Saluti da Bologna

Här kommer en första adventshälsning (Bild) från Bologna!

På bilden är det jag (såklart) Jesse och Erin. Två av amerikanarna som jag umgås allra mest med. Vi hade en lång sushilunch idag och sedan en liten tur på stan för att kolla in julmarknader och liknande. Söndagar är verkligen lugna och fridfulla dagar här. De stora gatorna stängs av och blir gågator och det ligger ett lugn över staden. Arbetsveckans hets och stress är långt borta under 48 timmar. Men imorgon är det nya vecka, nya timmar och nya måsten!

Ett måste nu är att jag skall sova, iaf försöka för min kära granne har flera nätter i rad bråkat med någon på skype vilket innebär att hon pratar pippigt och högt.. Jag som är så jäkla nyfiken försöker så klart lyssna på vad hon säger och min koncentration övergår från att försöka sova till att istället föröska tjuvlyssna..

Nyfiken är jag i ett nötskal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0