IRRITERAD

åh så irriterande. Om jag var irriterad innan är det inget mot vad jag är nu! Hade skrivit ett inlägg om idag men det publicerades konstigt nog inte..
Hur som helst. Det är nu officiellt att vår professor i Relazioni internazionali är typ schizo. Eftersom jag pratat med honom förra veckan bestämde sig Hannah för att prata med honom idag. Jag väntade på ett närliggande cafè eftersom jag visste att det kunde sabba våra chanser rejält om han såg mig. Han är den typen av professor. Professorn failade oss på midtermen för att vi hade läst de italienska texterna istället för de engelska (båda typerna av texterna är baserade på samma saker), och nej det var inte själva språket italienska han failade oss på för examen var på engelska. Hur som helst så är de elever som failade midtermen ute ur kursen förutom erasmusstudenterna. Av 200 elever failade professorn 60 % om inte mer, av studenterna. Man kan tro att detta beror på att vi inte studerar men det är fe, när man under lektionerna pratar med de italienska studenterna kommer de fram att inte ens de förstår ett skvatt om vad han pratar om, och då är det hyfsat lätta saker..

Men detta är inte det värsta. Jag och Hannah har kommit fram till att professorn hatar blonda tjejer. Vi är de enda blonda i hela klassen och idag kände han inte ens igen Hannah (vi sitter dessutom alltid längst fram). Innan midtermen var vi "studenti frequnentari" men efter midtermen har vi blivit "non-frequentari" vilket innebär att vi inte behöver gå till lektionerna. Vi har gått på ALLA lektioner efter midtermen och tillsammans har vi missat 3 på hela terminen. Hur som helst, italienarna som är inte klarade midtermen är ute från kursen, erasmusstudenterna har en chans till. En munta i januari. Och nu till det irriterande. Han har gett en rysk tjej som inte klarade midtermen en andra chans att ta den, med samma frågor (!?) men jag och hannah som inte klarade den får inte ta den. Vi skall istället ta muntan i januari som är på HELA kursen, och dessutom måste vi läsa texterna för "non-frequentari" vilket är fler texter än för "frequentari", om ryskan (som gjorde sämre resultat på midtermen än mig och Hannah)klarar denna tentan (den extra möjligheten som hon fick) kan hon istället ta den skriva tentan i december. Muntan kommer vara på antingen engelska eller italienska. Men vi måste läsa alla texter på italienska. Okej om vi skall se det positiva så kommer vi förbättra vår italienska. Men jag tycker det är orättivist varfr den ryska tjejen, som gjorde sämre än oss, får en ny chans och inte vi.. Jag tycker det är fel att han är så jävla otrevlig, aldrig vill svara på frågor och hela tiden refererar till internet när man har frågor, man får aldrig något svar ut från honom..

Jag förstår varför italienska studenter protesterar och demonstrerar nu som på 60-70 talet.. Funderar på att joina.. Nu är ja så irriterad att jag inte vill skriva mer.
Puss och hejj!

Kommentarer
Postat av: Anki Bjarnehed

Förstår verkligen din frustration!!! Men tänk bara att du är bättre än han någonsin tror!! Det här grejar ni;-) och du, det är bra att skriva av sig, sov gott så är det en ny härlig dag imorgon. Godnatt käraste Gaby och jag håller på dig!! Kraaaam:-)

2012-11-20 @ 23:34:16
Postat av: Anonym

vet hur det känns, jag hade en professor i holland som failade 11 av 15 elever :P det är inte lönt att bli irriterad och brusa upp, även om man gärna vill. skratta åt det, de är ju han som är en dålig lärare! Du klarar nog muntan alldeles utmärkt min kära! puss

2012-11-21 @ 14:30:04
Postat av: Anonym

/sandra

2012-11-21 @ 14:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0