giorno d'elezione

Så jag börjar bli bättre och tur är väl det för min hostmedicin flaska som jag köpte torsdagskväll är i princip slut, så hostan är i princip borta men rösten är fortfarande på villovägar. Den börjar komma tillbaka men det tar sin tid. Frågan är nu bara om jag skall träna imorgon.. Jag har sovit så fruktansvärt mycket dessa dagar och i natt sov jag så himla gott, har inte sovit så bra på länge. Detta eftersom jag inte vaknade av någon hosta.

Så som ni förstår har jag mestadels hållit mig på mitt rum. Men idag var det jättefint väder så två nya tjejer jag lärt känna här på campus, en amerikanska och en italienska, samt Hugo och Mandy bestämde oss för att få lite frisk luft och gå ut och äta lunch (vi får ju ingen mat på söndagar) så det blev sushi! Igår snöade det hela dagen så just nu har vi ungefär 6 cm snö om inte mer. En väldig kontrast från förra helgen då vi hade tio grader och strålande sol. Solen fanns idag också men byttes av med lite regn då och då. Idag är det val i Italien och det skall bli intressant att se utgången på detta. Har tyvärr inte följt debatterna så mkt här nere och de flesta italienare pratar inte så mkt om det, de är liksom trötta i allmänhet på politiker. Kampanjerna här i Bologna har varit väldigt få också om man jämför med hur det brukar se ut på Kungsportsavenyn veckor innan val.. Folk orkar inte bry sig helt enkelt för man vet att det kommer ta tid att bygga upp landet igen..

Hur som helst så är de noga med att rösta..


Imorgon skall jag till det internationella student kontoret för att överföra mina betyg till Sverige. Det är något man måste göra innan man åker eftersom annars blir det väldigt komplicerat att få över betygen till det svenska systemet. Näst intill omöjigt. Så jag tänkte göra det imorgon innan så många nya Erasmus studenter kommer till Bologna och skall skriva in sig på universitetet, kommer ni ihåg när jag skrev om det? Fem månader har verkligen flygit iväg..

Pappa kommer på fredag och det ser jag fram emot! PÅ måndag om en vecka är sista passet med fäktningen och de verkar som de organiserar någon avskedsfest för mig. Sötisar :) Jag kommer verkligen sakna dem och träningen. Sedan på tisdag vid midnatt då läggs denna bloggen ner för dennna gången och jag är åter på svensk mark. Eller bloggen kommer finnas kvar men den kommer uppdateras endast när jag känner för det.
Är oerhört glad över att jag valde skriva en blogg under min tid här för det blir ett fint minne att gå tillbaka till och läsa. Ikväll skall jag bara ta det lugnt såklart, läsa lite, öva lite mer italienska och sedan blir det tidig sänggång, om vi inte hittar något ställe som har valvaka. Resultatet verkar dock inte komma förrän imorgon.

På torsdag lämnar jag campus för att bo en natt hos Hannah, vi har bestämt oss för att ha filmkväll, hoppas vi äter tacos för jag har haft sådan cravings på det så länge nu, och sedan på fredag möter jag upp pappa och bor på hotell resten av tiden, förhoppningsvis med riktig "svensk/engelsk" frukost för nu börjar jag sakna ägg igen. Och potatis.. potatis i alla dess former saknar jag..

hörs snart igen!!
a presto


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0