Erasmus check out!

Hej vänner! igår hände det lite otrevliga saker på campus som jag egentligen inte vill gå in på så här offentligt. Jag har inget med det att göra och har inte blivit direkt berörd men en av mina bästa vänner på campus var det så indirekt är jag berörd. Indirekt på ett sätt att jag bryr mig om henne och skall hjälpa henne nu. För att muntra upp henne och få tankar på annat bestämde vi oss för att äta japanskt och inte i campus matsal då risken för att den andra personen som är inblandad skulle vara där. Hon har nu bestämt sig för att åka hem till Paris några dagar och få lite lugn och ro och även känna sig mer säker hemma. Det kommer därför vara idag som är den sista dagen jag ser henne för en tid. Vi har bestämt att hon skall komma och hälsa på mig i Sverige och jag henne i Paris, hennes hus i Brasilien och på hennes universitet i Skottland. Har just packat en stor kasse med saker som jag inte behöver som jag skall ge till henne nu. Kunde tyvärr inte följa med henne och en ny turkisk tjej vi lärt känna, för lunch då jag behövde börja packa och göra min "check out" från universitetet. En check out är då man lämnar in sitt papper med kurser och betyg man gjort och de avslutar ens erasmus tid och skickar vidare betygen till, i mitt fall, Lunds Universitet.

Det var konstigt att sitta där och lämna in allt. Jag avslutar min Erasmus tid nu och samtidigt hör man nya förväntasfulla studenter som skall göra sin "check in". Konstig känsla att det var jag för några månader sedan. Solen sken lika vackert då som nu. Tiden har verkligen gått fort och jag kommer ihåg hur stressad och nervös jag var när jag skulle göra min check in. Alla studenter har olika papper från sitt hemuniversitet och man började snegla på varandras papper och jämföra..Det är den enda gången (kanske andra gången) som jag känt av stressmoment i form av illa hjärtklappning.. Det var då. Idag var det lugnare. Nu är det gjort och mina koordinatorer i Lund kommer att få betygen inom några dagar. Nu har jag ingenting jag "Måste göra". Eller jo, jag måste njuta för nu är det bara en vecka kvar men annars inga måsten vad gäller skolan..

Om en vecka sitter jag på en flygplats nu. Times fly by...


Skall fortsätta packa, äta något och vila lite innan träningen. Kroppen är fortfarande inte riktigt stark, men skam den som ger sig!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0