Slagen hjälte

Godmorgon! Idag är jag en slagen hjälte... Igår var verkligen så roligt! Det började med att jag och Mandie gjorde lite shopping för kvällen. Hon hade precis kommit från sin ridning och jag hade pluggat hela dagen så båda hade träningskläder på sig. När jag skulle möta upp henne vid Porta San Donato behöver jag gå förbi några pubar, barer och affärer där det hänger samma människor varje dag oavsett tid på dygnet. Oftast äldre gubbar som dricker öl. Hur som helst jag hade ganska bråttom och slängde snabbt på mig Zinellatröjan.Tydligen är fäktklubben Zinella ganska känd här (fattar nu varfrör folk stirrar på tröjan). När jag skulle gå förbi dessa kvarterspubar så stog människorna mitt på trottoaren så jag tvingades sicksacka mellan dem. Helt plötsligt ser en an männen tröjan och börjar skrika över hela Bologna kände det som; "Daaaaaaaaaai, Daaaaaaaai" "Foooooooooooooooooooooorza foooooooorza!" "andiaaaaamo". Livrädd som jag blev, chockad och lite ställd började jag småskratta för mig själv med ett ansikte lika rött som en tomat.

"dai" betyder direkt översättning, "du ger" men har väl kanske mer betydelsen "Come on" om jag fattat det rätt.
Tillbaka till camplus blev det middag och sedan göra sig iordning för pre-gaming som amerikanarna kallar det för. Förfest. Flip-cup kan har varit det roligaste spelet jag spelat. Skall lätt introducera det i Sverige, Vi har på campus flera uppehållsrum, tv rum, musikrum och massa annat så det var perfekt tillhåll för pregaming.

Vi stack ut vid 11 och jag somnade halv fem.
Jag älskar att gå ut i Italien, men en sak jag inte gillar är att på varje j*vla klubb man går till kan man inte gå förbi de italienska karlarna förrän de skall försöka nypa en i rumpan. Jag hatar det. HATAR. Hur som helst trodde jag attjag hade ett knep förutom att ge dem en bitchblick och säga "basta". Helt enkelt sätta en ring på ringfingret och säga att du har en fästman i Sverige. Mitt genialiska knep har gått åt helvete. Därför italienarna kommer med bortförklaringar som att "men en fästman där och en pojkvän här är ju den bästa kombinationen" "men du kan väl bara "dansa" med mig", "eh, jag har också en fru/flickvän en lite kul måste man få ha i livet" and the story goes on.


Kvällen, trots dessa incidenter var så rolig, och alla som var med hade roligt. Skönt gäng helt enkelt.

Idag hoppas jag, holy lord, att vi skall beställa pizza till Camplus. Man får dem levererade med vespabud. Hur coolt är inte det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0