Walking on sunshine

Gud det känns bara som man går runt i staden. Alla saker man skall göra, allting som skall fixas, stämplar hit och dit och med en liten träningvärk (trodde jag skulle ha mer) så har jag efter 4,5 timme äntligen kommit hem till ett städat rum. Det ingår ju städning och lakanbyte där jag bor två ggr i veckan så det är riktigt bra.

Försökt hitta ett par nya fäktskor idag men utan succè. Det enda jag hittade var fotbollsskor och joggingskor.. Efter att varit för trött i morse för att äta frukost så började blodsockret dala vid halv ett tiden och det kändes som allt jag gjorde gick på autopilot.
Satte mig på en restaurang vid en tvärgata för jag ville komma bort lite från allt ståhej. Brevid mig satte sig sedan en trevlig äldre dam och vi börjda småprata. Visade sig att hon var fransyska från början men har sedan 23 år bott i NY. Vi pratade om allt mellan himel och jord. Så himla trevlig dam. Det är något jag älskar. Att prata med äldre och höra deras historier från när de var unga. Hon berättade om Frankrike, att hon bott i Stockholm och att om det var något jag skulle besöka när jag är i Italien var det en plats vid Comosjön. Hon sa att du får ta och hitta en italiensk pojkvän som kan ta dig dit för det är tydligen väldigt romantiskt. Sedan påpekade hon även (som alla andra äldre) att jag måste lova att passa mig för italienarna nu när jag är här. Jag skrattade och svarade att först är det studier och fäktning sedan får vi se vad det hela bär av.
Allora, nu är jag hemma på Camplus och skall skriva ut och ta lite kopior på saker och ting och sedan är det powernap innan träning med Magda.


Kommentarer
Postat av: Carris

Hej vännen!
Så kul att läsa om hur du har det.
Förstår att det är jobbigt med allt som ska ordnas nu i början men det blir säkert lugnare om ett tag när du kommit in i alla rutiner. Tänker på dig och hoppas att du har det bra och hinner njuta av de fantastiska omgivningarna (jättefina bilder)!

Saknar dig! Vi får skypa snart!
Puss och Kram

2012-09-20 @ 19:06:49
Postat av: Lisa

Har äntligen fått fatt på din adress, och har läst allt du skrivit hittills! Underbart att se att allt gått bra och att du stortrivs med nya vänner, studier, campus och den fantastiska staden! Och du ser nu att du behärskar språket, -suveränt!
Har börjat italienskakursen....Buoena Notte! Lisa

2012-09-20 @ 22:08:15
Postat av: Anki Bjarnehed

Vilken klok dam när det gällde rådet om italienare;-) ha ha skojar bara. Njut av allt. Ett litet råd från en som oxå är äldre....slarva aldrig med frukosten...inte bra för knoppen o kroppen. Köp någon energibar att ha på på rummet som reserv;-) nog med råd. Största kramen från mig

2012-09-21 @ 06:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0