Vicenza

Åh så irriterande, hade skrivit ett jättelångt inlägg om gårdagens tävling och så förlorar jag internetconnection...

Hur som helst, tävling var i Vicenza som ligger 1.5 timma från Bologna. Det var en mixad partävling så man tävlade kille/tjej. Tävlingen var orgnaiserad så att tjejerna tävlade mot varandra och sedan killarna mot killarna. Matcherna gick till 20 stötar, så om ex tjejerna började gick vi upp till 10 och sedan fortsatte killarna upp till 20. Jag och Simone gjorde en bra första round där vi vann 2 av 3 lagmöten. GIck vidare till elimineringsmatcherna där vi vann första men tyvärr tog det stopp i andra. Jag fäktade bättre under poulematcherna och tappade lite huvudet i sista elimineringmatchen så Simone hade en del att hämta upp. Efter några felaktiga domslut så förlorade vi med 20-16..

Tävlingen var lite annorlunda organiserad från Svenska. Ex så kontrollerade man inte floretterna under poulematcherna. För er som inte fäktar är det så att inne i våra floretter har vi en lite fjäder som skall klara 500 gr. Klarar den inte det får man inte fäkta med den. Normalt sätt kollar man detta innan tävling och under varje match under hela tävlingen. Här kollade man de enbart under eliminationsmatcherna. Hur som helst så är jag ganska nöjd med tävlingen. Jag har ju inte tävlat på 13 månader så detta var en godkänd comeback, och det viktigaste är att jag vet att mitt knä nu håller. Nästa vecka är det en mycket viktigare tävling i Verona. La prima prova qualificazione al Campionato Italiano. Många av tjejerna som var där igår kommer vara med nästa vecka. Jag måste tacka Kristiina Pekkola för allt det stöd hon gett mig under två års tid vad gäller min mentala träning. Utan hennes kunskap hade jag aldrig varit där jag är idag. Min fäktning är lugnare och jag ser saker mer klart än tidigare. Varför jag reagerar som jag gör, hur jag kan ändra vissa reaktioner etc. Hon har även varit till stor hjälp med min stress. Hon har lärt mig att se tecken, förstå mig själv och andra det som är negativt. Tack Malmö IdrottsAkademi och tack Kristiina Pekkola


Efter tävlingen så åkte vi för att se Vicenza, så vacker stad! Senare än Bologna om jag kan säga så.. Tyvärr hade inte restauranerna i Vicenza något bord för de var fullbokade så jag Giulia och Simone körde den klassiska Burger King målet efter tävlingen. Giulia är ockå från Zinella(fäktklubben) och hon tävlade med en kille från Vicenza. De fäktade riktigt bra men i kvartsfinalen efter en hård match tog det slut med 19-20.

Vi skulle egentligen åkt upp till en känd kyrka när vi kom till Bologna, San Luca, men jag var för trött coh hade huvudvärk så det blev sängen för mig. Har tagit lite sovmorgon och vaknade vid kvart över nio!

Nu idag väntar plugg och träning..
A dopo!

Kommentarer
Postat av: Moffi Tommy


Vad roligt att du känner att din fäktning blivit bättre.Och att det också är en följd av stabilare mental status.Fortsätt så - låt motståndaren jobba och spara ditt knä! Jag är med dig i varje match!
Skriver mera senare. Nu
Puss och kraam, mi carissima bambina.
Möffi

2012-11-05 @ 20:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0