Godmorgon

Godmorgon! Vaknade precis, och har sovit riktigt bra (12 h) kom till och med ihåg att stänga av AC i natt. Idag skall jag sätta mig in i de italienska texterna till kursen Relazioni Internazionali. De är så kul att verkligen plugga något man är 100 % engagerad och intresserad av. Missförstå mig rätt italienskan var rolig också, men jag vill inte jobba med grammatik, satsstruckturer och liknande. Jag vill prata språket, skapa kommunikation mellan människor, lära känna människor, för att sedan lösa alla världens problem. Efter ett års italienska studier är jag nu på banan igen för mänskliga rättighetersstudier. Och gud vad det ämnet känns rätt för mig. Det finns inget annat jag hade velat jobba med som jag kommer på. Jo kanske polis eller något med konsthistoria. Men detta är som floretten i handen för mig.


Nu skall jag ta en kaffe med Mandie på ett närliggande ställe och sedan skall hon ¨åka till sin ridning!

a dopo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0