Sunday

Godendager! Har precis kommit hem från Bolognas chokolad festival, där fanns ALLT. Allt från crepes, fondue, chockaldskulpturer etc. Jag och Erin traskade runt där och sedan åt vi en pasta på ett ställe nära piazza maggiore. Jag har varit lite småtrött idag för jag var ute både i fredags och i lördags. Fredags tog jag och Simone några öl/drinkar och igår var jag, Erin och två albanska tjejer, Raserida och Era på en klubb uppe på kullarna. Capaninna! Det är en av Bolognas elegantaste nattklubbar men vi råkade välja en dag när det va mest yngre personer där. Ibland förstår jag min inte på de italienska systemen. På många barer och klubbar betalar du för din drink först på ett ställe, sedan måste du gå till ett nytt ställe och beställa drinken. I detta fallet på Capannina betalade du i ena änden av rummet och hade crisscrossa genom massan på höga klackar, i ett försök att inte bli nedknuffad, för att beställa drinken i baren på andra sidan. Samma sak med inträdet, du betalade när du skulle gå ut från klubben (!?) Synd för den som drack upp alla sina pengar för då kommer den inte ut!. Det tar på krafterna att bli äldre och jag är inte 20 längre och har nog lite svårt för att klara två dagar i rad, dessutom dödade Marcos övningar mig i fredags och jag har en sådan jävla träningsvärk i armarna/armhålorna att jag har svårt att lyfta armarna, men jag klagar inte, det vissar på att musklerna är på väg tillbaka. Jag väntar på att Raserida skall lägga upp bilder från igår på FB så skall ni få se..

Jag älskar att träffa människor från olika länder, och nu har jag inte bara blivit inbjuden till Frankrike och Brasilien av Mandie utan också USA av Erin och Albanien av Raserida och Era. Jag skall definitivt åka till Albanien. De har ett hus vid havet och jag har sett bilder, det är såååå vackert!!

Nu skall jag se solsidan

a dopo!
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0