Avtryck

Mina vänner, det är måndag, nya vecka nya tag och nya blogginlägg. Har inte haft så mkt att blogga om därför har jag inte bloggat. Var ute i lördags med Ecaterina, och jag älskar den tjejens taktik när det kommer fram människor (läs italienska män) som man inte vill prata med. Det är något med hennes attityd, går inte att förklara men de ger sig av iaf! Kom hem vid halv fyra, sov till tio och sedan pluggade jag hela dagen (söndag), skulle först ha turistat lite i staden men det var så dåligt väder så det blev inte det, och sedan skulle jag ätit aperitivo med Raserida från Albanien men hon var fast i Firenze för alla tåg var fulla. Så det blev lite plugg, solsidan, och sedan sängen. Jag älskar måndagar här i Italien. Städning, lakanbyte och lektion först vid 17. Jag har liksom en riktig långhelg. Varje helg! Det är lyx.

Nu är det bestämt att mamma kommer ner och firar julen med mig och jag är lyckligast i världen! Kommer bli så kul!

Det är inte bara Italien som gör avtryck (med att jag exempelvis börjat gestikulera mera, småprata med mig själv på italienska när något inte går som jag vill, samt börjat göra italienska ansiktsuttryck etc) Nej jag har tydligen gett lite avtryck på italienarna också. Dels vill de praktisera sin engelska så oftast blir det av vi mixar de båda språken. Detta hände en kille, S, (han som alltid kör mig hem) i helgen. Han var ute med sina vänner och hade några intag promille i kroppen om vi säger så. Vännerna var italienare så normalt sätt borde han prata italienska med dem. Men alla vet att alkohol kan påverka och sätta sina spår i våra kroppar. Så även i hans. Han började nämligen hela tiden, utan att tänka på det, prata engelska med dem. Jag och S pratar mestadels engelska med varandra så han sa att det berodde på att han pratat mkt engelska med mig. Jag skrattade så jag kiknade i bilen på väg hem från träning när han berättade det.

Bilden är från efter en av de första träningarna här i Italien.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0