra tentan. Sedan skall jag packa tills imorgon. Ringt CSN har jag också hunnit med.
Det jag däremot inte hunnit med är att dricka kaffe. Ha begäret är stort nu. Riktigt enormt faktiskt..

Det jag hatar är bara att jag inte fått övningsboken och textboken än, beställde dem igår... Åh jag hatar att ha lösa papper överallt. Missar måndagens lektion eftersom jag är i Tyskland men på torsdag bör jag ha dem. Halleluja moment.



Later ciaociao



Today

Godmorgon bloggen.

Idag blir det en tidigt morgon för mig, måste hinna gå igenom lite utav ryskan innan första lektionen. Möter upp pappa sedan för att antagligen äta lunch och ordna biljetten hem från skavsta/ sthlm. Jag stannar en natt i Stockholm mellan måndag och tisdag, för att hälsa på SZ och sedan kommer jag hem tisdag eftermiddag. L och Jasmine kommer att åka samma tåg hem som mig förhoppningsvis wiiie, de lyckades nämligen komma över två biljetter til Carin Westers visning på måndag. Damn them.

Nej sedan är det bara packa  och träna som gäller. Åker ju imorgon .


ciaociao

och ha en bra dag!


Coffeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Om jag hade varit ngn form utav mat med någon plast som bara försluter mig på alla sidor och gör så att jag sakta kvävs tills det att någon öppnar mig och jag får känna luften fylla mina lugnor fram tills att jag sakta skall tuggas i någons mun. Då hade jag haft en innehållsförteckning om vad jag innehöll.

Den innehållsförteckningen hade idag sett ut så här:

Baserat på det dagliga intaget
80%kaffe.

20% vatten.


Nej kanske inte riktigt så för lita mat har jag fått i mig, men i övrigt så kan denna dag sammanfattas med fem bokstäver.

KAFFE


ciaociao

No probs anymore.

Jag vet att det har vart lite krångel på min blogg idag, men jag får tacka kundservicen som hjälpte mig att lösa problemet så snabbt som möjligt. Nu skall det nog inte vara några fler problem.

Read and enjoy

ciaociao

Da ruskiij

Försöker just nu att printa in tre timmars ryska lektion i mitt huvud. Observera då att jag inte har vart med på den första lektionen för att jag blev skickad till fel informationsmöte.. How great of them..

Men det går faktiskt hyfsat, det är inte så svårt som man tror, har precis börjat läsa lite smått haha. Allvarligt. Men det är faktiskt sjukt svårt att skriva. Och rysk skrivstil skall vi inte ens prata om. Wish me luck

    

ciaociao

Our Lovely b-day girl!

Grattis älsklings C önskar jag dig på din födelsedag, synd att jag inte kan vara med ikväll men du och jag tar garanterat igen det.

 Hoppas du får en underbar födelsedag

Love U






ciaociao

Party all night long

Om man skall anordna en fest med tema, gärna tema som ingen har haft - vilka teman hade ni då föredragit?

Min kära vän JvP har fått i uppdrag att bli eventansvarig för Mingel i Kungsbacka och jag tycker nu att vi - svenska folket - skall visa vilka hjälpsamma människor vi är. Så hjälp henne genom att bomba kommentarsfältet.

ciaociao


bilden är tagen från www.elleuk.com


MPL - my perfect life

Åh jag kan knappt bärga mig. Visst var hela Obamas ceremoni otrolig och enormt mäktig och det låg en så hoppfull känsla över allt och alla. Men efter att ha sett delar av talet och presidentseden så vänder jag nu mina blickar till något mer glamorösare.

Victoria Silversteds program "My perfect life" har premiär idag på TV4 kl 2240.

Det skall jag inte missa.

later

ciaociao


From Rehab to wisdom

sakta räknar jag ner timmarna tills den stunden då jag kan säga att jag är vuxen. Vuxen i den utsträckningen att jag kommer att plugga på universitet. Nåja det är några timmar kvar i min glassiga-chillaktiga-endastträning-levalivet-termin som nu har pågått i ett halvår. Och visst har jag haft saker att göra, ganska mkt faktiskt. Men det var i helgen jag insåg hur jävla soft jag har haft det när JvP sa en kommentar i stilen med att " fattar du inte hur soft liv du har, vi andra går i skolan och stressar ihjäl oss, du jobbar (jobbade) 27 h i månaden och jag 80 h plus att jag går i skolan, det är ju egentligen nu du skall jobba häcken av dig".

Och visst har jag det bra, dagarna består av träning, pappersarbete alias försöka ta tag i mitt liv, kaffe på centro och att börja varje morgon med att kolla på topmodel kl 0940 för att sedan bege sig ner till gymmet och se fab ut på löpbandet. Men jag som älskar att ha hur mycket som helst att göra. Att ha känslan inom sig att det jag gör betyder något och att få känna sig viktigt, det är den jag i dagsläget saknar.

Därför skall det bli skönt att börja plugga, att ta tag i sitt liv och börja få rutiner på saker och ting. Jag ser allvarligt talat enormt mycket fram emot att plugga. Jag kan till och med ibland tycka att det är kul. Men jag är ju för er som vet ganksa mentalt störd ibland. Jag är medveten om mina brister och fel.

Nej några 27 h i ett Café per månad, gratis mat och enormt gott kaffe, samt att lukta espressopulver varje gång man slutar sitt pass är det nu finito med. Nu skall jag bli klok igen. Jag skall visa mitt intellektuella jag genom att lära mig ryska. Det språk som jag själv tror kommer bli ett utav världens ledande språk i framtiden.

Nu skall jag inte längre behöve klättra på väggarna utan nu skall jag få aktivera mina stackars hjärnceller som i ett halvår legat på rehab sedan studenten. Ja för även om jag har klättrat på väggarna i några månader så har det även vart otroligt skönt för kroppen att ta igen sig. Att styrka varenda liten del och att bara känna lugnet igen. För att vara så stressad att en 18 årig tjej hålller på att få magsår är fan inte vettigt. Det var förövrigt flera i min klass som hade det. En tjej fick aneroxia i parallelklassen. Flera andra tjejkompisar på andra skolor -  gymnasie som universit - har haft liknande symptom.
Det är ju fan stört

Men nu blir det ändring och jag skall återigen få bli den överambitiösa tjejen som jag älskar att vara. Jag skall få lära mig allt jag vill och ingen skall stoppa mig. Från och med kommer det inte bli "tjejen som spenderar sin tid på centro med L var och varannan timma för att vara det med sushi från supersushi". Nej nu kommer det istället bli "tjejen som tar tag i sitt liv och skall ut och lära sig saker om världen för att utvecklas som människa för att sedan bege sig ut och rädda världen - och i pausena äta super sushi och dricka kaffe med L på centro. haha.

För det låter väl lite vettigare?

Nu skall jag iaf måla my nails


ciaociao





Because Im worth it.

Ibland undrar man lite varför inte allting funkar som det skall. Nyckelordet kallas kommunikation. Efter jävligt mycket om och men, ett sjukt deppande, irriterande, nästan en trasig telefon och ett hål i en vägg, skall jag nu förhoppningsvis få läsa min nybörjarryska.

Efter att i en timma har skickats mellan växel och institutionen för slaviska språk så var det fortfarande ingen som visste något om någon. Inte heller gick det att få tag på studievägledaren som visade sig  vara lektor för hela institutionen förrän imorgon tisdag kl 1600 inte heller hade man något mobilnr eller liknande. och kursstarten var idag..
Inte heller blev det hela bättre av att sekreteraren för slaviska språk institutionen var sjukskriven och de personer som i nuläget satt där var hämtade från andra institutioner för att i allafall täcka upp under jouren. Anledningen till att jag behövde få tag på Studievägledaren eller någon ansvarig från slaviska språk inst. var att jag inte fått papper hemskickade angående kursstarten - antagligen har dessa kommit bort i posten.

Min ilska var så stark och stor att jag glömt att jag kunde vara så arg. Mitt liv såg i fem minuter ut att vara katastrofalt misslyckat och jag kunde se mig själv på en plats eller ett jobb där jag absolut inte vill vara. Även fast ett jobb alltid är ett jobb - men som människor så har vi olika målsättningar, och på de jobben som ploppade upp i mitt huvud likt svartvit animéfilm så var det inte något utav dessa jobb som jag såg som min målsättning. Jag kilade iaf ner till Humanisten där mina föreläsningar kommer att hållas. Och då fick man ännu en suprise. Helt plötsligt så fanns inte kursen jag skulle läsa. Och inte heller såg man skymten av någon förklaring till varför. Ännu mer irriterad och arg gick jag hemåt där den kära studievägledaren fick ett trevligt mail med tanke på situationen. Förklaringen som kom en halvtimma senare var trevligare än vad jag trodde. Han förklarade att man trycker kurs och programkatalogerna ett år innan de skall skickas ut och pga utav personalbrist och ekonomiskkris så har man inte haft möjlighet att starta en dagkurs på 33% i nybörjarryska. Denna kursen var istället ändrar till 67% och kursen på 33% låg nu på kvällstid.


Efter en halvjälvadag av ett X antal svordomar och irritationer hade man äntligen fått svar och jag slapp nu känna mig som en gul jävla tennisboll som studsades mellan två rackets.

Imorgon kl 16 är det introduktion och jag hoppas att jag kan läsa denna kursen. För det är det jag vill.


ciaociao

Chic and smooth

Hm under de sensate dagarna har man fått lite saker som har värmt ens själ.

Pappa kom hem från La France med  - enligt mig - världen bästa fuktighetskräm

Chanels Hydramax+




Och sedan mina nya älskling från Zara. Klacken är runt 9 centimeter



Så nu är jag redo för våren, iaf nästan..


ciaociao

Done and tall

Nu har allt ordnat sig och imorgon skall jag lära mig ruski,... Cant wait

en mer detaljerad story kommer sedan för nu väntar barnträningen på fäktklubben..
ciaociao


glöm inte att kolla in Göteborgs längsta mans blogg. AS www.metrobloggen.se/antonsamuelsson


I hate this part

Internet har kraschat hos pappa så det är därför inga updates har kommit. Lite uppdateringarn nu snabbt är att vecka 7 drar jag till solen med familjen och la playa, det skall bli underbart!. Tävlade i kungsbacka i helgen så nu har man några extra blåmärken. Tävlar i Tyskland till helgen så  det är mkt på G nu. Torsdagen var även sista dagen på jobbet.

Men nu är det nya tag men idag är det en dag som jag bara vill sjunka genom jorden på. Dagen har börjat galet fel och fortsatt i den riktningen.. Åhh jag hatar sådan här dagar

V och L kommer snart så hinner inte berätta allt nu, Skall ha barnträning kl 5 så jag skriver efter träningen..

slarvigt inlägg I know

ciaociao

Burn it up

Nu är det ju snart mötesdags för mig på fäktningen. Tränargruppen. Hm undra vad vi skall prata om.. Hoppas att det inte blir jättelångt för jag vill ju hinna träna själv också.

Jag har tänkt på en sak, eller tänk och tänk jag har kommit på en sak. Jag lyckas nästan alltid bränna mig. Antingen om jag skall laga mat eller göra något annat. Nu har jag nästan lyckats hälla ut hela nudelkastrullen med 100 gradigt vatten över mig. Bränt mig på thékoppen idag med. Igår på mitt vanilla ljus.

Undra varför alltid jag skall bränna mig. Hm

Nej nu skall jag kila

ciaociao


catch the moment

Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag







ciaociao




Så himla vacker bild!

Release me

Oj jag får börja med ett lunchinlägg idag. Men jag har haft fullt upp. Följde med och väntade på L medan hon hade en anställningsintervu eftersom personen  som ringde till henne verkade lite läskig. Så då är det alltid bättre att vara två. Tog en kaffe på centro sedan som satt perfekt i min tomma kista - eftersom jag inte hunnit med någon frukost.

Nu efter en lunchomelett som blev totalt misslyckad men väldigt god sitter jag nu och pumpar ut info om hur man gör om man vill göra prövningar i ämnen från gymnasiet. Sitter på några VG som jag gärna skulle vilja lägga till ett M på eftersom juridiken i lund kräver 20.0
Måste ordna lite med ryskan också eftersom jag inte fått någon info från instutitionen.

Har ett möte på fäktklubben idag med "tränargruppen" kvart i fem. Så innan dess skall jag bara lyssna på mina nya best friends Agnes och Leona Lewis.

Kommer nog få mkt gjort idag och det känns verkligen kalas bra. Man känner sig alltid duktig när man börjar ta tag i sitt liv. Det värsta jag vet är när man har grejer som bara ligger och aldrig tar tags i. Ordning och reda pengar på fredag som det brukar heta. Fick bokat flygbiljetterna till Tyskland igår så nu är det bara tågbiljetterna kvar, men eftersom jag inte fattar tyska så har jag överlåtit det till mamma som skall överlåta det till sina resebokare.
Känns bra att en vettig person hjälper en då hon antagligen kan det bättre än mig.



Nej nu är det back to work igen.

Hörs lite senare. Så kika in då!

ciaociao

graceful

Elefanter är nog ett utav de vackraste djuren som finns i världen. Så stora men ändå så vackra. Så gamla men så graciösa och spänstiga.



ciaociao


Fuck economy.

Jag verkligen hatar denna jävla lågkonjunktur. Jag hatar den av hela mitt hjärta. Av hela mitt fucking freaking heart. Kan den inte bara inse att den skadar folk. Folk blir arbetslösa. Bittra. Ledsna och helt enkelt bara depp.

Fick precis ett samtal från min chef på Dahls. Och pga av den bristande försäljningen - tydligen har de tappat i inkomster hela hösten - så är det sist in först ut som gäller. Så även fast de ville ha kvar mig så har de inte råd med extra utgifter. Så jag och den precis nyanställda tjejen från någon månad tillbaka kommer att få gå. Snäll som the boss är så sa hon att eftersom de så gärna ville ha kvar mig men inte kunde så kan hon om jag vill ringa in mig vid sjukdom av övrig personal.

Hopp då var man arbetslös igen. Men med ett intyg i handen denna gången. Egentligen är det faktiskt tur i oturen att jag var tvungen att gå eftersom jag skall läsa kurser till våren och inte vet ifall jag skulle hunnit med jobbet.

Nu skall jag ner till gymmet och ta ut mitt depp för även om det varit förjävligt ibland att gå till jobbet så har det varit jättekul när man väl kommit dit.

ciaociao























det blir nästan som en skam över sig nu är jag blivit arbetslös. Damn it

Heartbreak and Love.

Nu har jag tänt mitt vanilla ljus och skall gå ner och äta frukost. Magen kurrar som bara den. Och så vill jag såklart önska alla gulliga läsare godmorgon.

idag är det i princip bara träning som står på mitt schema. Nu kl 12 med J och sedan kl 5 på klubben. Efter träningen skall jag och C ha thé kväll.

Gårdagens kväll spenderades med CB som precis gjort slut med sin flickvän. Hjärtan krossas och broar byggs. Det är ungefär vad man kan sammanfatta kvällen från kl halv 7  till halv 1. I och med CBs brake up så krossades hjärtan, samtidigt som han känner att han mådde bättre av det. På träningen har paret nr 1 förlovat sig fick jag reda på. Detta hände i Oktober i Las Vegas. Hjälp helt plötsligt ligger jag efter min tid.

Time change and so do love.


Nu skall jag äta.

hörs senare lovers.


ciaociao
'


Fallin like rain

Nu är jag hemma från stan igen - ett regnigt Göteborg. AM slöt upp till kaffestunden, hm nu börjar vi låta som tanter med vårt "kaffestunder". Iaf så blev det da matteo istället för centro eftersom värmelamporna lockade mer. Ett vanilla värmeljus blev det också till mitt rum. Från lagerhaus och kostar runt 20lappen. Perfect!

Skall snart springa iväg till barnträningen och årets första sådan. Hatar bara att det regnar.

Måster försöka få lite mat i mig. Hörs senare

ciaociao

Remind me.

vet ni vad jag hittade på kameran nu ? Alla nyårsbilder som folk har tjatat på mig att skicka.. Åh jag som inte är ngt teknikfream direkt. Men jag har iaf lagt in alla på datorn nu, så jag antar att folk förväntar sig att jag skall lägga in dem på facebook med. Jag känner pressen.

Kvällen innan nyårsafton så var L, SG, AM och jag på kinaresturang - är inte jätteförtjust i kinamat men denna var riktigt god. Då maten tog långtid tog vi fram våra barnasinnen och började vika med pappersservetterna haha eller rättare sagt inte jag utan de andra tjejerna. Har aldrig riktigt vart den typer som sitter och viker papper, har inte tålamodet. Men här är i allafall vad tjejerna åstadkom.

SG lyckades göra en båt


AM lyckades med en ros



L med en solfjäder


And what about me?

Eftersom jag inte hade tålamod till att vika så lade jag servetten i knät ,  precis som mamma lärt mig



Ciaociao






addiction -

Värm mig med champagne te och voluspa ljus en grå och kall dag som denna

                                   



champagne théet kan ni köpa i vilken théaffär som helst. Och det är så mkt trevligare och mysigare när man ser expediterna väga upp ens hekto för att sedan stoppa ner det i den lilla papperspåsen. Från och med nu är det bara sådant thé som gäller för mig. Voluspa ljusen går att köpa lite varstans. Fiorucci i Göteborg är en utav försäljarna eller Grace.


ciaociao



Help me count the numbers out.

Godmorgon!
Nu är man färdig äten och nyduschad. Har lite att göra innan jag klockan 1 skall träffa L och V för kaffe på centro.
Det blir en lugn dag idag, måste boka flyg och tågbiljetter till en juniorvärldscup i Tyskland och sedan hade jag tänkt om jag hinner köra ett pass på gymmet. Sedan börjar fäktningen som vanligt ikväll med först barnträningen och sedan vanlig träning för min del. Har sett ifram emot den vanliga träningen. Man är typ som en enda liten familj där på klubben - eller ja ngt i den stilen iaf. Ni fattar vad jag menar. Blir The Hills kväll med CB också som precis kommit hem från Veitnamn med familj och flickvän. Mys.

Det är så irriterande för jag har försökt hitta en sida på internet som kan räkna ut ens snitt på gymnasiebetygen - men jag hittar ingenting. Vi gick igenom detta för ett år sedan i skolan. Herregud ett år sedan hade man precis börjat vårterminen i trean - tiden går så sjukt fort. Men iaf så hittar jag ingen sida som man kan räkna ut på. Någon som vet något?


Later.

ciaociao


Im ready, are you?

Spa. Finns det något mer som ger människan den stunden av relax, avspändhet och stillsamhet som vi ibland behöver unna oss. Ifall det finns något i den stilen som gör människan så avslappnad som möjligt så är de iallafall få.

Varberg var ett utmärkt ställe som verkligen gav en inre ro och styrkte hela ens mentalitet för att man sedan skulle kunna återvända till det stressiga livet vi lever, när vi springer med andan i halsen till ett ställe efter ett annat. Egentligen borde alla människor ha en grym kondition med tanke på hur mycket vi "stressspringer" från saker och ting.

När man åker på spa åker man ju bara för en sak. Att ta hand om sig själv. Ge ens trötta själ och kropp rå så att vardagen sedan kommer bli lättare att leva i - och att man så länge som det går försöker undvika andan-i-halsen 24 h om dagen. Den inre ron är det vi behöver för att kunna trivas i våra liv och med oss själva.

Men hur tänker man om man åker en småbarnsfamilj - mamma-pappa-barn-barn - till ett spa?! Jag vet inte för jag tillhör inte någon småbarnsfamilj men om jag hade gjort det hade jag inte åkt med min familj till ett spa iaf. Inte med mina barn. Det hade i såfall vart jag och min man. Om jag vill ta med barnen hade jag istället åkt till platser som legoland eller skara sommarland eller någon annan turistfälla, för att kunna spendera pengarna på allt från lotter, attraktioner och spunnet socker istället för kroppsmassage, ansiktsbehandlingar, tångbad, tropikduschar, bubbelbad, träningspass eller avslappnad yoga.

För om man tänker steget längre. Vad finns det egentligen för barnen att göra på spa, mer än att skvätta ner en hel massa med människor som egentligen bara vill koppla av i poolen eller bubbelbadet, men istället för några barn över sig som absolut vill lära sig att dyka - fast det resulterar i magplask och ett X antal vattendroppar över andra människor. Skall barnen vara med på yoga passet för att sedan vara tvugna att störa alla andra efter sju minuter bara för att de har tråkigt. Eller skall femåringar plåga sig på ett band ihopp om att konditionen skall bli bättre. Vad gör barn på spa? Spädbarn kan jag förstå. Det är en helt annan sak. Men spa är ingen familjeutflykt. Det är till för att mamma och pappa och andra människor skall få vila upp sig från vardagen och slippa tänka på att hämta-lämna barnen, torka upp efter dem, byta dregelkläder, se till att de inte bråkar etc. Och samtidigt så inser föräldrarna under tiden de är på spa - utan barn- hur mycket de betyder för varandra, man och kvinna, samt hur fantastiska deras barn är. Man behöver den tiden. Och alla behöver tiden att ta hand om sig själva utan att känna att de hela tiden måste fokusera på annat. Spa är till för att fokusera på sig själv och sitt välmående.

Jag citerar den snälla receptionisten som visade oss runt på kurorten när vi kom "Även om ni vill hinna med allt här, så se till att ni inte gör det, för ni är här för att vila upp er och ta det lugnt, inte stressa som galningar för att hinna så mkt ni kan på ett dygn eller två" Och det är sant. Man är där för att ta det lugnt och inte göra.. någonting egentligen.

Nu när 2009 har stormat in i våra liv och våra kroppar står mer i fokus än något annat. Vi läser dagligen i tidningar och ser på tv om hur stressade alla är, och vi får veckovis tips på allt från att gå ner i vikt till att inte stressa ihjäl sig. Det jag iaf kommer att ta med mig under mina kommande levnadsår är ett hälsosamt och välmående liv. Hälsosamma drinkar, långa promenader,relaxande dagar, svettiga träningspass, tid med mina nära och kära - det är sådant som i år och kommande år kommer vara viktigt för mig.

Jag har bestämt mig. Jag skall bli den nya Anna Skipper..
www.annaskipper.nu


Thats just how it should be.
Im ready



bilden lånad från www.baden-baden.de



ciaociao

Givememore...

Efter en lång dag på jobbet, 9-16 så luktar man nu en blandning av mesta dels espressopulver iaf. Sedan har ju mangorajadressingen satt sig i kläderna ganska bra. Skall bli så himla skönt med en dusch.

AS kom förbi idag på jobbet. han hade tydligen startat dagen med en löprunda och kom suktandes in efter en hallonsmothie. Fy vad jag hatar att göra dem haha, men vad gör man inte för sina vänner..

Träffade L för en snabb kaffe och hade med mig lite mat från jobbet till henne och hennes mamma till middagen. Hoppas det smakar.

Nu sitter jag här hemma bara. Kan säga er att det var en ren plåga att gå upp i morse - nu är det andra gången som jag sitter ner på verkligen HELA dagen. phu. Jag kommer sova gott i natt iaf.

Från och med skall jag försöka mig på en avslutande krönika varje vecka - alltså varje söndag skall det komma ett inlägg om olika saker som jag tycker och tänker eller bara rent utsagt vill skriva av mig från. Krönika nummer ett kommer nog komma efter maten och duschen. Men jag vet vad jag skall skriva om iaf och det är tur.

Skall även försöka mig på lite andra saker som kommer komma specifika dagar i veckan. Har ni några förslag? Vad vill ni veta mer om, än mitt liv haha.

Sätt igång och skicka mig massa idéer.


ciaociao

Checked out from rehab...

Nu är jag hemma igen från vackra Varberg och spat Varbergs kurort. Det är nog ett utav det bästa jag unnat mig i hela mitt liv. Hela atmosfären, stämningen, personalen, behandlingarna, träningspassen och maten och rummet. Allt var så underbart!


Kom dit igår vid tvåtiden och då tog vi det bara lungt framför brasan och drack kaffe. Gratis är gott. Sedan vid fyra var det dags för behandling. Delkroppsmassage som jag skrev innan stod på schemat och duktiga Nina gjorde det galant! Alla stela muskler är nu mjuka som bomull. Efter massagen var det dags att ta det lugnt i det sk "andrummet" - ett relaxrum där man skall vila efter behandlingen. Tydligen är detta lika viktigt som behandlingen. Supermysigt rum med massa olika teér, avslapnande musik och sköna liggstolar. Eftersom jag och faster hade olika tider för behandling fick hon sin behandling efter mig. Så jag passade på att gå ner till havspoolen och svalka mig.

Vid sju när vi båda var som nya var det en fyra rättersmiddag på menyn. Maten fick verkligen min mage att bli mätt. Så sjukt gott. Vi somnade sedan gott den natten.

Vi började dagen med en orientalisk morgon - qui gong liknande rörelser -  för att sedan ge oss på yoga passet. Kroppen var helt sjukt pigg efter det. Så vi tog våra glada pigga kroppar mot brasan för att vila lite och slappna av innan lunchen. Lunch buffén var också super.

Efter lunchen så skuttade vi tillbaka till gymmet och relaxavdelningarna där först ett svettigt träningspass kom till för att sedan koppla av i allt från bastu, bubbelpool till havsvattenspoolen.

Tyvärr hade vi inte så bra väder, men det gjorde inget för att mysfaktorn blev högre och brasan och kaffet uppskattades mer. Och självklart den underbara morgonrocken och de supersköna tofflorna.



För er som inte vart på SPA kan jag verkligen rekommendera Varbergs Kurort. Allting var verkligen underbart. Som ni ser så hann vi ganska mkt för att bara vara där under ett dygn, men man hade tid att fylla ut ännu mer än vad som framkommer här. Det som var bra med spat var att även om man var tvungen att vara ute ur rummet kl 11 - för att det skulle hinnas städas ordentligt till nästa gäst - så hade man fortfarnade tillgång till alla pass, gym, poolområde, behandlingar, matsal och olika "koppla av ställen".

 bilden är lånad från www.varbergskurort.se och det är även här du kan finna mer info om Kurorten




Både jag och min faster är supernöjda med vår vistelse och kommer hedanefter göra detta till en lite tradition ibörjan av varje år. Jag kan verkligen rekommendera att åka i början av året - dels för att det är mindre folk samt att det blir en perfekt start på det nya året. Nu är jag redo för vårt 2009.

Imorgon blir det iaf jobb kl 9-16 - varför tackar jag ibland ja till sådant? Bra pengar - iofs, men tiderna är förjävliga. Jag som hade lovat mig själv att inte jobba en söndag...

Ciaociao

at the moment

Nu har man precis hittat en dator och innan dess delkroppsmassage och en tur i poolen. snarast mat.- hoppas ni har det bra, hörs later antagligen

ciaociao

Andiamo

Nu beger jag mig snart till Varberg med min faster och varbergs kurort väntar. Skall bli hur skönt som helst. Om ingen update kommer idag kommer det imorgon!

hoppas alla får en bra fredag!

ciaociao


Right where you want me

När jag äntligen bestämmer mig för att ge bloggen fler updates, vad tror ni då händer? Jo mammas data kraschar först och sedan helt suddenly kraschar datorn hemma hos pappa. Hm sammanträffande? Inte vet jag. Men något jag vet var att min data inte funkade hemma hos pappa.. Damn it

Pappa fyllde iaf år igår så efter några timmars slit på jobbet, med en trevlig överraskning att snygg-olof kom in - så åt vi på resturang. Hur trevligt som helst. På resturang blev Jerry  Williams spotted av oss. Ingen större grej mer än vilket självförtroende den mannen har. Världsvan kändiskvalite fanns med i bilden. För när han skulle lämna resturangen vid halv nio på kvällen så tror ni väl inte att mannen skall ta på sig solglasögon "-ifall några paparazzis skulle komma förbi" - inte för att det fanns några men ändå. Men jo - alla våras Jerry Williams sätter på sig ett par pilotglasögon ala rayban pch spatserar ut. Okej om det hade vart vid lunch men nu var klockan halv nio en onsdagkväll och det var Mörkt ute!. Världsvan kändis det där - vet inte om jag skall skratta eller gråta....

Idag har det vart en lugn dag med en förtidig död på gymmet för att sedan återupplivas med kaffe först på centro med J och sedan lite senare en take away med L från Condeco. För att känna att man levde lite mer hittade man världens fynd som det kommer bild på. Det var sedan bio med hela Malagagänget förutom stackaren SG som var sjuk. Filmen Twilight skulle vi se och jag hade ingen aning om vad det var för film mer än att alla säger att den är så bra och han den manliga huvudrollen är ssåååååååå snygg. Och visst var han det! Jag tror att han gjorde hela filmen - utan honom hade den inte alls vart så bra. För när jag fick reda på att den handlade om en vampyr trodde jag att det var ett stort skämt! Skall jag sitta och titta på en tragiskt skit film om en vampyr när man kan se filmer som är mycket bättre. Men man skall underskatta saker. För filmen var jättebra och han var sjukt snygg. Dropp-dead-gorgeous.

Imorgon sätter man sin trött kropp i en bil tillsammans med sin faster för att åka till Varberg och spa. Det skall bli hur mysigt som helst och jag hoppas jag kan ge er mer update som jag har lovat.

Vad gör ni i helgen?


ciaociao



tatler februari 2004

Putmeinapic..

Morning sunshines,. vaknade för en liten stund sedan och nyduschad som man är skall man ner och äta frukost. Plikten till maten och magen kallar. haha.

Sedan idag är det bara förberedelser till mammas tea party så det är en hel del som skall göras. Bilder kommer men kanske inte så många inlägg.

Har funderat över lite saker och tänka hur mkt en digitalkamera kan göra. Nu kommer iaf denna bloggen att bli mkt roligare. Speciellt eftersom kameran är rosa.

Nej andiamo

ciaociao

Lightupmybodyandsoul

Finns det något bättre än goda vänners sällskap? Jag tror faktiskt inte det.

Familjemiddag ikväll och en lugn och skön kväll framför mig. Skall bli jätteskönt. Hittade lite träningskläder idag på stan vilket var jättebra men gud vad kallt det är. Helt galet.  Fingrarna känns plötsligt som isglasspinnar som när som helst kommer brytas av. och fötterna skall vi inte ens tala om. Hur typiskt är det inte att kyla kommer efter julen. Alltid samma sak varje år...

Irriterande.


Men i vinterkylan är det alltid mysigt med brasor och ljus. Levande ljus såklart. Därför skall jag snart inhandla lite fler doftstarinljus och värmeljus. Det blir verkligen en stor skillnad ifall man har tända ljus. Mysfaktorn blir högre och rummen hemtrevligare. Så för er som funderar på att göra om hemma. Testa att ta in lite levande ljus. stora skålar att ha dem i med kanske sand, stenar eller vatten. Det finns jätte fina till bra priser lite överallt men mina tips är Åhlens och Lagerhaus. Åh det luktar så gott. och de finns i alla former storlekar och dofter. Perfect. Vanilla och apple pie är mina favoriter. Ljusen kommer ju självklart inte måla om ens väggar men det skapar en mysig stämning!

Nu är det middag.
ciaociao




Year of 2009

2009. 2009. 2009.

Det känns såå overkligt att jag detta året blir 20. Herregud då är man ju inte tonåring längre utan helt plötsligt vuxen. Pressen på att seriöst ta tag i mitt liv med studier, hårdare träning, körkort och andra  viktiga saker på spänner sig högre och högre över min kropp. På ett sätt gillar jag att leva med stress och press - prestationerna för mig blir då bättre. Egentligen är det svåraste inte att leva med det utan att ta tag i sakerna som man behöver ta tag i för att resultaten skall komma. Ta tag i att hitta en körskola, leta sommarjobb, eller börja kolla upp om italien resan eller plugget i Lund till hösten. Det är det som är det svåraste.


2009 är nog året som utöver året man fyllde 18 - 2007- kommer att förändra livet mest för en. För i år kommer jag inte bara att bli vuxen vuxen på riktigt, man får gå på systemet och casinon, åldersgränsen har ingen betydelse när man är 20. Tandläkar besök kommer man hedanefter att få betala för. Och ett liv med mer ansvar kommer att så smått krypa fram. Men jag skall inte klaga för jag gillar det. Jag kan visserligen redan nu bestämma över mig själv - men när man är 20 känns ens beslut om saker tyngre. Mam och pap kommer få svårare att bestämma över mig och det jag vill göra - även om deras råd och erfarenheter kommer nog många gånger komma mer till pass.

Vad väntar då mer under 2009 än att alla de sista åttiotalisterna kommer att fylla 20?

Ett sjukt år tror jag väntar. Ett år av spänningar och glädje, ett utav de bästa åren. Jag vet att man säger det om alla år som kommer men det känns verkligen så nu att detta året kommer bli bra, riktigt bra.

Jag måste redan nu bestämma mig för om det blir Skåneland med Lund och juridik till hösten eller Italia med fäktning. Ett svårt besult och jag vill göra båda samtidigt. Vilket kommer bli svårt. Blir det ett jobb utomlands i sommar eller stannar jag i Sverige. Skall jag hinna ta körkortet innan sommaren som jag vill och kommer träningen och fäktningen att visa resultat?

Kommer skolan med några ämnen som jag skall plugga upp att klaras (det är klart de gör, varför skulle de inte göra det) och kommer ryskan på universitet att bli svår? Även om det är en nybörjar kurs?. Kommer jag hinna med jobbet eller skall jag bara fokusera på skolan och träningen - svar ja!.

Och kärleken då? Ja jag är singel, jag klart man vill ha en pojkvän men ärligt talat orkar jag inte med hetsen längre. Det får komma när det kommer, och jag gillar mitt singelliv. Jag gillar att kunna fokusera på vad jag vill göra och kunna prioritera mina nära och kära. Sedan är det klart att jag inte hade tackat nej till en prins men det för komma när det kommer för nu är jag trött på allt sådant.

Kanske har jag för högra krav.. Men krav skall man ju ha - men kanske inte så höga som jag har..
hm

Nej som ni ser så är det många frågor som jag ställer mig om 2009. Men även om frågorna är många så finns svaren och svaren kommer att ges under det kommande året. Ett år som känns kommer att bli totally fab.


Its just me

 ciaociao


Godmorning sunshines.

Godmorgon. Vaknade för en liten stund sedan av att mam ringde och sa att det var dags att gå upp. Tydligen är ledigheten för mig även över. Nu är det ner till stan och handla gymkläder, och träna, innan dess frukost. Skall ringa SZ med. Sedan blir det kaffe med L på centro. Måste hjälpa mamma idag med förberedelser inför imorgon. Vi har tradition i familjen att ha high tea - tea party, i början på det nya året så imorgon får vi massa gäster hit.

Mycket skall hinnas med idag och jag är glad över att det är fint väder så att solglasögonen kommer på. Enchanté

Vad händer för er en måndag som denna?

ciaociao

Only in pink champagne

Sjukt jävla dålig update, men jag hoppas att alla har haft en bra början på det nya året. 2009. Det känns som igår när man skålade in 2000 och det nya milleniumet. i pommac. I år med rosa champagne. Skillnader. Verkligen stora skillnader.

Förutom sjukt mysiga dagar i Malmö från den 30 december till och med idag så har man fått en oväntad suprise som ställt till med bloggandet. En kraschad hårddisk på datorn som man använder mest gör att bloggandet fick komma ikläm. Med efter sex månaders väntan utan överdrift - har mamma nu hjälpt mig så att laptopen funkar vilket för er läsare kommer betyda att bloggen kommer att vara mer update än innan. Bra va?

Jag nämnde lite kort om lite olika saker jag kommit på för att få bloggen mer intressant än vad den redan är. Alltså kommer det att smyga in en krönika i veckan, lite mode/skönhets tips ala moi både för killar och tjejer. Samt massa annat gott. Smasken va?

Eftersom kraschen av hårddisken har gjort mig lite handikappad det senaste har jag inte kunna göra någon årskrönika men tänkte istället att man måste blicka framåt. Framåt. Alltså blir det istället en krönika om året som kommer. 2009.

men ni får den antagligen imorgon. För  just nu skall jag som vanligt koka champagne thé, mysa framför brasan och hitta på ngt annat än bloggen. Fila på lite andra idéer och prata i telefon med L eftersom hon lovade att ringa.

Mjau
Men nu har ni i allafall fått en update.
Good





ciaociao


RSS 2.0