Onsdag

Godmorgon vänner! Att Göthberg kom upp till frukost imorse är ett under. Normalt sätt brukar min totala trötthet sätta stopp för det. Men inte idag! Haha. Jag skrattar högt och hånfullt åt mig själv. Jag har lektion idag kl 11 och sedan efter det skall jag träffa Luigi som jag lär svenska. Innan dess, 10.15 skall jag träffa Silvia som går i min klass, hon har några sammanfattningar som jag skall få i utbyte att hon får lektionanteckningar. Sammarbete på hög nivå.

Igår snöade det här.. i femton sekunder.. Ni skulle sett amerikanarna på Facebook, speciellt de från California. Haha det gick crazy över det, men ingen trodde dem för direkt efter dessa femton sekunder av snö började det spöregna! Hur som helst var det dagens samtalsämne, att det snöade i femton sekunder. Friends! Then you havn't seen it snowing in Sweden!!

Hur som helst, om ni har det kallt hemma har vi där SVINkallt här. Jag har aldrig upplevt en sådan rå kyla innan. Kanske -30 grader i fjällen kan rå på känslan. Det står sex grader på termometern men det känns helt ärligt som nordpolen. Alla italienare påpekar hela tiden "men du är ju från SKANDINAVIEN det är ju i de norra delarna av Europa/Världen då MÅSTE du ju vara van vid kyla": Men nej det r svinkallt även för mig. Min vinterjacka, sägs det, skall klara -10 grader, antingen ljuger lappen på jackan eller så är det över -10 grader. Vi har ju berg här runt omkring oss i Bologna, så det blir som sagt en annan kyla än hemma i Sverige.

Hur som helst så har min värme slutat att fungera lite då och då på mitt rum och jag har sovit så fruktansvärt dåligt i någon vecka. Nu har jag kommit på varför. För jag fryser - då spänner jag mig och ligger vaken till kl 3 - 3.30 och kan inte sova! I natt var det allting på, varma strumpor, två - tre lagor tröjor etc. Måste få värmen fixad idag. Sedan är täckena här på camplus typ ett lakan och en laptäcksaktig filt. Så inga varma sköna duntäcken som hos mormor och morfar här inte. Nu kanske det verkar som jag klagar, men jag konstaterar bara fakta. Vad jag mer konstaterar är att det kunde varit sämre.. Lårmuskeln börjar kännas bättre, träningen går bra, jag pluggar på och kan faktiskt fortfarande inte alltid förstå att jag bor i Italien. Det har snart gått tre månader.. så sjukt!

nej kaffet kallnar vänner!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0