paniken som infinner sig när...

Godermorgon i denna stad! I Italien kan allt hända. Det är full rulle hela tiden! Igår tex satt jag på bussen i vanlig ordning till fäktningen, vid en av hållplatsrna kommer det på två män, ca 30 år gamla, som verkar vara lite små fulla och de stinker verkligen öl. Inget mer med det.. Men sedan när bussen börjar köra visar de fram sina legitimationer och då visar det sig att det är biljettkontrollanter. Om jag tidigare skrivit att jag inte är så "italiensk" av mig för att jag köper biljett var jag nu oerhört tacksam för att jag gjort det. Från och med nu skall jag alltid köpa biljett! En annan sak som jag kom att tänka på igår är hur det blir en annan atmosfär på bussen precis innan dessa personer (biljettkontrollanterna) visar att de är biljettkontrollanter. Det räcker md att någon råkar se deras id kort runt halsen och så börjar dessa människor skruva på sig, famla efter biljetten, försöka hitta den i ett allt mer desperat försök, detta smittar sedan av sig och det skapar en panik kaotisk atmosfär på bussen. Det sprider sig från människa till människa, och sedan när biljettkontrollanterna hoppas av infinner sig lugnet. En liten små reflektion så här på förmiddagen!
Idag är det inga lektioner och ingen fäktning. vilket på ett sätt är bra för Marco, vår fystränare mer än bokstavligt talat dödade mina benmuskler igår.

Later

ciaciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0