Söta mormor

haha min mormor är för söt. Hela, eller i alla fall nästan hela, dagen har gått åt till att försöka hitta gummistövlar till mig och mina syskon. Jag vet haha jag är inte ett barn längre, kanske i mormors ögon men inte i mina :)

jag skall ta det från början

Min bror hade varit ute i regnet i går i sina vanliga loafers, och eftersom det regnar blir man blöt och då blir även skorna leriga. Allvarligt talat vet jag inte vad han gjorde i regnet med det kvittar. I alla fall resulterar detta i att hans skor blir helt leriga. Min kära söta mormor får en liten flipp och hon bestämde sig för att alla hennes barnbarn skulle få ett par gummistövlar dagen efter (läs idag). Japp och om vi har letat stövlar idag haha

Hittade ett par vita med marilyn monroe mönster på i ett  3D mönster. Sjukt fräcka fakiskt. Men om jag skall vara ärlig så vet jag inte hur mkt jag kommer använda dem. Men mormor är nöjd nu iaf och det är huvudsaken :)
En ny termomugg införskaffades också eftersom de andra jag hade gått sönder. Se inlägget back home again... November 2007




Imorgon bär det äntligen av till Köpenhamn. Skall bli jättekul!

Middagen väntar

Ciaociao

Sorg

Hjärtat! Hela min familj tänker på er!

även om det känns jobbigt nu kommer allt bli bra
I promise

Jag finns här för dig

Morsning korsning

Godmorgon alla glada. Hoppas dagen blir bra

Catch up later

Ciaociao

Torsdag

Lunchade med LN idag, jätte mysigt. Tog en promenad på stan för att sedan gå ner mot havet och sätta oss där och bara prata. Det var verkligen längesedan vi såg varandra. Så man får passa på när man har tid.

När jag sedan kom hem väntade soppa och pannkakor. klart! det är ju torsdag!

har nu suttit och kikat på youtube klipp på Björn Gustafsson. Han är ju underbar. Min bror gillar verkligen inte honom men jag tror han är avundsjuk.

Nu skall jag ringa mammi

Ciaociao!


God morgon

Solen skiner ute, katten är inte sur på mig längre haha som han har varit i två dagar nu. Min dag har börjat perfekt !

Skall iväg klockan ett till Ystad för att luncha med LN, hur mysigt som helst!

men först vill min mage ha lite frukost.

ha en bra dag allihop!

Förresten är det många som har haft problem med att kommentera?
Hör av er på [email protected]

Ciaociao!

Se mig, hör mig, rör mig hur svårt kan det va?

Nu är jag hemma från gbg. Fikan med SZ på Soho var hur mysig som helst. Samtalen handlade om allt från jobb, sommar och kläder till relationer och vänner. Sedan bar det hemåt, hämtade de nya fäktbyxorna som är helt underbara, älskar dem!. Köpte lite mat från favvo stället Dahls på danskavägen och sedan var det ner till klubben hämta fäktväskan och sedan ner till skåneland igen

Linda Bengtzings låt har spelats varm och den är sjukt bra! Blir SÅ glad av den.

kan förvarna om att mellan lördag och söndag har det blivit ändrade planer. Jag kommer att sova i köpenhamn på Scandic istället för hemma hos mormor och morfar. Så det kommer inte kunna bli något bloggande den lilla period.

Men fram tills dess kommer jag hålla er update.

Imorgon blir det fika med LN, så himla längesedan jag träffade henne så det skall bli hur roligt som helst. Har saknat henne massor!

Annars är det bara förberedelser inför helgens tävling i Köpenhamn.

Om ni undrar varför inte dagens vill ha kommer nu är det för att bilderna ligger på datorn hemma i gbg och inte här i skåne. Skall gottgöra er för det jag lovar

Ha det bra allihop

Ciaociao!

Göteborg över dagen

Förlåt för dålig uppdatering men om man är i skåne och det blir snökaos så får man räkna med dålig anslutning. Men det är lugnt älskar skåne ändå.

Idag bär det av upp hem till Göteborg bara över dagen för att hämta min fäktväska. Skall klämma in en fika med SZ på Soho också. Sedan på kvällen kör vi tillbaka till skåne nu. Ett skåne som för övrigt är helt vitt.

Nu är det frukost


ciaociao

catch up later!

Släktträff

Godmorgon!
Till skillnad från igår är det inte snökaos utomhus utan bra väder!
Skall snart iväg och träffa släkten hos mormors syster som bor i Skanör. Vår familj har en tendens att släktträffarna blir offantligt långa, trevliga och sjukt mkt släkt.
Får se om denna släkt träff  blir lika bra !

catch up later

ciaociao!

Snöstorm på påskafton

Hemma för en  stund sedan min powerwalk. Vilket jäkla väder. Imorse när jag vaknade hos min kusin var det alledles vit ute. Tänkte inte så mkt mer på det och sedan när jag skulle ut och gå så var det total KAOS. Det blåste oc h snöade så mkt att det var tragiskt att gå. Jag trodde jag skulle blåsa bort.

Men nu sitter jag här hemma brevid min morfar :)

Skall snart äta sedan blir det mys med familjen ikväll..

Glad Påsk igen! Ciaociao


Glad Påsk

Glad påsk alla!

ät inte för mkt godis nu bara, för då får ni ont i magen! haha

Nu är det powerwalk för mig

ciaociao!

Jumperfabriken

Minns ni klädmärket jumperfabriken som jag har nämnt i tidigare inlägg?
Fick ett mail från Elisabeth som har märket och hon nämnde att deras kläder kommer inom kort att finnas att köpa i Göteborg på

* Victoria Arena
* En butik i Haga som heter Drömma
* Ruus på Karl johansgatan

Så om ni gör som mig så pallrar ni er iväg snarast till dessa butiker och spanar in deras kollektion, för den är
to die for

Jag vill inte lägga upp några bilder på kläderna på bloggen än eftersom jag inte vet om jag har deras tillstånd, men om jag får det kommer det inom snarast upp bilder!

Håll i hatten Göteborg för här kommer den bästa kollektionen av stickade plagg jag någonsin har sett

Ciaociao!

Mys med kusin A

Ikväll blir det att sova över hos kusinen A, mys blir det ! Har inte sett henne på år och dagar.

Glöm inte att leta efter påskägg imorgon. det skall jag göra iaf :D

Ciaociao!

Svensk sjukvård

Jag blir så j*vla arg på att ett I land som Sverige inte kan ha en sjukvård som fungerar. I onsdags när jag satt på Capio Acess Akuten i Göteborg med mamma fick vi vänta 4 timmar på att komma in till doktorn och sedan ytterligare 45 minuter tills farbror doktorn kom.

Läkare och systrar gick och gjorde absolut ingeting kändes det som, inga akut fall kom in. Och ändå får man sitta och vänta i timmar innan man kan träffa doktorn för att han skall kunna säga att jag skall ta ett visst antal tabletter, och detta visste jag redan !

Frågade mamma lite yrvaket, eftersom jag sov under dessa timmar (tackar för att det finns något som heter musik)
Gaby: varför låter de oss inte komma in det är ju inga akutfall ?
mamma: Därför att man tjänar inga pengar på de som väntar. Man tjänar pengar på de som kommer till doktorn.

och det är sant. De som kommer in till doktorn tjänar man på, de som väntar tjänar man inget på. Men varför skyndar man sig då inte att hjälpa så många som möjligt för att på så sätt få svenska folket friskt?

Fråga närmsta doktor om det. För om jag hade varit doktor, klart jag hade velat tjäna pengar, men framför allt hade jag varit doktor för att hjälpa människor att bli friska.

Har något ett bra svar på varför sjukhus köerna tar sådan himla tid!?

Ciaociao!

Hej Skåneland + B-day


Igår packades väskorna och familjen drog iväg genom ett regningt sverige söder ut till vårt underbara skåneland. Vädret är inte bättre här trots att vi har åkt söderut!

Syster och bror fyller år idag, jag vet sjukt att de fyller år på samma dag med fyra års mellanrum!, Så dagen har haft allt från bullar, tårta till presenter.

Eftersom jag inte vill lägga på mig till tävlingen nästa helg så passade jag på att ta en powerwalk på morgonen. Efter att ha gått en timma i ett rengnigt landskap som inkluderade allt från fält till asfalt och hav kom jag hem. Vilket var tur att jag kom hem då för att Ipoden höll på att dö!

Möttes upp av att mormor hade bakat kanebullar som precis hade kommit ut ur ugnen. Yummie!

Nu efter några bullar sitter jag här, skall strax gå in och vara trevlig mot gästerna.

Ett  nytt inlägg kommer ikväll. I promise!

Ciaociao!

Me want!

image155 Min studentmössa!

Pangpang

Pang! Så sa det i måndags, tog en panodil gick och tränade.
Pang! Sa det på träningen igår, fortsatte och träna. Mamma hämtade, låg dubbelvikt på golvet hemma.

Magsmärtor!

In på sjukhuset, kommer in vid halv 10 och får komma till fabror doktor halv 1.
Diagnos: Magkatar!

Jag, magkatar?! Hur hände detta?

Det finns två anledning:
1. S-T-R-E-S-S
2. För mkt kaffedrickande

alla som vet att 1+2 = 3  vet också att stress+kaffe= magkatar

För övrigt mår jag bra, har fått tabletter som jag skall ta vid smärtor.

Men däremot är jag arg på den jävla svenska långsamma sjukhusvården, det kommer bli ett långt och argt inlägg om det innon kort.

är hemma från skolan idag, skall prova balklänningen och sedan åker jag till skåne ikväll
Hur ser er dag ut?

Ciaociao!

Magsår vs Magkatar ?

Vad är skillnaden mellan dessa två, någon som vet?



ciaociao

Favvo program

Medan folk sitter och tittar på gossip girl föredrar jag böckerna, medan andra sitter och kollar på prisan break, house och alla andra liknande program tränar Gaby

Men det finns ett program som Gaby verkligen Ä-L-S-K-A-R!

The Hills! Så himla bra. Går nu på MTV

image154

ciaociao!

Style

Min stilikon, som ni kanske vet, är utan tveka fru Beckham. Hon har den snyggaste stilen ever.  Man blandar lite av henne Grace Kelly, Ashely Olsen, Jessica Simpson och Nicole Richie så får man en Voilá



Här kommer lite bilder som inspirerar


        

        

Liknande klänning som Ms Becks (andra bilden uppifrån) har finns att köpa i närmaste H&M butik

Sedan finns det många andra snygga kändis tjejer med bra stil
men man skall inte glömma sin egen stil för utan den blir inget snyggt !


Ciaociao!

Plugg dag

Åh så himla härligt att det är sol ute, så himla härligt att det är en ledig dag idag! Men man måste ju vara lite ambititös och plugga, psykologi prov imorgon....

Igår beställdes biljetter till malmö och stockholm över valborg, Kommer att bli grymt!

Idag är det som sagt plugg och träning. Skall träffa C och T för en fika vid 15.


Catch up later!


Ciaociao!


image128

The Day

Redovisningen i eftermiddags gick super! Mötte upp C och T i stan för fika på matteo och sedan var det att träffa brorsan för att ordna födelsedags present till syster och honom. Köpte mat från Espresso house och nu sitter jag här.

Lyckades shoppa lite till mig själv med. Guldiga sandaler på ZARA blev det  hittade ingen bild men de är sjukt snygga.

Grattis till J som klarade matteprovet , you go girl!

dagens vill ha från Fendis vårvisning 2008!




Biatch

Idag är lilla snälla vanliga Gaby på BIATCHhumör!¨



Godmorgon förresten!:)


Ciaociao!


Love at first sight

image126 A pair of Christian Louboutin

Snökaos

Dagen började med att det snöade ute! S-N-Ö-A-D-E! Ett stort skämt. Igår kunde jag gå utan jacka utan att frysa! Och idag var det snökaos. Tur för mig att jag är världens bästa pappa som körde mig tiil skolan.

En grymt jobbig men rolig gymnastik lektion stod på schemat och efter detta gick jag och V och köpte kaffe.  Efter skolan så åkte jag J och TB från klassen och fikade. Sedan var det dags för ytterligare en fika 1500 med S för att sedan träffa C och JE på Centro. Dagen har avslutats med ett träningspass på klubben, som förövrigt inte alls hade mycket folk att rymma lokalen med.

AM du behöver inte vara borta och åka skidor du kan ju åka här hemma, så kom hem från Branäs nu!

Imorgon har jag en jättejobbig redovisning i kultur och idéhistorian så det är den jag jobbar på nu!

Catch up later

Ciaociao!


image125 Snön har blivit slask i Göteborg





Sleeping time

Nu skall jag sova, har gjort klart redovisning, men jag tror jag har gjort fel, så måste prata med handledaren imorgon. Damn it ifall det är så att det är fel!

Det har hänt igen, tror jag, pinsamt, hur skall detta gå!? haha vi får se om två veckor


Bouna Notte

Ciaociao!

Sol med söndagen

Godmorgon! Efter gårdagens melodifestival med rätt låt som för en gångs skull vann är det en ny dag. Morgon med uppsjungning av bror och syster hos pappa - Japp de fyller år samma dag!

Nu efter all present uppackning är det dags för dagens ångest - plugg! Åh jag orkar verkligen inte, har skolan inte fattat att det finns annat man vill göra?!

AM är på väg till Branäs med familj för skidåkning, J kommer hem idag från Branäs. En ny vecka börjar imorgon. Några dagar närmare studenten!

Nej back to work, förhoppningsvis kanske det blir några slag på golfbanan och en powerwalk !


Ciaociao!

Le grande finale

Dagen har varit jätte slapp verkligen, har mesta dels sovit, och det beror verkligen inte på gårdagen utan att jag har börjat få tillbaka min trötthet igen.

Melodifestivalen vad kan man säga. I just love it!

AM har precis gått, hon kom förbi vid 8 vi köpte thaimat, och sedan var det bara att sätta sig och följa Sveriges mest glamorösa tävling - utan mina favoriter Ola och Carola!
AS favvo Suzzie Tapper var inte heller med - men AS lung. det finns mirakel!

Tävlingen är avslutat och vad skall man säga, rätt låt vann. Charlotte Perelli gör allting perfekt. P-E-R-F-E-K-T! Hon är så otroligt duktig, jag verkligen älskar låten! Cést fantastiqué

Nu är det belgrad som väntar, och jag tror faktiskt att låten kommer att kunna gå hem där!

Nej nu skall jag sova lite till haha

A domani

Ciaociao

Fredags

Dagen började med skolan och sedan mötte jag upp älskling C på stan för några timmars shopping och fika. Klockan tre begav sig C till frisören och jag till sömmerskan för att prova balkläningen. Den kommer att bli perfekt, sticka ut i mängden!

Middag med CVino pasta due, hur god mat som helst! Sedan begav det sig till hennes vän ISG där det var förfest. Efter någon timma där åkte vi in till Chez mötte Jvp ! :) hoppas du hade kul igår gumman, och SP. Sedan gick C SP och Jag till park för några timmars vistelse och sedan blev det locatelli med. Trevligt! Men vakterna på park får nog ta och köpa sig en annan attityd, hur otrevliga som helst!

Tres gentile friday!



Ciaociao


Hurtiga jag

Dagen började med att jag och AM besökte SATS för en liten tur på löpbandet, sedan bar det av till skolan efter ungefär en timmes konstant träning. Väl i skolan skulle man sitta och lyssna på fyra redovisningar i psykologin, inte det roligaste. Sedan var det dags för geografin och förhöret men ingen orkade gå så jag åkte in till stan köpte en kaffe och sedan bar det av till barnträningen på fäktningen. Ungarna jag är lärare för är så sjukt duktiga!
Undra varför haha

Sedan var det hårdträning iform utav bänkhopp ala 200 och hård benarbete för att sedan avrunda med fäktning

Hm jag kommer nog ha lite lätt träningsvärk imorgon...

Nu är jag så himla trött skall hoppa i säng

imorgon kommer C och då blir det middag och utgång. skall prova balkläningen med, så om det inte blir någon update vet ni varför och då kommer den på lördag istället

Ciaociao

Godnatt bloggen

Ännu en regnig dag har passerat och nu är det läggdags. På fredag kommer C hem och det skall bli så himla roligt, längtar verkligen älskling.

Idag har det inte varit så mkt som hänt, har haft studiedag och... migrän. Japp så det blev inte så mycket plugg utan istället mer sömn.

J vad och lånade lite skidstuff för hon och V åker till branäs imorgon, så se upp för dem i backarna haha.

Det blir träning imorgon bitti på SATS med AM och sedan skolan.

Nej nu skall jag hoppa i säng

Ciaociao

A domani

Morgon

Har ätit en stor och god frukost och kollat på Disney filmen Oliver & Gänget. Längesen man såg på  gamla Disney filmer, och denna är så himla bra.

Dagen ser ut som följande: PLUGGPLUGGPLUGGPLUGG. Åh när tar det slut?

Sedan om jag hinner så blir det träning.
Har kommit på att även om man har studiedag blir man ändå inte ledig eftersom man har så sjukt mkt att göra. Snart är det ju påsklov och det är ju bra!


Nej nu får jag sätta fart.

Dagens vill ha kommer här: Outfit Alá Victoria Beckham




Ciaociao!


Godnatt

Har precis sett världens sötaste film, Love and War hur söt som helst. Åh tårarna bara rann från kinden. Jag låter ju hur töntig som helst nu men den är verkligen en film att se.

Idag har det inte hänt så mkt, jätte mysig fika med AE på favvo stället uppe hos oss, sedan så var det barnträning och nu har jag vart hemma ett tag. Blev ingen egen träning idag för jag har börjat känna av foten igen.. Men imorgon då jävlar.


Vad har ni gjort idag?


Nu är det snart nattinatti, är hur trött som helst!


Ciaociao!


Bongiorno

Igår var dagen verkligen inte bra. Allting börjar med att man glömmer sitt busskort, träningen går uruselt, inställda lektioner and so the song goes on. Det ända trevliga var fikan med T på da matteo.

Idag är det nya tag, skall träffa AE sedan, men först nu är det plugg som gäller. Orkade helt enkelt inte gå till skolan idag så det har vart en lugn morgon. Laddar upp med Olas låt "love in stereo" grymt bra!


Slänger in dagen vill ha och så får ni alla ha en bra solig dag. Uppdate kommer senare

MiuMiu väska, har kommit på att jag vill ha en blå väska och lysa upp våren med!




Ciaociao!




 

Söndag

Även fast regnet droppade ner från himlen så valde jag att ta på mig sneakers och promenera ner till Valand där jag mötte upp L och J för en fika på Condeco. Mysigt som vanligt, tråkigt att L åker tillbaka till Malmö bara. Innan fikan hade jag som en galning försökt få ihop gýmnastik inlämningen, som i och för sig skall vara inne om en vecka, men eftersom vi har så mkt så är det lika bra att börja i tid. Kusinerna åkte ju med i morse så nu är det tomt i huset.


image119                                      image120

Efter fikan promenrade jag hem,. med Ipoden i öronen lyssnade jag på massa bra ny musik, har pluggat ätit och sovit sedan dess och nu sitter jag här. Har ett öga på leagally blonde samtidigt som jag både pluggar och bloggar. Haha busy woman.

Back to work,

Ciaociao

Vis(s)a Brister

att de kanske också vart delaktiga till att det blev fel. Att inse sina brister gör att man som människa lättare kan förstå sig själv men framför allt hur andra tänker. Man lär sig kompromissa och se olika lösningar till problem.

Att inse sina brister är inte ett tecken på svaghet, snarare självdisciplin och styrka. Nu kanske du som läser detta tänker att "ja, men jag har ju inga brister så jag behöver inte fortsätta läsa", det är till just dig jag skriver detta till. Detta inlägget är tillägnat dig!

Om du tänker så. så då kan jag till 100% säga att även du har brister. Och ja, jag har också brister

1. Kan vara otroligt avundsjuk
2. Tar  mig ofta vatten över huvudet
3 Har svårt att säga ifrån
4. Ibland är jag konflikträdd
5. Ibland väljer jag att inte berätta saker som hänt för mina vänner dels för att jag inte vill att det skall låta som jag skryter men också för att jag inte vill att de skall få uppfattningen om att jag bara tänker på mig själv. Jag är en person som hellre ser att mina nära och kära mår bra, och struntar faktiskt hur i jag själv mår. '

Så vad är dina brister?


ciaociao!


Sött

Finns det något sötare än barn? Jag tror inte det. Barn kan var förjävliga men samtidigt helt underbara. Som igår. En halv sjuk Gaby sitter i soffan och deppar lite över att älsklingen Ola åkt ut ur melodifetstivalen. Då helt plötsligt kommer det en liten lintott springandes i, strålar som en sol och ropar "Gaby".
Klättrar upp i soffan och sätter sig i mitt knä. Och där sitter vi två kusiner med 16 års mellanrum och bara myser. Jag och Tuja!

Det hela slutar med att hon somnar i min famn. Helt underbart söt är hon.

Sedan har vi det andra busfröt Tilde, 6 år gammal som också hon är helt över gullig!

Två små busungar med andra ord

De bästa kusinerna som finns!

Ciaociao!

Ändå faller regnet

Vi går genom livet på darrande ben
I varje öga bor en sorg
I varje bröst en sten

Dagens vill HA

  Kläningen från Cavallis vårvisning 2008

Mardrömmar

Har ni någon drömt sådana hemska mardrömmar att ni mått dåligt hela dagen efteråt? Att drömmen känns så verkligen att man inte kan släppa en viss bild från drömmen. Den sitter fast och vill inte suddas ut hur mycket man själv vill. Den dyker upp när man inte längre tänker på något speciellt. Den tränger in i dig att du mår så dåligt, att du inte vet vart du skall ta vägen.

Drömmen var så verklig att du trodde att den hänt på riktigt. Du får ångest, panik och mår så dåligt. Paniken sprider sig i hela kroppen tills du känner att du bara vill ramla ihop, skrika och bara krypa in i mammas varma famn och känna hennes trygghet. Den varma trygga kärleken som bara en mamma kan ge. Man blir ett litet barn igen

Men drömmen finns fortfarande kvar, den jagar mig genom hela dagen. En dröm vars verklighet känns genomgripande. Jag vill bara att den skall försvinna men den finns där smått hånleende bakom min axel.

Det är inga drömmar som handlar om skolan, stressen eller något annat egentligen ganska simpelt. Drömmen har påmint mig om hur det är att faktiskt ta till vara på dagarna. Helt plötsligt kan allting bara ta slut, en ensam dimma sveper över en.

Ta aldrig något eller någon förgivet


Älska.Uppskatta.Upplev.Minnas.Kärlek.Värdera. 


Dagens vill ha!

image116 Väska från Asos!

Morgon med stort M

Igår kom kusinerna, så himla mysigt verkligen! Det finns nog inget bättre än barn och speciellt inte mina kusiner! De är de bästa. Idag blir det självklart medodifestivalen med SG och A om jag blir frisk och träffa E på da matteo. Jag håller på att bli sjuk ! Det är illa.

Gårdagen blev det träning med MM och sedan var det hem byta om för att sedan gå till stället "istället" . Så himla kul att L har kommit hem nu inför helgen med!

Nepp nu skall jag kila.

Ciaociao!

Avskavt nagellack, nej tack!

Jag tycker det är tragisk att kändisar som har hur mkt pengar som helst, och all tid i världen att se så perfketa ut inte kan göra. det

Mary Kate Olsen har iaf inte koll på att ett lager nackelack över hela nageln ser betydligt mkt mer snyggare ut än ett tragiskt avskavt. Halllå! världspressen spanar in dig Mary Kate!

ett  måste för mig är iaf att alltid försöka ha snygga naglar man känner sig mkt snyggare !



Dagens vill ha!

image114 Denna sko från Asos

................................................................................................................................

I'm looking for a lover not a friend
Somebody who can be there when I need someone to talk to
I'm looking for someone who won't pretend
Somebody not afraid to say the way they feel about you

And I'm looking for someone who understands how I feel,
Someone who can keep it real and who knows the way
The way I like to have it my way
And I'm looking for someone who takes me there,
Wants to share, shows he cares

Stackare!

Nu är de sjuka, båda två AM och J. Stackarna, tycker så synd om dem!

Detta inlägg skall därför bli ett krya på inlägg till dem!

From G with love and healthness

Hoppas det funkar!


image113

Mys

Hemma igen från träningen. Har varit en super mysig dag, frukost först med IS på franska och sedan till skolan där vi gjorde klart grupparbetet i psykologi, sedan drog jag och IS in till stan där lunch och shopping stod på schemat blev ett par ballerina och en leopads sjal.

Sedan så var det dags för mina gullungars träning som gick hur bra som helst. Egna träningen gick väl lite sämre haha
Sedan fick jag höra det mest pinsamma EVER!

Det finns en dansk som jag tycker är sjukt snygg, och som tur är är väl jag den ända att tycka det :D JvP vet vem han är ;) Iaf de svenska seniorherrarna hade vart på världscup i Paris och då de svenska killarna råkar vara kompis med dansken, hade de självklart under "naturligt fall" kommit in  på en konversation som självklart ledde till att de sa till dansken att jag tyckte han såg bra ut

JAG DOG!!!
fy fan vad elakt att säga så MR, å det som är ännu värre är att nästa tävling är på hans hemmaplan om tre veckor och han kommer självklart vara där. Haha gullig situation jag kommer få !.... pinsamt!

Aja hoppas han glömt allt om tre veckor.

Ciaociao!

Godmorgon!

Första inlägget denna soliga morgon. Frukost med IS på franska nu.

Måste kila Ciaicao!

Dagens vill ha bild passar jag på att slänge med också



Ebba von Sydows Britney tröja!

Äckligt!

Vart och fikat med T på da matteo, hur mysigt som heslt! När jag sedan går till espressp house på NK för att köpa kaffe ser jag en jätte söt bebis. Tills mamman börjar byta blöja på bebisen mitt bland allt folk!

Haallå det kallas HYGIEN!  Man kan ju inte byta ett barns blöja där folk sitter och äter, och speciellt inte på en öppen offentlig matplats. Hur svårt är det att åka rulltrappan ner till toaletten och betala fem kronor?
Vart hade hon egentligen tänkt slänga den äckliga blöjan?


nej fy fan vad skabbigt! Jag spyyyyyr!




ciaociao!


Snö

Herregud glömde skriva att det snöade igår! Även fast det var varmt ute.. hur sjukt som helst! Tack och lov så är den inte kvar idag

nu geografiplugg

ciaociao!

Dagens vill ha!

 En leopardväska ala Jessica SImpson


Träningsverk

Igår var det sista projektskrivningen, sååå himla  skönt att allt inom projektabrtet är avklarat nu, Jag AM och V tog en sväng på stan med fika för att celbrite lite. Fikade med A och H på SoHo och sedan drog det vidare genom stan affärer. Resultatet blev lite olika för oss alla men kapet var nog V balkläning på mango! Sjukt att tre av oss fyra har hittat sina balkläningar på "vanliga" affärer. Så himla fina alla kläningar !

Sedan var det kaffe med CB JK och JE på centro. Planerade kommande nationella kampanjdag med MUF nästa vecka. Så Hvitfeldska vi ses där!

Sedan bar det av till träningen där det kändes som någon gett mig någon form utav sömnpiller, jag var så trött att jag kunde somna stående!
Fick straffkommendering för att jag förlorade tre matcher
* 30 armhävningar
* 60 sit ups
* upphopp

jag har inte alls träningsverk idag. haha JO!

MM skall få igen idag på träningen för detta!

Är hemma idag för jag behövde verkligen sova ut idag och hade även lite halsont i morse när jag vaknade...

Skall träffa T sedan vid fyra tiden var år och dagar sedan jag träffade henne

Hoppas alla får en bra dag

ciaociao!


Svar

Hemlig beundrare :) : Vilka ska ni gå på balen med? bestämt något ännu?

Svar:
Hm förtillfället har jag eller mina vänner inga baldejter, så jag är öppen för förslag :). Det enda som är bestämt är att vi skall åka limo till balen, men annars inget bestämt. Det tråkiga med vår skola är att man inte får ta med någon utifrån. Så jag hoppas någon frågar haha


Ciaociao!


Godmorgon

Godmorgon alla glada! Sitter hemma och väntar på att AM skall komma och pappa så att han kan köra oss till skolan. Glömde att gratta AM och hennes pojkvän i lördags på deras 6-månadersdag! GRATTIS!!

Nu väntar först volleyboll på gympan och sedan film på svenskan.. psykologin var det ju också..

måste kila !

Ciaociao

underbart

Jag verkligen älskar denna tid på året. Solen skiner det är varmt ute


UNDERBART!

Helgen

Helgen har varit helt underbar förutom några små misstag. Fredagen började med att J, AM , V och jag gick en liten sväng på stan där vi lyckades hitta balkläningar till J och AM, kläningarna är förövrigt klassens stora stress moment nu. Sedan var det bodycombat som gällde på SATS för mig J och AM. Och jag kan säga att det känns fortfarande i ryggen...
Vi möte upp CE för thaimat och godis och sedan hem till mig för film. Hur mysigt som helst!

J sov över och på lördagen var det återigen ner på stan där vi först laddade upp med varsin varm choklad från Espresso House, sockerfri såklart ;) Sedan efter stan var våra magar hur hungriga som helst så då bar det återigen av till espresso house. På kvällen sedan var det självklart melodifestivalen som gällde.

Vad kan man säga, de bästa låtarna gick vidare, Och Perrellis kläder! Hur snygga var inte de. Jag vet inte vad Linda Bengtizing har gjort med sitt hår, men det är väl ett desperat försök till att likna Fru Beckham. Nej Linda sätt i extensions nu!
 

Idag är det bara plugg som gäller, skall träffa JE och JK för kaffe på Centro klockan tre så det blir trevligt! För övrigt är det faktiskt bara plugg, vår kära geografilärare har kommit på den briljanta iden att vi skall ha prov på torsdag och vi fick reda på det i... FREDAGS!

Nej nu är det back to work, har legat alldeles för länge i soffan och kollat på MiamiINK.

Ciaociao!

RSS 2.0