Colora la tua vita

Åh idag är en riktigt bra dag. Fick svar från den svettiga professorn jag har i RI och han sa att till muntan i januari kan jag välja om jag vill läsa de engelska texterna eller de italienska! Och jag skall läsa required redings for attending students! Jag älskar mitt liv nu!.

Satt och kollade igenom lite bilder igår kväll, då kom denna bilden upp! Fy vad jag saknar älskade Tiger, han var en speciell katt.. Går inte att beskriva med ord, men han var en familjemedlem över en tredje del av mitt liv. Kommer aldrig finnas en katt som honom..

Nu börjar folk sakta räkna ner för hemresor här på camplus. Inte i positiv mening. Mandy lämnar Camplus och Bologna nästa vecka men kommer igen i mitten av januari. Amerikanarna lämnar för gått om två/tre veckor. Så i helgen skall vi, eftersom Mandy är borta nästa helg, ut och fira dels hennes förlovning men också ha en av våra sista utekvällar tillsammans. Fattar inte att det gått en hel termin snart. Tiden har bara flugit förbi. Tyvärr har jag inte hunnit resa så mycket i Italien som amerikanarna, men i februari lugnar sig mina kurser och tänkte att jag skulle resa mer då! Skola först, sedan nöjen - dessa ord vet jag inte hur många gånger jag fått höra från Mamma och Pappa under åren, Men det är sant. Skola först nöjen sedan..

Nu skall jag forsätta plugga fram till halv sex och sedan blir det fäktning ikväll. Igår och i söndags var det val här i Bologna (Emilia- Romagna?) så det var ingen träning igår. Jag har lyckats sträcka min ljumskmuskel så vi får se hur bra prestation det blir på träningen. Det var nämligen så att jag kom till mitt rum igår efter middagen (som var helt mörkt) och jag orkade inte tända lampan, skulle sätta mig på stolen och slå på datorn men måttade lite fel på avståndet och satte mig på golvet istället för stolen.. därav sträckningen.. Well är man lat och inte orkar tända lampan får man skylla sig själv..

Jag funderar också på att anamma den nya trenden i Italien. Blå solglasögon, vad tror ni? Färg piggar ju alltid upp! Eller bara för att inte vara som alla andra kanske man skall köra på rosa?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0