Dream come true

Oh gud denna tröttheten tar kål på mig. Jag känner mig helt utmattad, kroppen värker och idag mådde jag dåligt på morgonen så kunde inte gå på föreläsningen kl 9 vaknade istället kl 12 och hade verkligen jättesvårt att gå upp. Vet inte vad det är och det är svinirriterande att inte vara pigg. Jag hatar att prata om vikt och mat men jag tror detta faktiskt delvis kan vara anledningen till min trötthet. Kläderna börjar sitta lösare och man går tre timmar minst om dagen plus fäktning och jag ljuger om jag säger att jag äter tillräckligt. Tror att jag på dessa veckor tappat mer än 2 kg. Om inte mer..
Bristen på energi är inte rolig. Hur som helst det konstiga är att efter fäktningen är jag hur pigg som helst men morgonen därefter önskar jag att det var söndag så man kunde sova hela dagen. . Var lugna det har inget med stress att göra för de där signalerna kan jag som handen i hansken, eller floretten i handen kanske jag skall säga.

Nu har jag varit och köpt lite mat och fick lära mig att tre kindpussar i italien är ett sätt att visa någon lyckönskningar. Buona fortuna
Ikväll var tanken att vi skulle gå ut men alla är helt utmattade så det blir nog imorgon. SKall på invigningen av den nya fäktsalen idag på club di scherma Zinella. Presidenten för federazione italiana scherma kommer också vara närvarande.
Min första tävling kommer att göras garanterat den 10 nov i Verona. Det är en regionstävling för kvalificering till Italienska mästerskapen. S, killen som brukar köra mig hem, frågade igår om jag ville vara med på en mixad par tävling med honom, man är en tjej och en kille, typ 1,5 h från Bologna den 1 nov. Kan hända att vi ställer upp där med vilket hade varit kul!
Nu skall jag, trots tröttheten plugg.

Jag har ju inte tagit med mig min älskade Italia tröja av vissa specifika anledningar, men igår byttes den ut mot en ny älskling. Klubbtröjan från Zinella. Jag har ju drömt sedan jag var tio år gamla att fäkta för Italienska landslaget, det kommer antagligen aldrig ske men drömmen att representera en italiensk klubb på italienska tävlingar är nu verklighet.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis, grattis till avancemanget i fäktklubben!
Du tar dem med storm!!!! Kul med ev. Mix! Men du måste orka också, -ät ordentligt av allt det goda! Är inte ett dugg orolig för att stress-symtomen ska komma åter, du vet själv hur det funkar. Allt Gott! Hoppas att helgen blir lugn, skön och rolig!
Varmaste kramar! Gudmor

2012-10-05 @ 18:38:45
Postat av: Sussi

Duktigaste tjejen! Snyggt jobbat :) ...ta hand om dig nu!!!

2012-10-06 @ 13:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0