Verona

Godmorgon vänner! Äntligen sol i Bologna! Idag väntar en lunchtillställning lagad av en av italienarna här på Campus, skall bli något typiskt från Rom. Sedan skall jag ta en kaffe med Hannah och efter det hjälpa Silvia att plugga inför tentan i Eu lagstiftning. Silvia är den tjejen jag fick alla sammanfattningar från till tentan som hon som jobbar heltid för att ha råd med universistetsstudier. Hon skall skriva tentan 12 februari, och jag har lovat att hjälpa henne lite.

Igår var jag Hannah, Rasi och Era i Verona. Jag är förälskad. Vädret var väl inte det bästa, det spöregnade. Men vi traskade runt ändå totalt i 6 timmar. Vi såg allt från Casa di Giulietta (Julia i Romeo och Julia), teatro Romano, Colosseum, en mängd kyrkor etc etc. Vi lämnade Bologna med tåg 8.10 på morgonen och kom hem igen 18.30 så man var rätt slut igår. Ni ser en bild där jag och Hannah står och håller på Giuliettas bröst (statyn) tydligen skulle det bringa tur!
Kul hade vi!
ul hade vi!
Lite bilder

Kommentarer
Postat av: Sten Göthberg

Älskade Gaby,

Jag blir så glad när jag läser din blogg och ser dina bilder !!!

ha nu en riktigt skön och rolig weekend!

Jäd/pa

2013-02-03 @ 12:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0