il primo pranzo al Camplus Alma Mater

Ciao ragazzi! Har precis ätit första middagen på skolan. Oj vilken mat. Om frukosten inte var som man brukar ha hemma då är middagen något som vi inte har hemma (mormor jag lovar jag svälter inte!) Så mycket mat och så gott. Matsalarna på svenska skolor borde åka hit på studieresa. Jag kommer se fram emot middagen varje kväll.

Träffade mina nya amerikanska vänner och om de var 10 vid frukosten, så var de 20 st nu. De ockuperade ett helt långbord (med mig inräknat). Tråkigt nog verkar det som om det blir lite uppdelat vid middagen eftersom de är så många. La mensa (matsalen) har två långbord och i dagsläget är det ett som amerikanerna sitter vid och ett som italienarna sitter vid. Hopoas det blir ändring på det.

Efter att kommit hem från att skrivit in mig som utbytesstudent var jag sjukt trött i huvudet och jag hade redan anmält till min Maestra Magda vid fäktklubben att jag inte skulle kunna komma idag (för jag visste inte hur lång tid det skulle ta med registreringen). Bestämmde mig därför för att prova gymmet på Camplus. Ett bra gym med bra maskiner men det ligger på tredje våningen med glasfönster och ni kan tänka er hur varmt det blir efter att solen legat på hela dagen. Jag överdriver inte om jag säger att det var 25 grader minst.

Men skam den som ger sig. Jag kämpade på, lika röd i ansiktet som vanligt. Efter 50 minuter i värmen kombinerat med löpning och bålstyrka gav jag upp för dagen. Vill inte vara helt slut i kroppen tills imorgon då jag skall försöka visa vad jag går för på fäktningen. Jag kommer få såååå mycket stryk.

Hur som helst, mormor, Mickan och Beccisen tack för godiset, det är uppätet eftersom jag var så fruktansvärt hungrig efter träningen och orkade inte gå och handla! Pussbilden är till er!


A presto

ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0