Helgen

Gud jag är verkligen så förkyld idag. Inte gjorde det saken bättre av att jag och Mandie påväg till en restaurang (med för övrigt en full servitör som spillde vin på några äldre damer) hamnade mitt i "himlen öppnade sig" regn. Vi hade varit på Applestore först för Mandies dator har gått sönder. När vi skall gå ut därifrån så är det det värsta regnet och åskvädret jag sätt på länge. Mitt plattade hår var inte platt längre kan jag säga er. Restaurangen var jättemysig och god mat, besides from, den värsta spoiled ungen jag någonsing sett. Han lyckades med att slå slönder ett glas, skrika halsen av sig, dregla ner hans mosters jacka (utan att hon såg det), skrika och gråta över hela restaurangen, ha pastasås över hela munnen och nästan spilla ut hans mammas öl. Normalt sätt tycker jag barn är söta. Men jag förstår inte som förälder hur du kan ta med ditt barn när det inte kan uppföra sig? Och det värsta är att föräldrarna gjorde ingenting medan han skrek, slog sönder glaset etc. Mandie berättade att det finns restauranger i Frankrike som har åldergräns på 15 år just för att undvika sådana här saker. Ganska smart idé. De som oväntat inte vill utsättas för liknande saker som vi igår, de kan välja en barnfri restaurang. Hur som helst sedan hade vi ju den här fulla servitören. Jag kan säga att signora som fick vin nästan över hela sig, hon är stammis på restaurangen, var ju inte riktigt nöjd med honom och han är nu portad från att servera henne mer.

Glömt att berätta er om fredagen! Efter träningen, som jag trodde Marco - vår fystränare - skulle vara snäll på mot mig eftersom jag är sjuk, vilket var totalt fel för han tog döden på mina muskler, de benarbetsövningarna är inte att leka med - iaf så hade vi middag hela club Zinella på en ristorante Bolognese. Pizzorna var så sjukt stora men hade ätit dåligt under dagen, så klarade nästan mitt mission att äta hela. Några var iväg på "la prima prova qualificazione regionale" som är den första kvalificeringstävlingen till Italienska mästerskapen för kadetter. Hur som helst efter pizzan blev det att gå till n Osteria för en öl eller två. Det finns inte så mycket klubbar här utan man går till olika typer av pubar och Osterior.

Det som är så annorlunda med Italien är tider. Ett praktexempel är denna kvällen. Träningen slutar 21.30 och vi börjar vår middag 22.45. Normalt sätt i Sverige äter du middag vid 20.00 och har "förfest" vid denna tiden. Jag var hemma vid 02.15 och då skulle jag i Sverige kommit hem från en utekväll, nu kom jag hem efter en middag. Så annorlunda... men jag trivs med det!

Efter två panodil en halv kopp kaffe är det dags att ta tag i plugget...

ciaociao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0