Handikappadutmattad

Äntligen är den förbannade ansökan inlämnad. Nu gäller det bara att vänta på besked och se vad som händer. FÖrsta handsvalet ändrades till Florens i sista stund. Magkänslan kändes bättre. För en vecka sedan satt jag och visste inte ens om jag skulle få iväg den. 9 -timmars dagar av kursletande avlöste varandra. Men nu är den inlämnad. Jag ber verkligen till Gud att han hör vad jag vill göra.

Just nu kan jag inte träna. Har en skada i knäet som inte vill gå bort. Eller ja knävecket om man skall vara exakt. Sjukgymnasten imorgon och magnetröntgen nästa vecka. Den söta sjukgymnasten frågade lite försiktigt om jag hade tävlingssäsong denna terminen - varpå jag svarade JA och hon lite barskt tillbaka sa att det kunde jag absolut glömma. Tror hon förstod mig som person. Har man ont, ja då tränar man ändå. Ingen löpning, ingen fäktning eller simning. Men snilleblixten slog ned i mitt huvud och jag kom på att jag kan sitta och fäkta. Det går men det krampar i handen efter ett tag. Kommer att jobba mer med att bli biff då magrutor och ryggmuskler kommer att framhävas mer på min kropp än vad det gör idag.

Hur som helst. Tenta i litteratur historia på italienska om två veckor och tentahetsen börjar närma sig smått. Smygande och smått tills den smäller till som en explosion och man har eld där bak och stresspluggar som aldrig för. Vi alla har varit med om det och det är alltid samma process gång på gång.

Har en uppgift nu att skriva och maila till läraren så det blir ett litet senare inlägg senare.

CIaociao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0