Fredag

Hej vänner! Idag är det Sooooool i Bologna och vårkänslor har kommit! Så himla härligt! Annars har det varit ganska deppigt med att det regnat hela tiden eller varit grått.. Idag väntar en dag till av pluggande, det är otroligt mkt men väldigt roligt så då brukar det vara lätt eller hur ? Hoppas jag har rätt på en punkten iaf. Vid 14.00 skall jag sträffa Suzanne från Holland och då är det återigen dags för ett avsked. Sorgligt men roligt att träffa henne. Min sjukdom har mirakulöst blivit bättre, har bara lite hosta och snuva och fortfarande lite ont i halsen så det blir ingen fäktning - de andra åker nämlign till Rom för en tävling men eftersom jag har tentan på måndag och varit sjuk så har jag inte direkt de bästa chanserna med mig. Blir fäktning med min nya rosa handske på måndag istället! Vi hörs lite senare!

Pusspuss

På bilden ser ni Porta San Donato! Stads kärnan i Bologna har ett antal sådana här portar (ca 10 tror jag ) som ligger runt staden som en cirkel, dessa användes för flera hundra år sedan som försvarspositioner, då med en mur mellan alla portar, idag finns bara portarna kvar men jag tycker de är väldigt vackra och charmiga, tänk på vilka historier som ligger begrava inom dessa portar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0