Baci

Åh gud, fyra bortslängda timmar från tentaplugget, men två timmars perfekt övning för min hörförståelse i italienska. Denna kvällen så åkte jag halv sju till fäktningen, kl 20.00 skulle det vara någon form av sponsormöte, där ett företag som säljer madrasser skulle försöka sig på att sälja dessa till oss, total summa ca 40.000 kr. Jag beställde tre st - nej skämt och sido.. Damen pratade i två timmar och som italienare har en tendens att göra - repeterade allting ca 10 ggr. Duktig säljare var hon iaf. Men två timmar var fööör mkt! Hemma nu och slängde ihop någon tragisk couscous sallad.. hade inte ätit sedan lunch.. Nu väntas lite plugg och sedan sängen för denna trötta tjej.

Förresten är det nog bara i Italien detta kan hända. Jag är på väg till busshållplatsen med min fäktväska i ett ganska snabbt tempo för har bråttom. Har inte fäktat sedan tävlingen i lördags eftersom jag varit sjuk och kommer inte fäkta mer denna veckan dels för sjukdom dels för tentan, hur som helst passerar jag ett 20-tal poliser och polisbilar. Jag tittar mig lite chockat omkring för att se vad som pågår men kommer aldrig riktigt fram till svaret eftersom jag måste (tror jag) passera en grupp poliser utan att köra över deras tår med fäktväskan. Då när de ser att jag kommer med väskan ställer sig de i två raka led och låter mig enkelt och smidigt passera samtidigt som de del tittar nyfike på väskan och dels slänger lite extra blinkar med ögonen.. Det är nog verkligen bara i Italien det kan hända. Jag lika röd som en tomat, går fort därifrån och kan inte sluta le. Det kanskse låter dumt men det händer i princip varje dag (om jag inte är instängd på mitt rum och pluggar) att folk glor eller skriker för att man är blond. Efter fyra månader är det bara att konstatera att jag fortfarande inte vant mig vid det - och jag kommer nog aldrig göra det heller!!

Buonanotte baci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0