fredag

Oh herregd mina vänner ni skulle hört i natt. Jäklar vad spring det var i korridoren. Och inte ng med att det var spring och skrik (gud jag låter som en klagande tant) men nej min kära skrikande granne valde att ha en konfrontation mot sin pojkvän (antar jag) mitt ute i korridoren också. Det skreks och det argumenterades och det hela pågick i en timma. Jag såg detta som ett perfekt tillfälle att förbättra min hörförståelse så jag ställde mig självklart med örat mot dörren för att lyssna. Dessvärre pratade deriktigt fort och att försöka höra allt genom en dörr samt i en korridor där det ekar ngt fruktansvärt gjorde det hela inte bättre. Det jag uppfattade var att det var något form av triangeldrama, och att italienaren hade sagt till tjejen (min granne) att han sov i måndags kväll, men uppenbarligen hade han varit med någon annan, samt att hon inte accepterade att vara en av två kvinnor i hans liv. Nattunderhållning..


Hur som helst, hade min allra sista lektion igår någonsin för de här kurserna som jag tagit, Kändes konstigt. Kändes som det var igår som jag promenerade för första gången till skolan.. Jag har nu en tenta den 10 jan och sedan nästa den 28 jan och sedan börjar jag min italienska kurs som det ser ut! Det har varit ganska tomt dessa dagar och jag har inte haft någon ork att skriva så därför har det varit dåligt med uppdatering. SKall försöka bättra mig nu!

puss

Kommentarer
Postat av: Sten Göthberg

Älskade Gaby,

Lyssna på kloka och fina Morfar, han har så rätt och Du ska veta att jag saknar både Morfar och Mormor för vi ses ju inte så ofta. talar med dem då och då i telefonen.

igår hade vi den traditionella julglöggen. Mellan 60 och 65 personer kom så nu har jag plockat blommor och godiskartonger hela dagen. Gustaf var med och jag hälsade fråm alla barnen.
Nu börjar vi en ny vecka och dessutom är det julvecka, snart blommar blommorna igen och jag fyller 75. Känner mig dock som 45!Önsjar Du Dig ngt speciellt nu när mamma kommer ner till Dig??

JÄD/Pa

2012-12-16 @ 19:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0