CILTA

Hej vänner! har precis kommit hem efter en lunch på stan samt ett muntligt "test" för att se vilken nivå man skall vara på i italienska kursen. Många australienare och spanjorer och det bjöds på många skratt då vi både skulle ha rollspel, presentationer och allt möjligt.
Resultatet får vi den första februari. Nu är det riktigt kallt i Bologna. Men på torsdag skall det vara 10 grader! Känner verkligen av tröttheten i kroppen och framför allt huvudet nu efter alla dagars plugg, men det blir träning ikväll och jag lämnar campus inom en timma. Imorgonn är det lite längre sovmorgon och sedan skall jag träffa en italienare, Valerio, som också är fäktare och känner två av alla fäktarna på cluben samt de två holländska tjejerna! I natt kommer jag sova gott det säger jag er! Rean här är galen just nu, köpte denna mössan som en "present för jag klarat tentan" till mig själv för bara 5 euro! Nu skall jag dricka mitt kaffe, ta min tvätt och sedan vila några minuter. A dopo! Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0