Fortfarande problem med internet

Gud det har nu varit två hektiska dygn med dålig anslutning till internet. Jag bytte tillbaka till det rummet som jag hade från början men internet åtkomsten var extremt dålig där – rent av obefintlig, och de sladdar man skulle använda var förstora för min dator. Har frågat ifall jag kan byta tillbaka till det rummet jag sov i natten till idag.
Dagen har varit hektisk. Försökt fixa italienskt nummer men min gamla Iphone vill inte sammarbeta så måste antagligen köpa en telefon. Kommer ju gå runt med en tegelsten eftersom det får bli den billigaste. En 10 kg telefon med antenn coming through.
Jag har iaf försökt skriva in mig på kurserna idag men när jag kom till intrernational student office så hade de precis stängt. Måste tillbaka imorgon så får de hjälpa mig för att få information via fakulteten var ju inte möjligt då de trodde jag skulle tenta av kurser eller läsa Mastersnivå.. Herregud. Ståendes mitt i staden så fruktansvärt förvirrad och önskade att jag var en liten bambina som kunde hålla mammas hand och att hon skulle lösa allt så uppenbarade sig dagens ängel. Gianmarco. Han är student vid juridiska fakulteten och förklarade för mig hur det fungerar och att kursen i EU lagstiftning är möjlig för mig att ta och att den dessutom är på engelska. Han hade av förklarliga skäl tyckt den var lite halvsvår eftersom han inte var, vid den tiden, så duktig på engelska men att det hade gått bra. Gianmarco sänkte min nervositet och panik något.
Italienskan börjar bli svår att kombinera med engelskan eftersom jag lättare hittar orden på italienska istället för engelska.. Det kan bli ett problem i att man blir stum eller stammar. Men oftast går italienarna över till italienska och det hela blir lättare för oss båda. Måste tillbaka till butiken imorgon och fixa det där jävla telefonkortet till den totalt efterblivna Iphonen som jag har. Totalt värdelöst. Jag skall banne mig fixa en tegelsten till telefon.
Tanken var ju att jag skulle till fäktklubben imorgon men vet inte om jag hinner eftersom jag måste till student office. Åh vad jag längtar att sysselsätta mig med något jag älskar att göra.

Nu skall jag sova för mitt huvudvärker av både vätskebrist i denna 25 graders värme och all information och ansträngning som händer hela tiden.
A presto

Kommentarer
Postat av: Anki Bjarnehed

Roligt att läsa dina rapporter idag men förstår din frustration....allt kommer att klarna imorgon. Ang att hitta med karta får du här ett tips från coachen...lika med Kalle... Ladda ner gratis på mobilen. Citymaps2go som synkar med telefonens inbyggda gps. Den använder han alltid när han är ute o reser. Den visar oxå närmaste restaurang. Teater, store lr vaddu letar efter. Lycka till och jag följer dig med glädje;-)

2012-09-17 @ 23:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0