Pizza Rossa e Vespa

Okej jag har åkt vespa för allra första gången i Italien idag. Jag trodde jag skulle få krupp/trilla av/ eller absolut inte komma levande ifrån motorvägen. Men det gick bra. Och nej det var verkligen inte jag som körde. Stefano, il presidente på fäktklubben körde, för vi skulle fixa en codice fiscale till mig. Det är om en form av identifaktion inom italien blandat med någonting med skatter. Fattade inte riktigt, men nu kan jag iaf tävla för Zinella Scherma.
Hade även skola idag i European Union Law, och har sjävklart inte lyckats hitta den förbannat tjocka boken så har fått beställa den.

Jag och Amandine hade iaf lunch på en jättemysig restaurang. Jag kan ju inte äta mjölkprodukter så en italienska på fäktninge föreslog att jag kan prova pizza rossa. Pizza Rossa är ex Margeritha men utan mozzarella. Supersmart och så gott.

Nu skall jag i väg på lektion igen och den lilla svettiga läraren som vi har i internationella relationer har fortfarande inte pubblicerat texterna på hemsidan. Jag blir såå irriterad.

Ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0