As I deserve it.

Eftersom dagen igår blev lite stressig hanns det inte med ett inlägg. Det blev iaf kaffe med CB på centro. Träning på sats i en och en halvtimma och utgång. Hur mår jag då idag? Som jag förkännar...

Idag blir det bara plugg och filmkväll med AM ikväll.. Mysigt!

Jag förstår inte grejen som äldre män håller på med på gymmet. De glor som idioter, skall spänna sina kroppar så fort unga tjejer går förbi, och gör gärna de där 50 extra situpsen om några tjejer "ser". Detta även om de har en guldklimp på vänster ringfinger. Det är klart att de skall få känna att de är duktiga och känna sig snygga. Det mår ju alla bra av att få bekräftelse på. Men ibland kan det bara gå till överdrift..

Som igår.

nu skall jag äta frukost

ciaociao

Cause I had a bad day..

Idag har vart en totalt katastrof dag. Vågar inte skriva ngt för datorn kommer väl explodera då. Skall dra täcket över huvudet nu och imorgon blir det en bättre dag..
ciaociao

When comes the sun again?

Om igår var superwoman dagen med en supermysig lunch med IT - så är det idag en regularwoman day. Vädret är supertrist, jag har ingen lust alls att gå till skolan och jag vill bara SOVA. Drömma bra drömmar.
Nej efter skolan idag iaf skall jag och V gå på en studentjobbs mässa på studenternas hus. Sedan blir det kaffe på Centro. Hem till mamma och packa till pappa och sedan träning.

Vi hörs senare allihop. Och eftersom vädret är som det är idag bjuder jag på en bild som får mig att bli glad - man längtar till solen!



dream on

 ciaociao

Superwoman day!

Idag blir en bra dag, Har hjälpt mamma med att städa lite - badrummet - sjukt oglamouröst men en snäll handling som hjälper en stressad mamma. Har lyckats koppla in mina högtalare som stått på mitt rum i ett allt för bra tag. Otekniska jag har blivit teknisk. Fattade till och med manualen. Yeah. Nu blir det plugg fram till halv två då jag beger mig ner till stan för att äta lunch med  klasskompis IT. eller ja f.d. klasskompis kanske man skall säga. Snart ett år sedan studentent och man kallar fortfarande personerna som man gick i samma klass med som klasskompisar. En gång klasskompisar alltid klasskompisar. Right?

Ikväll blir det träning kl fem till åtta. Gårdagens bodypump har verkligen satt sig på mina annars svaga armar men vänta bara. Snart är jag superwoman.

Lyxade till det idag också med en omelett med chevre och tomater samt yogurt med honung och valnötter. Sjukt gott. Men lat som man var orkade man inte ta någon bild.

Nu måste jag göra nytt the för det jag dricker nu har kallnat och sedan är det bara att börja plugga. Skall skriva en halv sida om mig själv på ryska. Och hur länge hade jag läst? Jo en MÅNAD! Här går det undan på lektionerna.

Idag är hela min kropp fylld med massa bra energi. Detta känns bra. Bodypump varje dag någon?



Man lär sig ngt nytt varje dag! Idag känner jag mig obesegrad!

ciaociao



Royal engagement.

Nu är det bekräftat. Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling har förlovat sig. Finally säger jag och förhoppningsvis hela svenska folket. Bröllopet äger rum nästa försommar 2010 enligt planerna.

Jag är såå glad för Kronprinsessans och Daniels skull och glädjetårar har trillat för mina kinder


Grattis och lyckönskningar från mig :)

ciaociao


bild lånad från aftonbladet.

Pimp up your body

Godmorgon!
Nu skall jag stra ner till gymmet och passet Body Pump med V. Blir nog en liten sväng på bandet med. Idag känns som att dagen kommer bli bra.. förutom tonet med plugg. Samtidigt som jag läser ryska har jag ju som vissa av er vet valt att höja mig i Samhäll A och SpecialIdott A från VG till MVG - och jag kan säga er att det kommer inte bli lätt.. Så till helgen kommer jag göra en Blair Waldorf och låsa in mig på mitt rum tills jag ser resultat och framsteg - framförallt i rapportskrivandet. Ni som läst GossipGirl böckerna vet ju att Blair låste in sig på sitt rum en helg när hon skulle skriva sin collage ansökan. Hennes kamrat var en kaffemaskin.. Det skall jag också ha. Men för att klara denna helgen med bara plugg så skall det först firas på fredagen. Det görs på mingel i kungsbacka av alla ställen på jorden. JvP blev ju eventansvarig där för festerna fram tills studenten för aranäsgymnasiet. Så på fredag så skall stödet för hennes arrangeman vara högt. Jag L och SG kommer vara på plats. Med mask på ansiktet eftersom det är casanova night.


Nu till gymmet

ciaociao


Say goodnight and go.

Innan jag och min kropp skall sväva iväg till drömmarnas värld med John Blund så visar jag mina favoriter från Oscars galan i natt.

Sweet dreams and ciaociao

          

BB - baby born?

Snart får lilla Harlow ett litet syskon. Nicole och Joel väntar nämligen tillökning. Är de inte söta?




ciaociao

Breakfast and birthday at Tiffanys

När jag fyller trettio år skall jag göra precis som fröken Love Hewitt. Jag skall också klä ut mig till Audrey Hepburn, köpa frukost (croissant och latte) och bege mig till Tiffany´s för att shoppa loss på diamanter. Jennifer köpte ett par diamantörhängen i trettioårs present till henne själv. Grattis säger jag!


bild lånad från www.posh24.se



ciaociao

Home..

Nu är jag återigen hemma från skola och centro med V och L. Skall ner och laga lite mat innan jag sticker iväg till barnträningen och sedan egen träning.

Hörs senare och då får ni mer inlägg.

ciaociao




Gordon where are you?

Jag förstår inte grejen med mig och matlagning.. Vissa grejer gör jag med finess, andra saker blir plattfall. Likt mina pannkakor. På 7 st stekta lyckdades jag få en hel pannkaka men inte en enda helt rund. Den som blev hel var den sista att steka och den blev avlång.

Hm hur svårt är det att få pannkakor runda egentligen? Tydligen ganska svårt..

ciaociao

Promqueen..

Björns bar blev supermysigt igår, och L som kom lite senare - hon blev invald i ameranterorden - var sjukt vacker i långklänning och håruppsättning. En stolt pojkvän visade bilder innan hon kom som hade tagits hemma innan L och hennes mamma trippade iväg i snöstormen.


Tillskillnad från igår så lyser solen över staden som gud glömde. Och det är en sjukmängd olika saker som jag måste hinna med idag. Städastädastäda,pluggpluggplugg och sedan rensa garederob/smycken. Det blir även en mys söndag hemma med antagligen någon inklämd film mellan plugget och städet.

Ibland är faktiskt söndagar bra. En dag helt utan krav. I like


Nej fler updates later.


ciaociao


For me - its art

Okej jag är inte bara addicted av kaffe/thé, träning, tomatsoppa, omelett, vaniljljus, och skor. Nu kommer fakutm nummer 7. Jag är totalt beroende utav nagellack. Det värsta jag vet - iaf när det gäller mig själv - är avskavtnagellack. Snygga händer uppskattar alla. Jag och nagellacken skapar någon slags helhet. Helt ärligt och nu låter det ju som jag är ett psykfall av högsta grad, kanske nagellackpsykfall, iaf jag känner mig inte helt komplett utan nagellack målat på naglarna. Konstig känsla men det är sant. Precis som en person med glasögon kanske inte känner sig komplett utan sina glasögon eller ja ni fattar principen.

Vad är det då värsta som kan hända? Jo när nagellack som man inte använt på en tid torkar. Stunden man verkligen bestämt sig för att "ja den färgen var längesedan, den skall jag ha" blir totalt brutalt förnedrad när man skall måla och det fucking jävla nagellacket är som cement eller trögflytande betong. Tomte. Hej papperskorgen, hejdå önskan om naglar i den färgen.

Detta hände mig precis. Såååå patetiskt. 

Nej nu skall jag hitta en liknande annan färg och måla på. Möter upp tjejerna och deras respektive (låter som vi alla är gifta haha, eller ja utom mig och susanna men vi lever det glada singellivet haha) kl 9 på Björns bar

Sjukt tråkigt väder bara...


Vad händer för er ikväll. Något jag vet iaf är att jag missar melodifestivalen. Damn it. Men vad gör man inte för goda vänners lag.



ciaociao



We are the drama queens, so what?

Vinkväll igår med C blev till drinkväll med ett helt tjejgäng - som sedan blev till en halvutgång med en huvudingrediens som stavas Drama.. Först några drinkar på vino pasta tre, sedan vidare till Loccatelli, Orgia och sedan hemgång. Kom hem vid tre och nu har jag precis kommit från frisören och fran/bryn färgning. I love that thing! Så gullig är min frisör camilla med.

Idag blir det en lugn dag, skall ta tag i lite plugg men annars inte göra något speciellt. Klockan 9 ikväll blir det Björns Bar med tjejerna från malaga och deras respektive. Jag och SG som förövrigt är de enda singlarna av sju tjejer tänkte att vi hittar våra respektive på Björns bar. haha.


Nu skall jag dricka mitt thé


ciaociao





Its britney time!

Tillbaka efter lunch med pappa nu på Soho. Innan dess var faktikst jag och V på yogan imorse, hälsade på J där hon jobbade och åt frukost. sedan till hule för att hämta material.. Och det är inte lite heller!
Eftersom jga skall plugga upp specialidrotten så krävdes det tydligen inte att jag bara gör teorin som jag trodde utan jag skall även göra om det praktiska. Samhäll A rapporten som är ett del moment i den betygshöjandeprövningen som jag också skall göra - skall vara inne om två månader, men innan dess ett obligatorsikt utkast som skall vara inne om en m¨ånad. Herregud vad skall jag skriva om?!

Måste hinna ta körkortet också innan sommaren så det är mkt på gång nu friends.


På stan hann jag även köpa en tshirt som kommer bli min favorit. Den kommer att användas många gånger. Vad tycks?
Tee kommer från Rockhouse och finns i både dam/herr strlk och barnstrlk- just denna är från barnstorlekarna (en XL som motsvara en small i damstrlk) så även om det ser stor ut på bilden kommer den bli perfekt !



Nu är det bara hennes nya cd som fattas sedan kommer jag vara fan nr 1.


vin med C ikväll men hinner blogga innan dess.

ciaociao

reflection..

Precis hemkommen från träningen på klubben - som faktiskt gick bättre än väntat.

Imorgon kommer det vara en superplanerad dag.

0645 yoga på sats med V (jag vet sjukt överambitiöst, men vi kommer gå på den!)
ca 0815-0830 frukost med V - ej planerat något frukostställe än
0930 tar jag och V bussen till hulebäck - där vi skall återse vår gamla skola på nästan ett år, men inte för att hälsa på - nej vi har tagit oss båda i kragen och skall hämta diverse material för att göra betygshöjande prövningar i olika ämnen.
1200 blir det lunch med pappa
♦1330-1630 inget planerat

1700 -1900 träning
ca 2100 eller liknande blir det vin med C. Mys

Som ni ser är det en sjukt lång dag så jag vet inte hur mycket jag kan blogga men jag skall göra mitt bästa.

Ibland blir jag på sådant musikhumör - ni vet när man blir "beroende" av någon musik bara kanske för någon timma - det kan i och för sig hålla i sig längre. Men när musiken reflekterar humöret. Jag har fått den känslan nu och det är Laura Pausini blandat med Lisa Nilsson som spelas hur högtalarna. Töntigt? Ja kanske för jag har sjukt udda musiksmak men kom ihåg att jag står för det!.


ciaociao


bilden lånad från Swarowski

Perambultor - the thing that should or shouldnt be registered?

Vad är grejen med namnskyltar på barnvagnar? Och förresten tror jag Göteborg har drabbats av en babyboom. Från götaplatsen vid lunch tid ner till kungsportsplatsen/centro vet jag inte hur många barnvagnar jag såg, men vad jag vet var att det var sjukt många. Gulligt är ordet för bebisar och barn men vad jag inte förstår är hur föräldrar vill skylta med namnen?


Det har gjorts en undersökning som visar vilken person utav föräldrarna som helst köper namnskylt på barnvagnen, kan ni gissa vem?

pappan.

Det kanske finns en koppling mellan barnvagnsnamnskyltarna och skyltarna man kan designa själv till bilen. Registreringskyltar. Man kanske i tidig ålder börja intressera sitt barn för allt som har med motorer att göra. Inte vet jag. Eller så kankse pappan vill matcha sin registeringskylt med barnvagnsskylten. Kan också vara en idé.

Som sagt vet jag inte varför ALLA verkligen skall ha en namnskylt på vagnene - gärna med en svenskflagga brevid namnet bara för att försäkra alla att barnvagnen är från Sverige, (även fast alla människor runt omkring en förhoppningsvis redan vet det).

Nej är det någon som vet varför så snälla maila eller kommentera för frågan klyver mig.



Har precis kommit hem från skolan och kaffe med CB på centro. Nu är det plugg och sedan träning.

later

ciaociao

Pic from Fuertuventura.

Här är ett litet sammandrag från semestern som jag lovade
Enjoy!

          

1. Poolen
2. De gulliga killarna på kinaresturangen gav mamma, sis och mig denna gulliga plastblomma. Självklart fick jag den rosa medan mamma och sis fick blå. Blomman matchar kameran perfekt.
3. La litteratura som man läste under resa, kan verkligen rekommenderas, boken prinsessor av catarina hurtig var grymt bra med.
4. Fågel fisk eller mittemellan? Inte vet jag men dessa morotskulpturer fick vi som dekoration till maten på kinaresturaungen.
5. Mitt nya armband som används ganska flitigt och fortfarande gör. Köpt på raglady.
6-8 är bilder från stranden. Vi badade endast i poolen eftersom havet var ganska kallt och Fuertuventura är en lavastens ö vilket innebär att majoriteten av stranden består utav lavastenar - gör sjukt ont att gå på dem

Det togs inte så mkt bilder faktiskt men här är ett litet smakprov på saker och ting som hände.

Det kanske kommer fler, Who knows?

Ciaociao

Cold

Hemma igen efter några timmar på stan med vänner. Vad fick jag då med mig denna gången? Jo ett ex antal olika värmeljus, stora som små ljus, doftljus. Och ett månadskort. Egentligen är inte månadskortet så mycket att hurra för men ändå en investering som jag ser det. Och samt en ögonfrans och brynfärgningstid på lördag. Cest parfait.

Ingen träning idag, illamående och plugg gör att flickan lilla får stanna hemma.



Alla  ljusen kommer från Lagerhaus och kostar mellan 15 och 79 kr.


nu thé till min frusna kropp

ciaociao

What time? Its coffetime..

Morning sunshines! Eller inte för att det är sol ute, snarare grådaskig-halv-kallt-Sverigeväder-a la-nästan-snö-fast-ändå-inte-snö-utan-slask.

Första inlägget idag blir inte långt för jag skall ner och träffa Vcentro, sedan Ldamatteo och innan dess skall jag hinna med några inköp som nya hörlurar,aceton, något tråkigt och vuxet som ett månadskort..

Tack Gode gud för kaffet i Sverige och att vi har topptre av de bäst utbildade baristorna i världen (!), det är faktiskt sant! Spanskt kaffe smakar av erfarenhet inte vidare gott..

Det nya vi dricker? Mezzo/cortado/half and half. Mer kaffe, mer smak, mindre glas, och mindre mjölk. Man känner sig faktiskt lite mer kulturell när man dricker Mezzo. Inte vet jag varför men det kanske är för att man inte blir som alla andra som sitter med sina XL lattar. Nej kaffet smakar faktiskt mycket godare om man dricker det från små glas. Iaf om man dricker kaffe för att man älskar kaffe. Sedan såklart på Sojamjölk... Varför kanske man undrar? Jo för att det är godare, fettsnålare och jag är allergisk mot komjölk. Muu.


Skall hinna beställa en klipptid idag med. År och dagar sedan jag klippte mig och efter sol och vind med en jävla massa sand i så är håret nu ett paket svinto som har toppat sig ovanför min kloka hjärna. Professor Einstein det är du och jag. Nej så illa är det inte än men vem vet det kanske blir. Körde en bra kur på Kan.öarna genom att sola med balsam i håret och visst blir det mycket lenare och friskare men vad skall man göra när topparna som förut varit enade nu står och kör varsin egen propaganda åt olika håll? Nej fram med saxen..


Nu skall jag kila. Lägger upp lite bilder från kanarieöarna och lite inköp ikväll..



L , remember? haha mjau

ciaociao

Addiction is the thing

Okej kaffe är min stora last. Likaså är det thé, coola light. Fetaost är en annan. När det kommer till sockerväg är det hm..färsk frukt - exotisk. Klart man blir godissugen någon gång men njae jag är inte en jättefantast av godis eller sötsaker. Jag är en matmänniska.

Så varför skriver jag detta? Jag har fått två nya laster.

Tomatsoppa och omelett. 



Så nu vet ni det.  

Yummie


ciaociao

To have or not to have.

Det är ganska intressant det är med mode. Inte bara för att det i allmänhet är kul med kläder utan hur mycket det faktiskt kan variera mellan länder. Detta beror ju delvis på landets klimat, för hur skulle det se ut om vi gick i gladiatorsandaler ala Hollywood i januari och att man i sydafrika gick i bally ?

Nej självklart har klimatet en stor betydelse på hur det faktiskt är "rätt" att klä sig. Sedan är det bara det faktumet att allt fler designers väljer att göra ECO mode just för att klimat är ett så pass diskuterat ämne som det är i vår tid.

Men, och det som verkligen fick mig att tänka var någon morgon för några veckor sedan när jag lyssnade på the voice. Josefin Crafoord hade varit i Paris och det diskuterades självklart mode i studion. Vår kära Josefine listar vad som skulle komma att vara inne resp ute i vårens solar i paris.

På ute listan så kom fransar. Hon menade på att i alla reakorgar så låg fransväskor, fransklänningar, fransskor. Det var bara fransar överallt. Några dagar senare slår jag mig in på veckorevyns hemsida och vad hittar man då som veckans nya modetips? "Så blir du rätt med fransar i vår".

Hm dubbeltips eller dubbelmoral. Vem skall man lita på? Haute Couture landet Frankrike, eller bekväma Sverige. Fransar eller inte fransar?

Jag gillar fransar i rätt mängder. Så för mig kanske det blir en blanding av itne fransar och fransar i år. Men det viktigaste är att klä sig i det man tycker är snyggt. Keep up the personal style.

Men visst är det lite klurigt ändå med hur modet kan variera mellan länder ?Kanske för att Sverige ligger ett step behind de stora modehusens länder?

Hm tål att tänkas på..




ciaociao

Pronto

Tillbaka från Espana och allt bra landet har att erbjuda, sol, mat, värme, bad, bränna, shopping, hunkar. Hopp - landar på landvetter och det är minus 4 grader och snö på marken. Jag förstår nu varför många invandrare som kommer hit och söker asyl eller medborgarskap - från varmare bredgrader - inte förstår sig på vädret är i vårt kära Sverige. Iaf vad är då det första jag gör när jag kommer hem? Slår på datorn såklart. Bloggberoende javisst!
En vecka från datorn och det känns som skrivandet eller inspirationen för att skriva i bloggen har kommit tillbaka. Nu ngt lite brunare och blondare iform och solbränna och blondare hår. En fräschare variant så att säga.

Vad kan man då konstatera av resan? Några notiser har gjorts och här kommer mina topp tre, som om jag skall vara helt ärligt chockade mig när jag märkte. Men när svaret var som svart på vitt, jävligt klart, så var det lätt att förstå.

1.Spanjorer spanjorer spanjorer dessa spanjorer. Många förknippar män från mer varmare bredgrader som spontana och ärliga - rättare sagt högljutt ärliga - iaf när det går förbi blondiner eller andra människor från vårt kalla nordland. Men efter några dagar med inte så mkt biltutande, skrikande av ord som guapa eller ola - inget visslande när man går förbi. Då började jag sakta men säkert att fundera - har landet genom gått en radikal förändring på ett halvår sedan sist jag var där eller vad hände? Svaret? La mamma.
Spanjorer, italienare, fransmän ja vilka män som helst från medelhavs/sydeuropa trakten har en fruktansvärd respekt för La mamma och speciellt när hon är med sina döttrar. De vågar inte. Märkte av detta tydligt när jag och min sis lämnade mamma för tio minuter när vi inte ville vara lika radikala som henne och korsa gatan på ett illegalt sätt och nästa sätta våra liv för att spanjorerna skulle köra över oss. Nej jag och sis tog istället en liten omväg runt en rondell. Och så fort la mamma var ur bilden börjades det. När la mamma sedan var vid vår sida. Silenzio .

2. Hur man verkligen ser att folk är turister och deras bristande sätt att klä sig snyggt. Viss folk är på semester. Fine folk vill upp sig - ta det lugnt och relaxa. Men vill man se ful ut för det? När vi väntade på bussen som skulle ta oss hem idag var det nästan som jag hade proppat mig fullt av Glopiller när tjejer imin ålder försöker klä sig lite "fräckt". Ett jävligt misslyckat försök till att vara någon blandning mellan miss Carey och miss hilton. Trikåklänning i totalt uttvättad färg med leggins, solglasögon vars form inte var värt den flickans ansikte samt pälsstövlar med gummiklack. Nej jag skämtar inte här stod tjejen med pälsstovlar med gummikilklack i 25 graders värme medan vi andra stod i flipflop. Min första tanke: fine det blåser mkt men inte ser jag ngn snö. Hon kanske ahde missuppfattat saharas sand som genom flera årtusen har blåst in på ön för snö. Men lilla söta vännen då har du också glömt din dunjacka!
Och snälla rara söta turister. Era kläder kan jag med nöd och näpe acceptera - även fast jag ALDRIG hade satt på mig pälsstövlar i 25 graders värme. Men klappa aldrig händerna efter en bra landning av flygplanet. Klappa aldrig era händer!
Mille grazie.

3. Hur mycket billigare saker blir när de inte skattas. Och då framför allt alkoholen. Helt sjukt. Rysk vodka en liter 37,5 %. Hur mycket hade man fått ge för den i Sverige ? Troligen några hundralappar. Men i landet där färgerna gul och röd regerar likt solen ala morgon och kväll (ala mitt älskade skånelands färger) så får man punga ut med 6,99 Euro. Jag och tjejerna kommer ha kul. Jag tackar tjejen i kassan för en liten fjutig encentare som jag aldrig tror jag kommer använda. Men jag tackar henne även för den "lilla" glasflaskan som kommer göra många roliga kvällar roligare. För även om man kan ha kul utan alkohol vilket jag absolut vet att man kan - så kan det alltid bli lite roligare med. Right?
Och ja.. jag tog in den olagligt i Sverige eftersom jag inte fyllt mina 20 än...
Men som idrottare vill jag även påminna att för mig kommer alkoholen i andra hand. Fäktningen framför allt. Annars hade jag inte hållt på med det i tolv år!


Så jaa resan har vart grym och har gett en lite perspektiv på saker och ting. En sak är klar. Jag älskar spanien. Jag älskar medelhavet. och jag älskar alla andra medelhavsländer. Jag älskar solen och värmen. Jag älskar kulturen.

Men som man säger borta bra men hemma bäst. Mitt hem kommer en dag vara vid medelhavet - det vet jag. Men så länge för jag ha mitt älskade Sverige som mia casa. Mia bella casa. Även om det är förbannat kallt.

Så nu hörs vi imorgon och då kommer annat att bloggas om.

pronto.

Adios amigos.

ciaociao


I missed the glamour and got the fucking propaganda...

Åh jag är sååå irriterad på att jag missade melodifestivalen.. Jag som ÄLSKAR melodifestivalen! Brukar ju aldrig missa det. Men jag hade en förhoppning om att den skulle gå i repris. Men den förhoppningen slocknade när jag fick reda på att de inte kommer att visa repriser av deltävlingarna eftersom det skall vara samma chans för att kvala och vinna hela tävlingen.

Damn it. Nu kommer jag antagligen missa den på lördag också eftersom jag är borta på kanarieöarna då. Men huvudsaken är att jag får se La grande finale!

Åh ge mig glitter och glamour - Där var verkligheten bor, Dolce vita mon amor.


En annan sak som jag är irriterad över är hur folk kan gå och förstöra saker och ting för andra. Natten mellan fredag och lördag har några idioter gått och ristat in hakkors på vår och grannarnas bilar. Mitt på motorhuven. Hur mogen får man bli? Eftersom mamma är politiker så har nu säpo kopplats in. Antagligen visste inte de som gjorde detta att mamma var politiker och det är antagligen också ett "pojksträck". Hur man nu kan kalla inristade hakkors för pojksträck..

Hoppas bara att de som gjorde det inser att de har begått ett brott inte bara mot oss utan mot alla människor. Genom att uttrycka propaganda på denna nivån så sårar man människor enormt. Man upprör och hetsar. Skaffa er lite insikt i livet och andra människors känslor så kanske ni inser det felet ni gjort. Och förhoppningsvis så kommer ni också att ångra er.

Live and learn


Nu tar jag återigen itu med manhattans klädhögar. 20 kg inkl handbagage. Hur fan skall jag klara detta?

Packtips är välkommet!

ciaociao

Tomorrow..



ciaociao

La playa

Nu ligget återigen packningen i högar a´la manhattans skyskrapor. Imorgon är det solen som gäller.. och landvetter klockan 7 på morgonen. Great! Men man skall inte klaga, efter en kaffe och massa medköpta tidningar kommer det att bli perfekt!

Har precis kommit hem från helgens tävlingar i helsingborg där resultatet slutade i två guld för min del. Så höstens forsmvaka känns nu ganksa passé förhoppningsvis iaf

Det blir ett kort inlägg eftersom jag har mycket att göra.

vad har ni gjort i helgen?

Ciaociao

Friday with the big F.

Godmorgon foks! Även om dagen är grå så är humöret på topp! Jätte taggad inför helgens tävling. V kommer och dricker thé hemma hos  mig idag och innan dess möter jag upp SZ på centralen 1217 för då kommer hon med tåget från Stockholm. Hur bra är inte det?

Skall packa idag också till Furtuventura då jag tror att jag inte kommer hinna med det på söndag när jag kommer hem från helsingborg. Eller hinna och hinna. Jag kommer förmodligen inte orka.

Nej måste ner till bibiliotket och låna lite böcker till ryskan och lämna tillbaka lite andra things

Fredag - då är det fullfart mot helgen,,


Ciaociao


Recycling

MIljö är som vi vet en väldigt aktuell fråga och så är den ständigt. Jag själv är jätte positiv till återvinning och källsortering och tycker sådant är viktigt. Alla måste ju bidra på det bästa sättet som bara den - du och jag - kan göra.

Så varför inte göra som Ashley Olsen. Vi kör på tomburkar istället för spolar i håret.

How great?!. Eller kankse inte. Men idén hade inte vart helt fel. Tror inte att den funkar i praktiken bara..



Vad har ni får tips på hur vi kan få en bättre miljö?



ciaociao


Bop to the top

Ännu en dag har gått i staden som gud glömde. Göteborg. En tordsdag som vart kall och rå men ändå en bra dag. Skola, kaffe på centro med CB och sedan medköpt lunch med C hem till mig.

Det är egentligen sjukt det här med bloggandet.. Ibland i vissa perioder så blir man så sjukt beroende. Andra perioder orkar man bara inte.. Jag har kommit in i den andra perioden. Jag orkar inte blogga så mycket längre eftersom jag har så mkt annat runt omkring nu. Vet inte heller vad man skall blogga om då inget händer. Eller så händer det så mycket att man inte orkar förklara för alla. Ekvationen är jävlig svårlöst och egentligen vill man bara printa in alla krångliga situationer i folks huvuden så man skall slippa förklara och folk bara skall förstå.

Life is complicated biatch. But always look on the bright side of life

Till helgen är det tävling iaf. Helsingborg. Både lördag och söndag.. Sedan måndag är det la playa. Skönt skall det bli och jag skall vara så sjukt brun när jag kommer hem så folket här hemma bara skall bli likbleka varelser. Passar bra nu när snön har fallit över Göteborg.
Egentligen gillar jag inte detta vädret, kanske om man är i alperna, fjällen eller var som helst där man kan åka skidor. Men det gråa som omsveper än kanske gör människor deprimerade. Vänta bara tills solen kommer. Och våren. Fy fan vad bra. Glädje.


Nu kommer alla tro att jag är jätte deprimerad efter alla dessa inlägg om hur livlöst den gråa staden Göteborg är. Men nej faktiskt inte. Jag lever mitt liv - ett glatt och positivt liv som jag inte vill byta ut, och jag orkar inte bry mig om intriger mer. Har känts som man levt i någon form utav Paradise hotel men inte längre. Dokusåpor känns bara 90tal och vi lever ju faktistk några år framåt i tiden,. 2009. Det kommer bli ett sjukt jävla bra år. Kanske ett av de bästa.


Om bloggen inte blir uppdaterad på ett tag beror det på att blogglusten försvunnit. Förhoppningsvis kommer den tillbaka. För allt går ju faktistk upp och ned. När man når botten då kan man bara sikta på toppen. Fast jag siktar på toppen hela tiden. För ni vet ju att om man vill göra stora mästerverk krävs inspriation. Inspiration. I-N-S-P-I-R-A-T-I-O-N-

ciaociao




boom boom like the drummerboy

Sakta öppnade jag mina ögon mot den förjävligt gråa himlen. En sjukt dundrande värk strömmar från huvudet. Som en jättes enorma kliv i ett sagoland eller en bongotrumma som hörs från djungelns innersta hjärta. Ännu en dag som jag vaknar med huvudvärk. Är det normalt att vakna fyra dagar i rad med huvudvärk? Eller en trötthet som gör mig helt svimfärdig?

Kan bero på att mängden kaffe inte varit vad den brukar vara. Men ändå. Beroendet skrämmer mig. Är det på detta sättet kroppen reagerar när den inte får sitt gift? Eller snarare medicin. Kaffe. Thé. Vad som helst med koffein.

Eller är det för att jag inte tränat lika mycket som jag brukar?

Who knows?

Idag blir det iaf Lunch med en gammal klasskompis från Hulebäck - IT - sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. Träning och plugg iaf. Säga hejdå till L som åker till sin love över helgen..


Vad gör ni tråkiga grå dagar som denna?

ciaociao

Busy

Ett sent inlägg blir det på en hemmadag. Har ju som ni vet haft strul med internet och så kommer det nog vara framöver, vilket sjävklart kommer påverka bloggen men jag skall göra mitt yttersta.


Hur har ni haft det idag? Jag har haft en riktigt pluggdag idag och så kommer det se ut hela kvällen. Mycket som skall göras..


Så det blir ingen rolig uppdatering nu men vi hörs imorgn

ciaociao

Dreams are coming true

Det finns folk som drömmer om ett bättre liv. Det finns dem som drömmer om berömmelse och framgång. De finns desom drömmer om den eviga kärleken. De finns de som drömmer om den nya väskan från Balanciaga eller Prada. De finns de som drömmer om att människor skall leva i fred och förståelse med varandra. De finns de som drömmer om vänskap, tillit och förståelse. De finns de människor som drömmer om att  få bekräftelse. De finns de människor som drömmer om att kunna dricka rent vatten eller kunna ge sina barn den bästa uppväxten. De finns de människor som drömmer om karriär och framgång inom utbildning. De finns de som drömmer om att få chansen att få en utbildning.

Vi alla drömmer om mycket och drömmar är bra. Det är ett sätt för oss att utveckla oss som människor och sätta mål till speciella saker som vi vill uppnå. Drömmer man om att bli världsbäst inom en idrott så vet man att det krävs mkt träning. Drömmer man om drömjobbet, då krävs det slit med pluggandet. Allt som vi sliter med för att nå våra mål, det är det slitet som är bron över från dröm till verklighet.

Drömmar får oss människor att växa som individer och skapa förstålese för våra medmänniskor. Drömmen är det lilla extra i den gråa vardagen som helt plötsligt kan göra vardagen lite roligare.

Men allt kan vi inte få genom att drömma. Våra materiella drömmar och drömmar om att lyckas nå framgång är antingen ett drag bort med ett plastkort eller en slitande och en vilja utan desslike

Sedan har vi de drömmar som inte vi själva kan påverka. Drömmen om att hitta kärlek eller vänskap. Att hitta inre lycka eller upplysning. Det är dessa drömmar som är svårst att påverka, för här krävs inte bara du själv utan även en annan part. Någon annan. En person. Som drömmer samma dröm som dig.
Det är dessa drömmar som kan göra oss olyckliga men också de drömmar som kan göra oss till de lyckligaste personera i världen. Några av oss får uppleva detta gång efter gångmedan andra aldrig får uppleva det. Men drömmen finns alltid kvar att drömma och det är viktigt att hålla drömmar och fantasi vid liv - annars riskerar vi att leva i en robotvärl utan önskningar och känslor. Utan kärlek och glädje.

Jag drömmer hela tiden. Drömmen får mig att för bara en stund komma bort från det världsliga livet, till ett liv där allt går min väg. Men återvända till verkligheten det gör jag alltid. För det finns nog inget som är så tragisk som en människa som fastnar i sin drömvärld, och sedan lever vidare iden. Världen förvandlas från en underbar sagovärld till en värld full av lögner.

Nej de drömmar som man drömmer skall man drömma vidare om, och när man vaknar upp skall man göra allt som står i ens väg till att förverkliga detta. Så att drömmen kan bli sann. Drömmarna vi har bygger på oss själva, men utan stöd, support, kärlek, tillit, glädje och förståelse kan de aldrig bli sanna. Vänner och familj är delvis den skruvmejseln vi behöver använda för att få skruven in i väggen. Det är dessa peroner som vi måste hålla hårt i - för liksom dem kan även vi vara en del på vägen för att deras drömmar skall komma att bli sanna.
Det är de personer vi älskar och det är dessa personer som älskar oss. Det som är viktigaste för oss alla oavsett dröm eller verklighet är att ha nära och kära runt omkring sig. Det är då man mår som bäst.

So keep dreaming on, and the dreams will come true.






ciaociao

A

Med en sovande kattunge i knäet eller rättare sagt på magen är det inte lätt att skrida till verk, Inte heller när lilla Stella låter som ett ånglok. Man hade kunnat tro att hon var en manlig man, eh jag menar en människa som är en man som är manlig. Eh ni fattar vad jag menar.

Dagar som börjar förjävligt är det värsta jag vet. Dagar som slutar förjävligt är inte alltid bättre. Men någonstans mittemellan finns små guldklimpar. Små ting som gör att dagen faktiskt i slutändan kan ha gått från minus till plus på några få enstaka minutrar.

Idag var en sådan dag. Dagen gick från huvudvärk till glädje till nervositet, till kärlek, träning och svett, till bitterhet över att inget gick bra, till ett lugn och lättnad som bara dränker min stackars trötta kropp. Dagen får absolut ett godkännande från min sida.

Nog om det.

Om en vecka en enstaka vecka. Sju dagar, 168 timmar. 10080 minutrar och några töntiga sekundrar så är det värmen för mig som gäller. Stränder havet solen allt. En försmak av sommaren som kommer sprida ljus i detta mörka land under denna mörka månad. Eller ja Februari är inte så mörkt egentligen men om man låtsas.. Det var ju trots allt januari i fredags.

nu måste jag ta tag i mitt filosofiska jag och göra mig själv till en mer teoretisk ryss. Ryska nu

ciaociao


Last..

Oj längesedan det blev en update här.. Pappas internet bråkar fortfarande vilket gör att det går ut över bloggandet. Pretty bad..

Helgen har verkligen vart lugn fast det har vart saker att göra ändå.. Båtmässa och bio på fredagen med L och AN. Filmen blev Lucas Moodysons"Mammut" - och jag rekomenderar inte den som en fredagsfilm utan snarare deppmåndags film kanske. Han är ju känd för sina djupa filmer och denna var inget undantag. En bra film var den absolut. Man började tänka lite extra.. Men jag ångrar att vi såg den en fredag..

Hela lördagen spenderades sedan i Valhallas sporthallar eftersom Juniorvärldscups tävlingarna på värja gick av stapeln där. Jag har aldrig kokat så mkt kaffe i hela mitt liv. Inte ens när jag jobbade på Dahls..
På kvällen träffades nästan hela tjejgänget hemma hos J och hade en otroligt rolig tjejkväll. Och idag söndag har jag inte gjort någonting. Skall strax börja plugga.
Tyvärr glömde jag min kamera hos J så ni får inga bilder..

Imorgon är en ny måndag och en ny vecka. Och imorgon om en vecka ligger jag på en strand och lapar sol för att samtidigt beskåda det vackra blå havet framför mig. Atlanten.

Lovely

ciaociao


RSS 2.0