32 days

Nu börjar jag nedräkningen till Universiaden. Serbien om 32 dagar. Here I Come!

Träning med J nu

ciaociao

polis drama

Nu känner man verkligen att allt plugg jag har haft dessa tre superstressiga månader är borta. Kroppen är trött, huvudet likaså, och rastlösheten börjar smyga sig inpå mig
 
Idag blir det en liten fixar och donar dag. Flyttlaset från mammas hus till lägenheten går den tionde juni och vad passar inte bättre än när man flyttar än att rensa lite? Så idag blir det garderobe och pappersrensing. Ni vet alla viktiga papper som kvitton, deklarationer och annat tråkigt. Just nu är det bara huller om buller.

Glöm inte morsdag idag också! Min mamma får ett armband som jag skall sätta mig och göra nu. Roligt att ge saker som man själv har gjort istället för att köpa.

Ogillar starkt som sagt att kameran är innne på lagning. Har kunnat använda min brors men självklart har jagi nte hittat sladden. Synd för det var lite polisdrama igår i området hos mamma med två polisbilar med blåljus.. . Och en polisbil parkerade på vår parkering som orskade att grannarna inte kunde komma ut med sina bilar (de satt ingen i polisbilen eftersom de hade sprungit iväg). Vet inte vda de hade fått larm om men sjukt tt ngt händer i vårt lugna område.

Iaf så lyckas ju G självklart skämma ut sig själv också på köpet.

Händelse:
Jag blev helt uppspelt när jag såg polisbilen på vår parkeringen och ville verkligen se när de kom tillbaka och skulle köra iväg - ifall de hade ngn brottsling med sig eller så -. Så medan jag hjälper min syster med lite klädproblem så kommer poliserna tillbaka. utan brottsling. Men man vill ju inte vara en nerd och stå och titta ut genom fönstret så att de ser än. Utan istället får jag och min syster för oss att vi skall spionera lite. För en utav poliserna var sjukt snygg. God bless men in uniforms, yummie. Ifall så slutar det med att jag gömmer mig bakom en gardin och tittar ut på gatan där de står. Självklart så ser han mig och jag drar fort som f*n igen gardinen. Men grejen är att jag vet inte riktigt hur jag skall ta mig ut ur det rummet jag är i. För om jag går normalt ut så ser han mig igen och kommer då verkligen märka att jag har spionerat på the gorgoeus one, nej så det slutar med att jag kryper ut ur rummet i morgonrock och springer ner till min syster som också är helt uppspelt på snyggingen. Sedan när jag tittar ut genom ett annat fönster så är de borta.

aja jag kan bjuda på den och nu vet han polisen att han är sjukt snygg.

Haha känn på att man känner sig som en tioåring som ser BSB igen. haha

Jag hade bildbevis men det får väl komma upp när jag hittar sladden

ciaociao


Älskar "If I were a boy" videon för övrigt

Memories

Tillbaka från tentan och iaf ett slarvfel, hungrig som få och skall om några timmar iväg och träna med J. Det här med organisation är tydligen ngt som strular för institutionen för slaviska språk på Gbgs universitet då det kommer till tentaskrivning. För andra gången i rad fick vi en liten promenad på två minuter från ett ställe till ett annat då låset - som hade fixats under veckan (!) - inte fungerade. Men i övrigt gick tentan bra - hoppas jag. Men det är sjukt att jag redan börjar bli rastlös..
Får göra av med lite energi på gymmet. Ikväll blir det lugnt - har inte haft en lugn kväll framför en film på jag vet inte hur länge. 8 veckor för att vara exakt...

Hittade lite skivor hemma som matades in idatorn och bland annat denna låten. Vår barnflicka när vi var små var helt besatt i Lisa Ekdhal, se denna låten och "vem vet" spelades och sjöngs det alltid till när vi hade henne på besök.

Barndomsminnen..
http://www.youtube.com/watch?v=MmCnR059Tcw

Måste äta nu

omeletttime!

ciaociao

0738

Det är inte varje lördag som man går upp halv sju (!). Kollar igenom det sista, dricker min smootihe och anna-skipperdrink och om två och en halv timma kör vi. Wish me luck

later

ciaociao


¤

Bloggen tar lite ledigt idag - tentan imorgon!

Wish me luck

peace

ciaociao

Damn it

Åh det är så bittert att min kamera är inne på lagning. Har ju massa saker som jag hade velat lägga upp här. Nu får det vänta iaf i två veckor. Om jag snappar åt mig min brors så länge - i smyg såklart!

Åh bittert var ordet.
Hoppas det inte tar så lång tid..
ciaociao


No lemons!

Godmorgon foks! Hade ställt klockan på 0600 men vaknade inte av alarmet förrän 0930. Såg att vi inte hade några citroner hemma så skall springa ner och köpa det så att det kan bli en Anna-Skipper drink för dagens start.

Sedan är det bara att kötta plugg. Gud mitt liv är så booring nu men det kommer väl löna sig med allt.

Klart det gör!

peace

ciaociao



Please God, hide me!



ciaociao

Now and then ..

Idag tar de första studenterna i Göteborg sina steg ut i livet. Ett år sedan var det jag. Tiden går så fort men jag gillade tiden på gymnasiet. Studenten och balen och allt omkring som var i trean var helt underbart. Att springa ut var oförglömligt. Hela studentdagen är som en lyckodimma - för det hände så underbara saker hela dagen. Från champagnefrukosten halv 7 på morgonen tills man kom hem efter studentfest på Park Lane vid sextiden på morgonen. Det känns ibland lite konstigt att tänka tillbaka och inse att den tiden är förbi. Ibland känns det inte som man har tagit studenten. Men det har jag och jag älskade gymnasietiden och studenten! Helt oförglömligt.

All lycka och grattis till alla som tar studenten idag och resten av dessa kommande veckor.

Ni kommer älska det! Om jag kunde få uppleva det igen skulle jag absolut göra det!

Peace

ciaociao


bild från aftonbladet. Prinsessan Madeleine tar studenten 2001

Wonderful



önskar att detta var jag.  Jag skulle kunna dö för den klänningen! Love it!

 ciaociao

Give and take

Tog en liten paus i pluggandet och stack ner på en liten utförsäljning vid Da Matteo på magsinsgatan. Det såldes märken som bland annat disney couture och Kitson. Fick med mig en väska och ett armband. Men eftersom min kamera är inlämnad så får ni inga bilder mer än denna.




kameran skullle komma inom två veckor men kankse tidigare så man hoppas man får den så fort som möjligt.

Gaah plugg nu


ciaociao

How cute!

Okej det här är lite pinsamt. Måste lära mig att lägga in filmer på bloggen, typ youtube klipp. Men tills vidare får ni nöja er med en länk.

Jag får både lyckotårar och gåshud. Är han inte hur gullig som helst?

http://www.youtube.com/watch?v=etNV2i_iHqo

ciaociao

I´ve voted. How about you?

Hemma efter tandläkaren. Efter tio minuter hos tandläkare Ewert kunde jag glatt gå därifrån med fem hål.. Nej haha jag hade inga hål och fick ett glatt besked över att min överkonsumtion av kaffe inte sliter på mina tänder så mkt som jag trodde. Det ända hon sa var att jag inte får dricka latte från automat, eftersom det innehåller otroligt mkt socker, men det kan jag ju inte göra för 1. Det är inte gott 2. De har inte sojamjölk, så en mjölkallergiker som jag skulle inte kunna dricka från dessa automater.

Eftersom det gick så fort hos tandläkaren och jag behövde göra några shoppinginsatser på stan så fick jag glatt traska till centro. Efter en mezzo och några kapitel i "Det blåser på månen" så var klockan äntligen tio och mitt lilla shoppingsug fick stilla sig lite. Inte för att det var så roliga inköp men ändå.

Det blev:
Hårinpackning från Björn Axén till mitt svintohår. Har inte provat den innan men hoppas att den kan ge mig vaaavaa vooom hår !

  


Eftersom jag reser mycket, med fäktningen på tävlingar, och kommer fara lite i sommar, tänkte jag att resekitet med småflaskor passar bra. Hatar när alla stora förpackningar tar sådan plats, och det väger ju så mkt extra!


Måste lämna in min kamera för det är något konstigt med den, så detta är nog de sista bilderna på två veckor eller ngt. Men det blev också ett fodral till kameran. Gillar inte att den har legat i väskan utan skydd. Men nu matchar de varandra. Kameran och fodralet alltså. Som handen i handsken.



Sprang över från SIBA och in på stadsbiblioteket och slängde ner min röst till Europaparlamentsvalet. Så nu har jag tagit mitt ansvar och röstat! Har du röstat?



ciaociao

Twist it like a princess

Åh tänkt egentligen vad härligt det är att svänga med klänningar som Paris Hilton gör. Så gjorde man alltid när man kände sig fin när man var liten. Man kände sig som en prinsessa helt enkelt. Älskar klänningar.

Ciaociao


Life sucks sometimes.

Åh tandläkaren imorgon.. inte för att jag har någon tandläkarskräck men tiden är 0915 så det blir ingen sovmorgon imorgon.. Funderar på att dra till gymmet innan bara för att..

Något annat som är såå irriterande var att jag fick hem denna inbjudan idag.. Egentligen är det ju superkul! Vet inte varför den kanadensiska ambassaden bjuder in mig men något jag vet är att jag inte kan gå.. Jävla tenta.. Skriver precis på den tiden, Damn it!



Åh jag hade verkligen velat gå..

Life sucks sometimes

nu skall jag ringa SZ
ciaociao

Last time..

Hej mina vänner!
Hemma från sista ryska lektionen innan tentan och den sista för mig - inte för alltid men iaf på Göteborgs Universitet. Måste säga att det är lite sorgligt. Menmen life goes on. Nu är det fokus på tentan som gäller så man hinner inte tänka så mkt.

Berättade aldrig för er igår, men jag är en person som alltid måste ha mkt att göra, annars blir ordet rastlös en stor del av mig, och jag hatar att vara rastlös! Så som uppenbart är, är det jättesvårt att få sommarjobb nu under lågkonjunkturen. Nästan alla arbetsgivare verkar vara ute efter fyra saker:

1. Körkort - vilket jag inte har.. Än!
2. Truckkörkort, - har inte det heller och kommer inte skaffa det heller
3. Personer med utbildning i ekonomi, antingen ekonomisk inriktning från Gymnasiet eller från universietet - Det har jag inte heller. Jag och siffror går inte alltid bra ihop. Läste ju samhäll/samhäll på Hulebäcksgymnasiet
4. Personer  med utbildning inom vård - och det har jag inte heller.

Så jag har vart ganska fundersam över vad jag skall sysselsätta mig med under sommaren, förutom körkort och universiaden. Så igår fick jag ett svar på den frågan. En granne vid pappa har två jätte söta tvillingar, som är tre år gamla och de behöver barnvakt några gånger i veckan under sommaren! Perfekt! Bra på CV. om det blir NY till hösten som aupair, istället för Lund (det vill säga om jag inte kommer in i Lund blir det antagligen NY eller Italien).

Det gulligaste med dessa ungar är att de verkligen är varandras bästa vänner. Var över och hälsade på dem för första gången igår och de var så söta mot varandra. Skrattade med och åt varandra så att de kiknade, och mamman berättade att de nästan aldrig bråkar - om inte den ena har en sak som den andra vill ha för då brukar det bli fight. Men då skall fredsmäklaren G komma in och mäkla fred.

Ser lovande ut iaf

nu måste jag äta. Barnträning och träning sedan

later

peace

ciaociao

Header!

Första gången jag i princip visar mitt ansikte i bloggen - och det görs med en ny header! Vad tycker ni?
Snälla SG har gjort den till mig och jag är supernöjd - tusen tack!

nu säger jag godnatt!

Skola imorgon

ciaociao

thats funny.. NOT



Detta är iofs bara övningsprovet men det är ändå ett skäm! Förstå min ångest!!

Ciaociao

_

jag sover såå sjukt mkt nu, jag fattar inte varför.. Efter tolv timmars sömn plus fyra timmars vila på dagen är jag fortfarande inte utvilad.. Scary.. Hade tänkt ta en promenad runt delsjön idag medan pappa golfar för att sedan äta lunch på golfklubbens restaurang men jag ändrade mig när jag såg vädret, Vad hände med sol och värme? Inga klimatförändringar vad gäller den svenska sommaren iaf. Det är lite boring

Idag blir en riktigt tråkig pluggdag och jag börjar smått få lite halvpanikA2 ryska tentan. Såå svår.

Skall för övrigt få en sommarpresent ala "examens-sluta-skolan-för-denna-terminen-present" av pappa. Vad önskar man sig? Pengar? Nya sminkborstar? Eller en Ipod?

Jag har beslutsångest även där.

Ångest kanske är det nya..

Back to work. Det blir en boring bloggdag igen.. Bottert att man inte hinner träna idag heller. Kanske en powerwalk i regnet senare men vi får se..


peace

/ J.M / G

ciaociao



late

Åh det blir ett jättesent inlägg idag. och ett kort för jag är inte på blogg humör.. Ute igår som sagt och det var kul. Blev till och med en lite klassreunion från mellanstadiet. Styrbord Babord blev anhalten - har aldrig varit där men det var kul och avslappnat. Bra kompensation till klackar och klänning på Avenyn.

Idag har det inte hänt ngt. Börjar få ny ångest för allt plugg som måste göras men det är bara bita ihop. En tenta kvar och sedan är mina tre helvetes månader finito. .

Kanske dags att ta tag i det nu? Hmm

Blir en lugn lördag idag. Skall bli superskönt och det behövs verkligen!



ciaociao

little hours

Nu så här på småtimmarna med en skål pasta tortellini med ricotta och spenat, är det nog dags för mig och säga godnatt. Det finns inget mer att säga att kvällen varit lyckad

Hörs senare idag, imorgon eller vad man nu vill kalla det

ciaociao

Stressy all day long

Tillbaka från stan och två jättemysiga fikor med AM och IT och sedan en kvart lång date på konsum med L och hennes love. Åh dagen har vart lite halv stressig. Farmor skulle ha fyllt år idag om hon inte gått bort för några år sedan, och som en liten "tradition" så brukar vi åka och lägga blommor på graven på hennes födelsedag. Och självklart skulle vi göra detta innan jag skulle träffa IT. På väg i bilen och 25 minuter på mig att lägga blommor och ta mig ner till stan så får självklart pappas bil punktering. ÅÅåååh panik. Fick hoppa över att lägga blommor på graven och ta snabbaste spårvagn till brunnsparken..

Tydligen så jobbar min gymbabe som jag sett på gymmet på SoHo där jag och IT fikade, så då blev dagen ljus haha trots regnet. .

Jag och AM tog en fika sedan i stan och det blev en sväng på stan och kika på studentpresenter.

Nu är det bara lugnt som gäller Fun Lighten är framme och the hills på. Åh älskar Lauren Conrad!

Kl 9 är det SG place som gäller

later

ciaociao



ciaociao

Hurryhurry

Godmorogn allihopa. Dagen började med frukost och Rachel Ray men nu är det bråttom
Skall träffa IT på kungsport om 55  min och jag har inte ens gjort mig iordning
Möter vid två upp AM och kanske J. Sedan blir det hemma hos SG ikväll. SKriver mer när jag kommer hem

ciaociao

Wrongwronwron

Åh idag har på ett sätt vart en jättebra dag eftersom jag fick umgås med J en liten stund. Men sedan hände det ngt, och dagen har bara gått utför. Har vart irreterad och supertrött på allt. Cyckeljäveln till klubben gick typ sönder. Ovan cycklist kommer jag hedanefter kalla mig själv - kanske borde lägga till det på CVt... eller NOT
Fick en jättehård träff på armen på träningen och den gör fortfarande ont så nu kommer man bli en smurf. Mycket plugg har det inte blivit och allt har bara gått åt Helv*te..
Om man skall lägga till en sak till på den sämsta dagen på länge så gick träningen kasst... Får ta ut min energi på morgonyogan imorgon, dvs om min trötthet inte tar över så att jag sover när den 'är.. Har vart så trött så jag inte kunnat stå upp nästan

Och vet ni vad det ABSOLUT sämsta är! Jag hatar att vara så här negativ. Det känns inte rätt. Jag är alltid positiv och försöker vara det i alla lägen så jag känner inte riktigt igen min själv när jag blir så här arg..

Aja.

Dags för ett bad och lyssna på Britney Spears.. Det kan ju inte gå fel,, om jag inte halkar och slår mig och råka dra ner stereon så att den trillar i vattnet och jag får en mega elchock - dvs..

Tänk positivt G tänk positivt.

ciaociao



Look of today!

Godmorgon gott folk! började dagen med en smoothie, anna-skippe/SZ drinken och Djävulen bär prada..

Skönt att det är en ledig dag idag även fast det inte är helt ledigt. Har massa att göra i skolan som jag ´bara skjutit framför mig och nu får man lida för det.. Great!

Dags att sätta fart.

Så här vill jag se ut idag!



ciaociao

Work it..

Hej gott folk!
Hemkommen från frukost med Lcentro och sedan träning med V. Sjukt trött och snurrig är jag nu men det kan ha att göra med att jag råkat äta mjölkprodukter, som jag inte tål.. Inte bra!
Blev bara ett lätt pass på gymmet eftersom både jag och V inte mådde så bra. Men lite sushi och misosoppa piggade allt upp oss lite iaf haha

Ibland kan jag vara så jäkla klantig. När jag städade mitt rum för någon dag sedan (igår tror jag) så la jag alla mina träningsgrejer i träningsväskan, ni vet ipodhållare, träningshandskar, hänglås, hantlar, träningskläder etc.

Så eftersom jag och V bara skulle gå på bandet idag så behöver man ju inte så mycket grejer med sig men jag tyckte ändå att min väska var sjukt tung jämfört med vad den brukar vara..

Vad tror ni då att jag hittar?

Jo de två hantlarna som jag är glömt att plocka ut. 2 kg extra tung väska med en trött Gaby är inte en sådan jättebra kombination..

 

Okej två kilo extra kanske inte är så mkt, men med träningskläder och blöt handduk så blir det iaf en extra tyngd.

Snygga armar here I come!


ciaociao

Disco and glitter

Just nu vill jag ha en riktig discoklänning. Ngt i denna stilen? Men vart kan man hitta det?? Hjälp någon!

ciaociao


Sleepy

Dagens energi förvandlades till en powernap på en timme(!) och sedan lunch. För att ha sovit 4-5 timmar på natt i tre veckors tid måste jag säga att jag är ganska pigg! Bra!

Känns skönt att veta att allt stress med skolan nu är slut, eller ja en tenta kvar men sedan skall det bli pluggning på annan nivå. Hade tänkt att lägga lite manke till för att få ett eget rosa kort! Körkortet!

Men just nu är det bara att njuta även fast jag alltid vill saker att göra, och gärna föööör mycket saker att göra..

Project "leva i nuet" will be continued!

Nu väntar jag bara på att V skall ringa från hennes frisör och sedan blir det en kaffe. Möter upp J kl 3 för att träna på några roliga maskiner de har på SATS kungsgatan. Sedan blir det fäktning från kl 5 till åtta.


En riktig träningsdag idag alltså! Det kan jag behöva med tanke på Universiaden (Sommar OS för studenter)



För jag har väl berättat att jag skall vara med? Yes 30 juni åker de fäktande svenskarna av delegationen ner till Belgrad och sedan hem igen den 8 juli. Tävla gör tjejerna den 3 juli. Åh det skall bli såå kul!!

Nu måste jag göra mig iordning!

ciaociao

peace




El Classico

Godmorgon gott folk! Det var längesedan jag kände mig så här utvilad. Mm älskar att känna mig pigg, och idag är det mycket energi som krävs. Skall träna nästan hela dagen känns det som... Eller ah från halv fyra till åtta iaf.

Börjar dagen med en el classico nämligen "Det blåser på månen". Jätte gullig barnbok /ungdomsbok faktiskt men den tillhör böcker som man måste ha läst. Så jag känner mig så illa tvungen.. Sedan är det att skriva ner lite tankar i tankeboken


Nu är det Anna Skipper drink och Smoothie som väntar

ciaociao





Även en tankebok måste ibland vara hemlig. Gulligt hänglås!



Min bibel!

Late

Nu först 2130 kommer dagens första inlägg, men jag är hemma för första gången på hela dagen. Har vart i skolan och bara pluggatpluggat inför ryska  tentan om två veckor, och det är bara sååå svårt! och mkt är det med! Barnträning och egen träning idag med..

nu säger jag godnatt och säger hej till John Blund istället. Måste ta igen mina förlorade timmar av sömn

Bätte update imorgon vill jag love

ciaociao

Someone help me!

Okej nu är det riktigt mycket panik! Någon som vet hur man böjer futurum på ryska verben  1.köpa och 2. köpa?
( ПОКУПАТЬ och КУПИТЬ)


Ciaociao

Vote vote vote

Ni glömmer väl inte att rösta i Europaparlaments valet den 7 Juni! Det skall jag göra iaf! Alla kan påverka!

ciaociao





Congrats Norway

Godmorgon Sverige och Grattis Norge! Inte bara för att det är deras nationaldag idag utan även för segern igår. Hur gullig var han inte då? Han blev ännu sötare, Alexander Rybak, när han sa på norska islutet att de som ville kunde möta honom på flygplatsen idag! How cute.

Men oavsett att han hade skrivit den själv tycker jag inte att det var rätt låt som vann, inte riktigt i min smak även om den var gullig. Men vad hände med Malena Ernman...?? Hopp ännu ett år nästa år då vi får kvala. Och då skall vi ha en riktigt discodänga, för det är ju i princip det ända som funkar.

Dita von Teese showen för Tyskland tycker jag bara var fjantig.. Undra hur mycket hon har fått betalt för att vara med..


Nej idag blir det lunch med f.d. klassmate IS och sedan måste jag ringa L om nattens bravader på hennes jobb. Slagsmål och polis inne på ett kafé... To be continued



Nästa år i den är tiden är jag i Oslo och förhoppningsvis sett en sjukt bra Eurovision final!

Later

ciaociao


Glamour and glitter - give me schlager !

Nu är det schlagerkväll och jag kan knappt berga mig :) nu taggar vi Sverige.

Kvällen blir hos SG från "Malagagänget"

ciaociao

Pure love, yes I do

Okej jag är tjejen som aldrig riktigt tyckt att skinnjacka passat mig, hur snyggt det än ser ut på andra tjejer så har jag alltid känt mig obekväm idet. Jag har liksom känt mig som en MC brud, femtio plus och gift med någon i ett kriminellt gäng, kort frisyr, lönnfet, pratar jättebred göteborgska och egentligen tror att man är 20 igen. Så har jag alltid känt i skinnjacka. Tyvärr. Har alltid velat ha en ändå, men inte riktigt hittat ngt som jag känt mig bekväm i. Tills nu

Detta är min love förtillfälligt eftersom det egentligen är älskade SZ som jag har lånat. Men jag älskar den och känner mig snygg iden! Så om SZ har tur får hon tillbaka den, men man vet aldrig haha. Jag absolut älskar den iaf.






I bakgrunden ser ni ett krigsdrabbat rum... Jag har inte hunnit städa än nu, men nu blir det ändring. Och nej jackan kan inte sväva hur gudomlig den än är. Jag hände den i lampan haha


ciaociao

Cleaning out my closet...

Är det inte en sjukt bra lördag? Det är såå varmt ute - hur nice som helst.

Gårdagen på GLOW var super kul, men jag fattar inte vad det är med mig och glömma min kamera, herregud andra gången på jättekort tid som jag gör det.. inte accebtabelt!
Goodiebagen var väl inte att hurra för kanske, mest rabatterbjudanden men lite parym och choklad gjorde det hela roligare. Bartendern och garderobieren var däremot riktigt uppskattande haha

Hemma igen vid tretiden och då började det bli ljust ute! I like! Skulle egntligen på ett Corepass idag på SATS men eftersom jag snittat fyra timmars sömn per natt i två veckors tid så behövde jag få sova lite, så vi kör dubblet imorogn istället. Yoga fortsättning och Body Combat.


Åh nu räknar jag bara ner till årets höjdpunkt!! Jag absolut ÄLSKAR EUROVISION! Detfinns inget bättre - nästan. Så det blir uppbunkring framför TVn idag, antingen med sis och la famiglia eller med Malagagänget.

Nu skall jag städa ett rum som ser allt för krigsdrabbat ut - rensa garderoben med för att göra plats för nya hotties i den


Later!

Ciaociao



See you in the night



Jag älskar denna bilden!

ciaociao

Me myself and I

Börjar  nu dra sig ihop för att göra sig redo för Girls night out ikväll. Okej vi skall inte ses förrän halv tio men ni vet hur det är, man tror man har huuuur mkt tid som helst och plötsligt står man där i handduk blöt rufsigt hår som gör att man ser ut som ett troll, och på några få minuter skall man förvandlas till en prima ballerina.

Så efter mycket om och men och för att jag inte har något att göra haha blir det naglarna först ut, eller kanske duschen?? nej vi kör dusch först och sedan naglar och allt där som kommer efter.

Nu jäklar skall det inte bli att man blir stressad iaf


Let it begin, med Beyoncé Britney och Agnes i bakgrunden

ciaociao


A big NOOOOOO

Godmiddag people får man nästan säga även fast jag har vart uppe sedan halv sex imorse. 0645 YogaSATS för att sedan köra en timma kondition och styrka. Mötte upp Mam och tog en kaffe på Evas Paley för att sedan ordna med mina universiaden papper. Jag som trodde att man var tvungen att gå till polisen för en kopia av passet.. ha! Det var ju bara en kopiator man behövde.


Handlade lite ny tråd till armbanden och nu gör jag ingenting skall äta snart iaf ! Så mkt vet jag. Har lite ryska att göra också.

Ikväll blir det ju tjejfest på GLOW, och jag har klädångest. Vet inte vad jag skall ha på mig och de skorna jag hade tänkt att ha behöver klackas om så då kan jag ju bara glömma att ha dem på mig! Det finns inget värre än tillräckligt oklackade skor, ni vet när man hör spiken!!
Ouh det ger mig rysningar. Och det dumma är att jag inte hinner klacka om idag.. damn it

ciaociao

Bracelet time

Imorgon startar dagen med ett yogapass och sedan kondition och styrka. Måste till polisen för att göra en kopia av mitt pass till Universiaden ( eller räcker det med en vanlig kopia?) Sedan blir det igen till skolan för att få ett intyg om att det studieintyg idag verkligen är giltigt. Hm mycket papper imorgon igen..

Dagen blir lugn  iaf  men på kvällen hålls en tjejfestGLOW. Så det blir det av i höga klackar och spaning på Goodiebagsen haha. För en gångs skull är jag ju hemma ihelgen. Inga tävlingar eller liknande och det är sjukt skönt att bara kunna andas ut.
Skall ordna med mammas flytt, rensa garderob och andra saker, typ gamla leksaker vi inte behöver. Tro att vi har många i och med att vi är fyra barn i familjen. Herregud. Men med lite bortskänk kan man göra många andra barn glada som verkligen behöver sakerna. Vi brukar alltid skänka till Röda korset som ger vidare leksakerna till barnen i krigsdrabbade områden eller till sjukhus där barn som har sjukdomar och ofta får gå till doktorn, eller skall göra någon otäck operation etc får dessa som present! Åh älskar att ge bort presenter.

På tal om presenter börjar det bli högtid att handla in alla studentpresenter..


Nu skall här nog sovas, men skall nog göra lite armband innan

ciaociao


I would like to thank u..

Åh nu är jag riktigt glad! Bloggen ökar hela tiden med läsare, och skall jag vara ärlig - vilket kanske låter konstigt - men jag fattar inte varför. Jag kanske inte skall fatta men det är superkul iaf

Thanks :)

Ciaociao

Give me her dress!



ciaociao


Pokerface and goosebumbs

http://www.youtube.com/watch?v=OGrxuby_WuE&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eposh24%2Ese%2F2&feature=player_embedded

Sjukt bra prefomence av Lady Gaga. Åh på något sätt så får jag gåshud när hon går över från den lite mer lugnare versionen av "pokerface" till den riktiga!

Siken röst! Men outfiten njae. Det är nog bara Lady Gaga som kan bära sådan outfits!

Pokerface on!

Ciaciao

Getting PINK

Åh idag har febern och tröttheten stigit mig åt huvudet, tror det är baksmälla på stressen. Ingen skola idag iaf, men jag har med hjälpt utav alvedon lyckats få tillbaka mitt medvetande, så nu måste jag ordna med massa pappersarbete. Har blivit uttagen att tävla på Universiaden i sommar i Serbien. Är det inte fortfarnade krig där?? Universiaden är som OS fast för studenter så det skall bli superkul! Och nu är det banne mig hårdträning. Igår på gymmet fick verkligen mitt styrkesjälvförtroende en jävla smäll! Jag orkade ju ingenting!!! Träningen det senaste har ju inte vart den optimala och man märker verkligen hur snabbt både fysik och kondition försvinner.

Filmen var också superbra! FördrinkEl Mundo vid Stora teatern och sedan film. Så längesedan jag träffade CB och det behövdes verkligen updates på saker och ting. Hemma igen vid tolv tiden och somnade som en stock direkt.


Lite utav gårdagens inköp - nu är jag redo för sommaren - eller ja nästan iaf.





Nu är det lax.sparris och pasta som gäller!

ciaociao

Grandpa on FB

Okej FB"hataren" som jag tidigare var, har nu blivit en liten FB stalker. Alltid kul med överraskningar, och det brukar det vara ganska gott om.

Speciellt när ens 82 år gamla morfar har skaffat det! Herregud 82 och FB. Nu går det bra! jag är stolt över honom!

Ciaociao

Wellwellwell

Jo jag tackar jag.... Att horospket skulle ha kommit på det  nu? Just right on time..



Är hemma från specialidrottsprövning, thank you lord! Nu skall jag äta lite och sedan blir det en sk "tjötträning" med C.

Gud hela huvudet känns helt tungt nu, men lättnaden är stor.
Det är ett hallelujha moment


Skall ju på premiären av Änglar och Demoner ikväll.

Klänning/kjol/jeans?
Klackar/ballerina?
Skinnjacka/jeansjacka?
Ångest/panik?

alla förslag är välkomna

ciaociao

which day?!

Onsdagmorgon eller tisdagkväll? Välj att se det som du själv vill. Klockan är  iaf 0346 och jag vet inte riktigt varför jag fortfarande är uppe. Putsar det sista på specialidrotten som det finns alldeles för mycket kvar att lära sig av. Tröttheten har gått över till en pigghet som nu sakta tyr sig över till drömmarnas land igen. Jag tackar gud för rabarber saften de senaste fem timmarna.

Tankarna om att övergå till drömmarnas värld är lockande, och jag tror nog att det blir en tjugominutersnap innan arbetet fortsätter. 0717 går iaf grön express från korsvägen till Hulebäcksgymnasiet och denna jävliga betygshöjande prövning.

ciaociao

Eurovision finalen på lördag iaf med Sverige som deltagare. Grymt. Onsdagen bjuder för övrigt på premiären av Änglar och Demoner med CB

Later


Reaching for the top to night

Ni missar väl inte första semifinalen i Eurovision song contest? Det kommer iaf jga att göra vilket är jävligt bittert men i nattens långa pluggande skickar jag lite positiva tankar till Russia.



http://www.youtube.com/watch?v=OiMr8z5syD8

2002 var året. I like


ciaociao

Do Zsvidanja

after 10

NU blir det en mobil och internet-fri dag, efter att jag publicerat detta. Ni som vill mig något, så finns jag hemma hos mamma eller på mobilen efter kl 2200..

later

ciaociao

In a hurry

Tillbaka från skolan och snart barnträning på fäktningen, måste hinna packa också för idag förflyttar sig moi från pappa till mamma.

Innan dess så kommer lite memories. Do you remember?

http://www.youtube.com/watch?v=LZkhEvzeqJw


Do Zvidanja!

ciaociao

Cheers Anna Skipper!

Godmorgon folket!
Idag börjar jag dagen med att skåla med "Anna Skipper" och sedan en fruktsmoothie med valnötter på. Vitaminchock i kroppen ja tack!

Gårdagen var riktigt trevlig och draget på Modesty var verkligen stort. Hann förbi mammas nya lägenhet också för att se hur den såg ut, har ju inte riktigt orkat bry mig om flytten eftersom jag vet att min tid att flytta kommer komma ganska snart!

Sis hade en liten gathering med sina vänner och jag sprang upp för att hälsa på alla gulliga tjejer samt checka nya boplatsen. Gott folk, när ni promenerar förbi CondecoAvenyn så kan ni ju slänga en liten blick på balkongen precis rakt ovanför Condeco och skrika hej. Det är nämligen min balkong!

Nej Nu är det inte många dagar kvar till Special idrotts prövningen och jag börjar bli lite nervös.. Illa.

Just det ja mobilidioten gick sönder igår. Hoppas Gud förbannar touch screen Samsungs telefoner. Telefonen älskar jag men den är inte riktigt anpassad till vårt kalla klimat om jag säger så. Så efter skolan imorgon får det bli att lämna in den. Varför händer allt när man inte har tid för det? ?

Egentligen vill jag läsa nyaste nummret av Elle, men har legat lite på latsidan sedan jag vaknade i och med att det var Tyra Banks show3an. Love that show!



I wish I  could...



Godmorgon Anna Skipper!


Frukost!

Ciaocíao

Tired

Hela dagen har jag befunnit mig på Stadsbiblioteket och pluggat inför min andra prövning som jag har på onsdag i Special Idrott. SKÄMT! Åh det är så mkt att plugga att jag varken vet ut eller in. Tröttheten börjar ge mig hallucinationer nu också. Menmen. Skall ta en lite powernap, fortsätta pluggandet och sedan blir det nog en liten utgång med C och hennes tjejer. Man måste ju faktiskt leva lite också. Blanda nytta med nöje.


ciaociao


Iwishilooklikethis


Adrina Lima för Vogue

Ciaociao

my precious

Nu är pluggandet igång, och första cocacolan lighten är uppdrucken. Im TTT - taggad till tusen!




och my precious fun light!



som nästan är uppdrucken !!!
But why

ciaociao

addicted

Okej jag är ju störd, helt bloggberoende! Nu har jag vart och handlat med pappa och laddat upp för pluggdagar.
Hämtade ut ett par skor från skomakaren och den snälla människan gav mig en liten present.

 nu kan sommaren bara komma och jag är redo! Bring the party on! haha

Sedan lite ingredienser till matlagning eller typ matlagning.

       

 


När jag var uppe i Stockholm så bjöd SZ mig på en Anna-Skipper-morgondrink med citron ingefära, olivolja och vatten om jag inte minns fel.

 

Receptet för en drink är:
En citron
2 cm Ingefära
En matsked olivolja
1 Dl vatten


Skala citronen och sedan slänger man ner allt i en mixer. Mixar på och häller upp i ett glas med isbitar i. Yummie

ciaociao

Guess who

Okej bloggen kommer tillbaka för fem minuter. Herregud såg inte vem detta var först, men det är ju Kajsa Bergqvist. Kan bara säga att jag önskar att hon fortfarande hade blont hår,

ciaociao


pause

Mina damer och herrar! Bloggen tar ledigt idag och vi hörs imorgon igen.

Adios Amigos

ciaociao


Love at first sight

Ni vet när man har några plagg som verkligen är favvosar. Jag hade ett par, eller ja nu har jag ett par, men iaf ett par svarta jeans som dessutom hade ett utav mina favorit skärp i sig. Efter träningen i torsdags så var jeansen plötsligt borta när jag kom hem och jag trodde verkligen helt till 100% att jag hade fått med mig dem hem. Det dumma var också att jag hade tänkt ha med dem till Stockholm. Jag och jeansen hade en liten hatkärlek till varandra för först gillade jag dem inte alls men nu kan jag inte ens sluta tänka på dem eller skärpet. Inte egentligen för att det är några speciella, men ha man fäst sig vid kläder så har man.

Så jag har hela tiden trott att någon på fäktningsklubben råkat få med dem hem och tänkt att det kankse var dags för oss att gå skiljda vägar. Åker ju toll pappa idag och var tvungen att dels packa men också att städa rummet på kläder som ligger i högar ala Mount Everest hos mamma. När jag sedan skall sortera in allt i garderoben, ja då ligger de där och bara skriker av att jag skall se dem. Kärlek vid första ögonkastet efter saknaden av dem. Jag och jeansen är nu nykära och kommer leva lyckliga tills döden skiljer oss åt..


en liten upplysning bara.






Byxlös? Inte längre!

ciaociao

pack your bags bitches

En hel dags plugg har nu snart gått och jag har  inte gjort nästan någonting annat. Försöker vänja mig vid mitt blonda "svall" och visst är det lite svårt, eller snarare annorlunda, men på något sätt så känns det bra och det är huvudsaken.

Nu gäller det bara att packa till pappa. Bor hos honom varannan vecka mellan onsdag och måndag så det är snart dags att ringa en taxi som skall komma och hämta mig och min bror, pappa skulle på ngn buisness tillställning.

Så medan schlager ala 2000-talet spelas varm på datorn så skall nu packningen börja. Jag älskar att packa på ett sätt men när kläderna växer sig höga som manhattans skyskrapor och man inte får plats mer i väskorna. då är det inte lika kul. Hatar att packa upp.

Det finns de hurtiga människorna som packar upp så fort dekommer hem oavsett hur länge de rest eller hur sent det än är. Sedan har vi kategorin där jag tillhör, de som är så lata att de inte orkar packa upp och kläderna kan ligga i väskan i flera dagar efter att man kommit hem. Jag har tex inte packat upp väskan från Stockholm än med mina vanliga kläder. Fäktväskan packade jag självklart upp på en gång. Tur det!

Nej, usch vad skall jag ha med mig...

Ångest var ordet..

ciaociao


Hello sunshine?



Its a rainy day today
ciaociao

Blonde on her way

Nu är man bloondie ! Tänkte att dt kanske är roligare att vara blond på sommaren så det blir nog en brunare nyans till hösten.

Nu skall jag snart gå och sova men skall bara berätta att jag fick resultatet av Samhäll A prövning - och det gick vägen hem. Jag tackar och tar emot ett MVG i bakfickan som kan behövas när mina vägar till Lund kommer att trampas upp..

Hoppas alla har haft en bra dag för det har vart en ovanligt bra tisdag enligt mig

Gud vad gammalmodigt det lät

aja.

Ciaociao


Try it all over again.

Godmorgon foks!
Vaknade upp till ett regningt och grått Göteborg idag, så vädret är inte så mkt att hurra för som sagt. Det ända positiva med att det regnar på våren är att det luktar så gott efteråt. Får nog vänta lite på den lukten eftersom det fortfarande regnar.

Idag blir det en liten boost dag för mig iaf och en pluggdag. Har legat alldeles för mkt på latsidan nu i några dagar - vilket behövdes - men nu är det plikten som kallar svagt på mig igen .

Pratade med CB för första gången på några veckor igår så det kanske hinns med en kaffe innan min lilla makeover

Det jag hatar mest är att jag försökt skicka iväg detta boring inlägget en fyra-fem gången nu men datorn kollapsar hela tiden. Skall göra ett nytt försök nu. Hoppas ni kan läsa detta snart.
ciaociao

Boost me

Time för plugg, massa att göra. Imorgon är det frisören och gymmet som gäller och sedan träning, ser ut att bli en riktig boostdag!

ciaociao


walking with Starbucks

Nu är man hemma efter skolan och en kaffe med L på damatteo. Hann en sväng med på stan och nu har jag precis slängt i mig lite pasta och kikat på Tyra Banks show. Sjukt att det finns internet sidor som vänder sig till gifta personer som är beredda att ha en affär med någon annan än sin partner utan partnerns vetskap. Det var det programmet handlade om iaf.

 Ibland har man sådan tur - hade nämligen inte gjort min läxa helt fullt ut och trodde att vi skulle ha jättestort förhör, så jag kände mig överkörd redan innan lektionen hade börjat, men nej vi hade inget förhör, tur för mig!

Tog med mig mr Starbucks på en promenad till skolan med.



Och sedan blev det ett litet snabbt inköp på Zara.



nu är det barnträning som gäller, later!

ciaociao

Stockholm

Nu är man hemkommen från Huvudstaden och det är med blandade känslor som man möter ett regnigt Göteborg. Tävlingsmässigt vill jag inte ens prata om det, resultatet måste ha varit årtusendets flopp. Men helgen i övrigt har vart helt underbar!

I fredags blev det med köpt picknick vid vattnet på kungsholmen och efter att våra magar var mätta och belåtna åkte vi hem till SZ för att göra oss iordning för UNICEFs Humorgala, ni såg väl den på tv? Iaf så var det jättekul att få vara där och Måns var såå gullig. Kenza var också spotted bland vip-borden med de andra kändisarna. Eftersom många platser kring vipborden var tomma så fick några glada personer i publiken hoppa ner och sätta sig där, men efter allt vårt suktande efter de platserna lyckades vi inte komma ner. Det blev istället platser mitt framför scenen och det var ju bra om - trots en pelare som var i vägen.

Efter galan köpte vi med oss lite mys hem och så blev det lite film och sedan läggdags. Lördagen bjöd på tävling, och efter det blev det middag på Vapiano i gamla stan och efter det ett glas på Josefinas. Vid halv ett drog jag och SZ hem för att sov uuut. Idag blev det en brunch på Espresso house för att sedan göra vad vi kaller en effektiv shoppingrunda. Tyvärr kom inga kassar hem. Det är så konstigt att mitt shoppingbegär bara har försvunnit. Det är Illa.


Tåget hem iaf gick jättefort, fattar inte hur. Det mest irriterande var att en liten unge som satt breve mig höll på att smygpruta hela tiden så det luktade förjävligt....


Nu är det en trötthet utan desslike men ryska och skola imorogn så jag måste göra lite läxor jag ligger efter med. Tror jag håller på att bli förkyld med för kroppen är så stel och det gör ont att bara vricka på lederna.



Utsikten från publiken plus den jävla stolpen..

Ciaociao

RSS 2.0