The new britney

Nu sitter man här igen hos mormor och morfar, ännu en skoldag passerat och ännu en dag närmare tentan.. Nu börjar paniken sprida sig, speciellt eftersom man också måste skicka in tentan som en pdf fil och skicka den till Urkund.
För er som inte vet det är urkund ett sätt för lärarna att se att man itne har fuskat genom att kopiera text och inte referera till källorna. Pdffil vet jag inte ens hur man skapar så detta blir nog kul.. not

Var i morse och lämnade lite saker i lägenheten och imorgon kommer det fler saker. De andra tjejerna bor ju som sagt redan där men eftersom jag har mkt med skola och födelsedag på lördag, så har jag inte hunnit flytta in... Så på söndag kommer jag bo i mitt första egna riktigta hem! Känns sjukt!

Åh vad stolt jag var över lägenheten när jag gick därifrån i morse. Den är ju så fin! Vänta bara tills bilder kommer upp!

Ciaociao



Vad tycker ni om Britneys nya omslag till hennes nyaste singel? I love it!

Panic!!

Okej ni förstår inte min ångest nu!! Jag har såå mkt att göra och verkligen såå lite tid. Seminariet på fredag är verkligen ett skämt och självklart är det en jätteotrevlig lärare som har det!! Det är i princip en tenta uppgift hon givit oss. Måste hinna med att lämna lite grejer i lägenheten eftersom vi på torsdag får våra nycklar! Åh vad jag längtar. Men stressan att ha skola och inflyttning och samtidigt fylla år är ingen trevlig kombo. Eller trevlig är den nog, men sjukt jävla stressig.

Hela dagen har tillbringats med att plugga och träna med Kusin A. Räknar iaf med att vara uppe fyra fem timmar till.. Men helt ärligt har jag mig själv att skylla eftersom jag bara myser hos mormor och morfar... Tentan på måndag sätter guldkant på ångesten.

Varför jag ens bloggar nu förstår jag inte för jag har verkligen inte tid. Men det är längtan att känna sig lite mer fri som gör att jag tror att jag har tiden till detta fast jag egentligen itne har det.

Fokus

Ciaociao



True italian love

     

     

   

ciaociao






Moschino, DolceGabbana, Gucci, Versace, Prada, Emilio Pucci

Appartamento

Åh det har vart såå mkt denna helgen att jag helt ärligt nästan inte haft en lung stund över och det märktes på tåget ner idag. För G som hade mkt att plugga somnade istället..

Väl kommen till Malmö vid 1 så mötte L upp mig på centralen och tillsammans gick vi till lägenheten som jag fick se den för första gången! Och jag, ursäkta mitt språk, fucking love it. Den är alldeles helt underbart perfekt! Lite möblering och småjusteringar men jag kommer aldrig på en lång tid iaf lämna den ifrån mig!!

Lunch vid Gustav Adolfstorg och sedan bar det av till träningen, sitter upp och stalkar lite haha suprise snart sängdags och sedan väntar en ny dag imorogn..


I love my life

ciaociao

bilder på lägenheten kommer!!

Keys to my home

Idag har mina roommates älskling kämpat med att flytta in deras möbler. Ledsen att jag inte kunde vara med då denna resan till Göteborg varit inbokat sedan länge.. Men jag kommer i helgen och ordnar med mina saker och på torsdag får vi våra nycklar. Weeeiii!

ciaociao

I´ve forgot my strenght



Har vart hemma ett tag nu från tävlingen. Kom hem vid fyra tiden och sedan dess har jag verkligen inte gjort ngnting mer än att ha tagit ett varmt bad och i princip somnat i det ! HAHA.

Med Whitney Houstons vackra stämma på från hennes nya album så känns allting bara så bra idag. Vann tävlingen i Göteborg och det kändes trots omständigheterna runt att jag varit sjuk och inte är lika vältränad, riktigt bra

Whitney Houstons nya album älskar jag, mer behöver jag inte säga.

Middag med C  och Mam idag klockan åtta och sedan får vi se om det blir ngt efter det. Är sugen på att sitta på ett softställe, dricka drinkar och spendera massa tid med en utav mina allra äldsta och bästa vänner (C).

Nej en liten powernap sitter fint nu så kanske min huvudvärk försvinner..

ciaociao



blingbling

Goddag gott folk! Befinner mig hemma i Göteborg nu och är förtillfället hos pappa och väntar på att två fäktkompisar från Malmö skall komma hit. Är ju tävling här i Göteborg imorgon så de skall sova här.

Annars har dagen bara flytit på. Morgon träning med A - promenad i en och en halv timma - och efter det så blev det packande och tåg mot Göteborg. Träffade IT efter jag kommit fram för en snabbfika och en liten sväng på stan eftersom jag inte hinner träffa henne på hur länge som helst sedan..
Denna fick iaf följa med mig hem idag. Var ju tvungen att kolla in Accesorize butiken!!


nu är det middag och sedan film

ciaociao

Butterflies

Sötaste mormor och morfar hade presenter med sig till mig! Eftersom jag älskar fjärilar, fick jag dessa fina saker. En nyckelring som kommer bli perfekt till nycklarna till lägenheten och en fin skol som kommer användas både till det ena och det andra

 



ciaociao






welcome home!

Nu drar jag till Göteborg imorgon! Så skönt att komma hem men inte blir det rast och ro. Till alla er älskade vänner som jag inte hört av mig till att jag kommer hem beror det på att denna helgen kommer jag knappt ha tid för mig själv. Eller ja det beror på hur man ser på saker

1. Jag tävlar på lördag
2. Pappas familj och släkt firar mig hela söndagen och sedan är det söndags middag på Bachelors.
3. Jag åker hem tidigt måndag morgon för att ordna inför flytten nästa torsdag.

Så bara så ni vet så saknar jag er men min helg är verkligen fullspäckad varenda lilla lilla minut. Så jag har verkligen inte glömt er. Absolut inte. Men jag kommer snart igen och då ser jag till att ha hela helgen ledig.

Nu skall jag plugga och spendera tid med min kära mormor och morfar som äntligen har kommit hem!

ciaociao

Step into my office

Herregud jag har ju glömt att berätta!! Om en vecka är lägenheten i Malmö vår. Bara vår. Jag L V och AN på nya äventyr. Räkna med en storslagen inflyttningsfest när vi kommit iordning. Inflyttningsfest kombinerad med ett stort stänk av att alla fyllt 20 så det kommer absolut att firas.





Carries garderob hade jag inte tackat nej till..


Nu måste jag göra mig iordning så att jag inte missar tåget som jag gjorde precis.. Tur att man är uppe tidigt idag..

ciaociao

VB

Godmorgon!
Skulle ju tränat en härlig powerwalk med kusin A men när jag vaknar upp är det halsont och kroppsont. Förkylning kanske?

Skola mellan 13-16 idag så jag kommer inte hinna blogga under dagen, men ikväll blir det mer

Inspirationsbild på vackra Victoria Beckham



Jag absolut älskar hennes klänning!!

CIAOCIAO!

Notte

Hemkommen från träningen. Mariah Carey i högtalarna och gör pastasallad för mig och JvP imorgon till Lunch. Tyckte det var dags att bjuda igen efter alla gången jag snyltat på hennes mat. Den jäveln skall ut idag och inte jag.. Istället sitter jag nyduschad efter ett hårt träningspass i en liten byhåla. Ensam..
Nästan som man skulle dra ut. Men vid närmare eftertanke så Nej!
Imorgon blir det morgonträning med min kusin A. Familjen har precis köpt en liten labrador valp som de får efter jul. Undra vem som kommer hänga hos dem hela tiden?? hm jag kanske..

Nej tillbaka till mitt matlagande

ciaociao

Unity



Helheten har infunnits sig hos mig igen !

ciaociao

Splitted



Mitt humör idag är delat och förvirrat.


ciaocioa

countrycalm

Även om man är en storstadstjej så är det skönt att komma ut på landet. Ingen stress, ingen hets, man kan bara vara. Man ser åkrarna breda ut sig, traktorer som skördar, saltvattenvinden i håret och man bara andas in den friska luften.

De ända problemen som finna här, är hur skörden har varit för året, när man skall skörda, när kommer regnet och när skall fåren klippas.

Ofta längtar jag tillbaka till storstäder och allt springandes runt omkring en. Ruset som finns där finns ingen annanstans. Men det är just lugnet här som får mig att sakna ruset, och ruset får mig att sakna lunget.

De på någotsätt komplementerar varnadra med deras motsatser.

Dagens skörd från mormor och morfars trädgårdsland. Frågan är om det blir en smoothie av det hela eller bara äta som de är.. tricky very tricky



ciaociao

Boungiorno

Godmorgon!
Igår var en lång dag, skola, mysig fika med L i Malmö på lilla torg och sedan träning. var hemma vid nio och eftersom Svenska Hollywoodfruar lockade lite mer än att blogga så blev det inget inlägg igår..

Ledig från skolan idag och tog en sovmorgon, miljoner sidor plugg framför mig, och som inte det var nog tog min överambitiösa sida över mig igår och jag anmälde mig till ytterligare en 7,5 poängskurs "Hur man tillämpar Sharia i Sverige och EU". Tror det kan bli riktigt intressant.

Nu väntar en powerrunda efter att Ipoden har laddat klart och sedan kaaffe.

Update later

ciaociao


Elle italia

Mission completed

Mission completed! Japp jag klarade att tvätta. Nu är jag stolt haha

Och ingenting gick sönder!

ciaociao

delrapport

delrapport på my mission cleaning: Jag tror banne mig att jag klarade det!


ciaocio

Mission: Cleaning

Okej jag har nästan tvättat en hel tvätt för första gången i hela mitt liv. Hur gick det? Om två timmar har ni svaret. Och för mig kommer det vara två nervwrecking hours. För det var inte bara min tvätt utan även mormor och morfars. Herregud...

Det värsta är att jag tror jag tvättar utan vatten.. Förhoppningsvis är det inte så..





ciaociao




Melissa Horn

Okej jag lever efter cykelturen, det var ganska mysigt faktiskt med vinden i håret och det glittrande havet, saltvatten lukten.

Tror jag har blivit kär. Inte i någon person utan i en ny artist. Många känner säkert redan till henne men jag som är lite efter när det kommer till musik blev introducerad till henne av JvP i helgen. Melissa Horn. Vad kan man säga? Om en röst skulle vara lika skör som ett tunt glas som bara spricker när man tar i det. Där har ni hennes röst. Helt underbar. Hennes låtar berör så sjukt mkt hos mig att det är sjukt.

http://www.youtube.com/watch?v=jl9IQFCtt5c&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=nUMyP7p_s9k

ciaociao


Sunny sunday

Godmorgon glada! Idag är kroppen lite mer på topp, inte för att jag hade ngn hangover igår, men för att jag kom på att jag varit uppe i 24h. Great!. Så igår gick jag faktiskt och la mig klockan 8 och vaknade tolv timmar senare. Missade Freaky friday, men för att kompensera det hela funderar jag på att hyra den.. vart ligger det en videoaffär i ystad??

Fredagen var super kul, jag och JvP glömde självklart vid mitten av kvällen till slutet av kvällen att vi hade en kamera så det blev bara bilder på när vi var lost i Lund haha. Hemma vid femtiden på morgonen var vi sjukt trötta men hade en lyckad kväll bakom oss. Förutom vissa detaljer som jag inte kan dela med mig av här.. Haha

Mormor och morfar är ju i Finland nu och lata Gaby som inte tagit körkort måste nu cykla in till Ystad för att handla.. Ungefär 7 km enkel väg..

En powerwalk nu på morgonen gjorde att jag vaknade till på ett bra humör, nu är det kaffe och sedan den jävla cykelturen till Ystad. Kan tacka gud för att det inte regnar iaf..

De få bilderna som togs från i fredags:
 JvP hittade inte vägen som hon sa att hon gjorde, så vi fick stanna en tjeckisk cyklande student med hela cyckelutrustningen och till och med en karta. Tur att han hade två kartor för  den första han tog upp var över Malmö (!?)

 Så här bitter blev jag när vi inte hittade vägen, men som alltid löser det sig och vi hade faktiskt lite kul på vägen haha




 Inga kommentarer här!

ciaociao

Jumpin jumpin

Hej kära!
Hemma hos JvP nu och gör oss iordning för nationens pub ikväll. Fick min abstinens stillad av my love idag. Ett ny inköpt chanel läppglans. God  I love this day! Tappade mitt andra för ett tag sedna och varje gång jag har vart på väg att köpa ett nytt så har de antingen vart slut eller så har inte chanel funnits i de sminkaffärerna, vilket förövrigt är patetiskt att de inte gör

Destinys child spelas nu på högsta eftersom jag är the dj. Gaby is in tha house

Ladies leave your man at home, the club is full of ballers and their pockets full grown
And all you fellas leave your girl with her friends, cause it's eleven thirty and the club is jumpin', jumpin'


ciaociao

Thank god its friday!

Okej nu börjar det bli deprimerande när det inte är ljust längre på morgonen. Viserligen är klockan 0617 men ändå! Idag blir en bra dag, inte bara för att det är fredag. Först skola och seminarium, sedan fika med L och efter det novischpub på Göteborgs nation och därefter utgång!

Kanske inte hinner bli så mkt bloggande men jag skall göra mitt yttersta.

Nu är det att göra sig iordning på schemat och trycka i sig frukost. Gud jag hatar att äta så här tidigt..

ciaociao


Tomte

Okej att jag visste att universitetet var svårt, men att det var så stora uppgifter på bara några dagar är sjukt, Mkt att läsa också, som tur är är det ju intressant men ändå.
 SZ uppgift hon berättade för mig idag - den är dock det största skämtet i världshistorien. Skall ringa henne sedan och klämma fram hur den var igen för det var så mkt att jag inte ens kommer ihåg hälften. Rapport på denkommer sedan,

nu måste jag har mer kaffe

later

ciaociao


How could carrie made it?

Godmorgon!

Godmorgon babes!
Självklart skulle jag upp och promenra  nu på morgonen halv åtta, men det fick bli att jag vaknade vid halv tio istället.. Efter gårdagens träning kom JvP med en överraskning om att hennes föräldrar som var nere och hälsade på i skåne ville bjuda mig på middag. Piccolo Mondo vid lilla torg blev destinationen och det var verkligen supertrevligt! tack söta!

Men eftersom jag bor förtillfället på landet så går mitt tåg till Ystad från malmö bara en gång i timman och det gjorde att jag kom hem vid midnatt och somnade inte förrän 1. Kul när man gått upp 0545 på morgonen.

Iaf är det seminarie imorgon och det blir seminarieplugg på schemat idag. Jag och hello kitty såklart




ciaociao

Remind me

Hej vänner!
Har förtillfället kommit hem från röntgen och allt gick bra där, kontroll röntgen för lungorna om någon intresserar sig. Skolan innan idag och världens godaste kaffe från piccolo! Herregud abropå föreläsningen. Mänskliga rättigheter och Islam stod på schemat och hade verkligen sett fram emot föreläsningen - men självklart är det en tomte som har den. Han mumlar och är så tråkig att jag för det första inte hör ngt, och för det andra sitter han ner och bara tittar på sin dator under hela föreläsningen.. Kul!


Bilderna från AMs 20 årsfest funkar äntligen att lägga upp! Enjoy

 födelsedagsbarnet herself! Och ja, hennes klänning är to die for!

    

V och SG hade inga bilder på er, eller jo en på SG när du äter kex och ost men du hade dödat mig om jag la upp den haha. Fast jag tyckte den var söt


ciaociao

Piccolo grazie!

Vaccination mot livmodershalscancer idag. Smidigt men sjukt ont gjorde det, och tydligen var nålen jäätte stor sa mormor..

Imorgon skall mitt nya kort utnyttjas.. Kan jag säga att jag älskar den?



Nu är det förberedelser för seminariet på fredag och sedan telefonsamtal med SZ.

ciaociao

Welcome to Skaneland

Godmorgon loves!
Här visas nu bilder från det skåneland jag lever i! Helt underbart. Bilderna är tagna från min morgon powerwalk i morse.



 Mitt livs första räv fick jag se imorse!

  

   

ciaociao



Sunday

Hej glada!
Söndag med stort S. Seghet. och måndag imorgon. Började dagen med en 40 minuter promnad vid havet, skönt var det men nu har jag fått trötthetsattack.. Jag har fått för mig att kaffe inte är bra för mig i så stora mängder så jag har skapat mig ett mission idag. Inget kaffe! Herregud jag har redan absitnensbesvär. Tänk en stor kopp varmt svart rykande kaffe... Nej fokus G fokus!

Gårdagens tävling är nog en utav de roligaste på länge just för att det var så kul att komma tillbaka och tävla, fäkta och allt vad tävlingar innebär.

200 sidor engelsk litteratur addeso

Kul

ciaociao
 


Tomte!

Godmorgon kära!
Dagen började med en liten promenad kring Skånes fält, eller ja rättare sagt förbi dem. Frukost och nu städning och plugg.

Är helt överlycklig över att jag har hittat ett nytt "Centro" i Lund. Där blir det kaffe på måndag men för övrigt är det nu officellt helg, även om det kommer bli mkt plugg. Ledig idag, tävling i Karlskrona imorgon och lugn Söndag. Sedan drar allvaret igång igen på måndag.. Herregud det är snart tentavecka!!

Lite bilder hittade jag från AMs 20 årsdag och tänkte dela med mig., men eftersom det är ngt seriöst jävla patetiskt fel på att ladda upp bilder ¨på min blogg så skall jag göra det när problemet är löst.

Adesso.

ciaociao

Im sorry

Gud vilken uppståndelse det har blivit ang min ändrade relationsstatus på FB. Men nej jag fattade inte att det hela med relationsstatusen var så seriöst. Jag tänkte mer "love is complicated". Skämt vad alla har undrat haha men det är lugnt jag har inte gift mig än och den dagen jag gör det vet ni vilka ni är som blir bjudna. Jag skall ha ett riktigt sagobröllop.

Första Lundautgången igår och jag har nog inte haft så kul på länge! Och vad många man kände igen, inte bara från Skåne utan från Göteborg!.

 Nu måste jag maila iväg en sak till JvP som hon behöver för sin seminarie uppgift.

ciaociao


Novisch javisst!

Hej alla glada!
Några dagar med hektiskt pluggande har gjort att bloggen kommit i kläm.. Men nu så.. Ni som går på universitet förstår vad jag menar när man har sjukt mkt att plugga. Har aldrig förstått det förrän nu hur mkt det kan vara.. Tenta om tre veckor också. Men det är faktiskt kul! Att flytta till en ny stad, nya människor, nya äventyr gör allting roligare!

Första novishpuben (novisher är alla nya på universitetet) är imorgon på Helsinkronas nation så dit beger sig tjejerna i klassen.

JvP har ju som sagt bytt från högskolan i Malmö till Lunds universitet och pluggar nu samma program som jag och vi går i samma klass. Sedan barnsben har vi följt varandra åt men nu blir det nästan varje dag. Är verkligen superkul!

I helgen är det säsongens första tävling i Karlskrona och formen är ju inte på topp eftersom jag har vart sjuk.. Men ju mer man tävlar desto bättre.

Nu mer läsning annars blir jag aldrig klar

ciaociao

Ciao

Dagen har vart bra, JvP började i min klass idag så det var hur kul som helst, ordnandet av böcker och sedan ett svettigt träningspass med fäktningen och nu är jag här.

Orkar inte skriva mer så det blir mer imorgon för då har jag ingen skola

ciaociao


grandma is getting crazy

Min mormor har gått wild and crazy på att jag skall flytta. I positiv mening! Hon handlar hela tiden nya saker till hushållet, är det inte handdukar så är det stekjärn. Dagens fångst!





Mitt nya stekjärn, haha tur att jag bara kommer ha ett rosa iaf. Resten blir svarta!


magneter



kaffe och plugg

ciaociao

circumstances



Godmorgon, med feber, en stor kopp grönt thé och tolv timmar sömn bakom mig undrar jag var denna dagen skall sluta. Måste ju iaf få bort febern tills imorgon.

Gud jag har glömt att berätta. Jag var ju i Göteborg den 22-23 augusti, precis innan skolan börjar för att få med mig det viktigste ner till mormor och morfar. Ombord på ett proppfullt tåg ner till malmö sätter sig en jämngammal tjej mittemot mig, och efter en stund blir det att vi börjar prata om allt och ingenting. Supergullig och trevlig var hon. jätte duktig dansare som kom från skåne men pluggar i Göteborg. Nu skulle hon också ner till Malmö för att hälsa på släkten och vännerna.

I fredags när det för övrigt var total kaos på stationen i Malmö (ibland undrar man hur skånetrafiken tänker), så skall jag hoppa på ett tåg till Lund för att komma till skolan ( samma tåg som går till Göteborg) och helt plötsligt är samma tjej på det tåget med! Jag har ganska lätt för att komma ihåg ansikten, men ibland svårt att placera dem och så var det med denna tjejen. Men hon kom ihåg mig så hon kom fram och hälsade och vi småpratade lite. Sedan var jag tvungen att gå av..

Inte det sjukt? Vi kände inte alls varandra från början men genom att vi sitter på ett tåg som är helt sjukt trångt  så börjar vi småprata om alla konstigheter på tågtet, och någon vecka senare så möts vi igen?

Undra hur många gånger i sitt liv man har sett samma människor utan att man känner dem ?


Nej nu är det frukost sedan har jag ett argt inlägg om skånetrafiken att skriva..

ciaociao



Utmattad.

Åh jag hatar att efter all denna medicin så blir man så trött, visst har jag inte tagit den på tv¨å veckor nu, men ibland blir jag så trött att jag inte ens orkar stänga ögonlocket, vilket kanske låter konstigt men det går inte att beskriva trötthetsattackerna.

Hade verkligen sett fram emot att gå på en studentkorridorsfest idag i Lund men med feber, och trötthet finns det ingen ork alls. Alla tjatar på att jag måste ta det lugnt och vila.. Jag får panik på de orden. Jag vill att saker skall hända konstant nya äventyr hela tiden. Men när kroppen inte orkar kanske man borde lyssna? Att känna att en starkt kropp som den brukar vara inte orkar är verkligen helt frustrerande.

Men snart är jag frisk hoppas jag!

Nu är det mandel/kanel te och ett försök till att sova, annars blir det diary of bridget Jones. Då kan livet iaf kännas bättre när man ser på¨den!


ciaociao

Stackars mig



Hatar blodprov!

ciaociao

Doktor

Nu drar jag till monsieur doctor! Inget allvarligt bara en lite kontroll efter lugninflammationen och bihållsinflammationen. Sedan är det skola kl 14 med föreläsning/Film och sedan välkommsfest!

Later ciaociao

SJP

Ge mig hennes outfit!



ciaociao

Wish me luck

Åh jag har verkligen dragit mig för att inte plugga idag, har haft massa annat och är fortfarande lite trött efter lugninflammationen så jag har inte alls vart så pigg. Först när jag såg seminarieuppgiften så inprincip dog jag. Alla Hulebäckare - tänk er en liten minirapport.. Sedan fick jag för mig att det inte alls var svårt, vilket det antagligen inte är om vi inte har så j*vla mkt litteratur att läsa och hälften är på engelska..
Önskar att jag tagit tag i detta tidigare men jag har verkligen njutit av att ha en helt ledig dag. Missförstå mig inte för det här är det jag vill plugga men idag har verkligen vart skönt att ha en ledig dag, eller ja tills jag såg vad jag har att göra..


Wish me luck. Och ni anar inte hur stark kaffet är förtillfället. Klockan ringer 0545 imorgon och jag anar att jag inte kommer att vara pigg. Skolan och en himla massa plugg blir det imorgon sedan fäktning..


Detta var det hela, inte skall vi läsa allt men väldigt mkt.. Visste att min nervositet och ångest över seminarierna skulle betyda ngt negativt.


   

ciaociao

Lot of love

Godmorgon Godmorgon! Vaknade lite innan nio och att L ringde! Stackarn hade blivit försenad till jobbet men skulle vara där inom några minuter efter nio bara. Perfekt att hon väckte mig för idag har jag mkt att stå i.

Seminarium på fredag vilket gör att jag skall börja småförbereda mig idag, självklart hittar jag inte länken till det tal av Obama vi skall ha lyssnat på eller artikeln. Så måste maila läraren och fråga.

Sedan är det lite smått som skall ordnas.

Vet ni vad som kan vara något utav det absolut gulligaste? Äldre par som fortfarande är såå kära i varandra även om de  vart gifta i 50 år. Igår på pågatåget hem från fäktningen sitter de ett sådant äldre par framför mig. Och man bara såg i deras ögon hur förälskade de fortfarande var i varandra. De bara glittrade i ögonen och de skrattade hela tiden. Klappade varanda på kinderna och satt och höll handen!
Så skall jag också ha det! Sitta med min man (om jag hittar ngn dvs) och bara känna kärleken fortfarnde även om jag varit gift i femtio år eller liknande.



RSS 2.0