Vackra Österlen

Goderafton Sverige! Jag är bränd, eller ja snarare röd. Jag är trött. Jag är mätt och jag är harmonisk. I dagarna två har jag och AN varit på roadtrip runt vackra Skåne. Första dagen blev det den västra sidan och andra dagen var vi så klyftiga och åka för att se andra sidan - vackra Österlen. Vi har gjort allt från att köra vilse bland fälten, känt röten tångluft till behaglig och frisk saltdoft från de mörkblå haven. Åkt runt till gårdar där Loppisarnas saker var lika dammiga som flera års ostädade hyllor. Sett antika föremål hos antikhandlare som har burit på år av historier, saker som funnits längre än jag varit född. Vi har ätit rökt fisk i Smygehuks fiskrökeri, ätit lunch på Skillinge Hamnkrog, gått vilse i Simrishamn enbart för att äta italiensk glass, råkat sno plastbägare från glassbaren, sett världens vackraste vy över ett otroligt vackert skåne, diggat till gamla godingar som Lilleman, Carola, Mange Schmidt, Ted Gärdestad och Eminem samt utfärdat ANs första takning av en bil någonsin.

Allt som allt har vi tillbringat femton fantastiska timmar ute på skåne lands och asfaltsvägar. Jag kan bara säga att vi lever i ett fantastisk land.

Lite bilder;




Några soldagar till och sedan skall jag inte bleka omgivningen...




Simrishamns gågata, ett hett tips är den nyöppnade glassbaren med hemmagjord italiensk glass - storgatan 26. Gör inte samma misstag som oss och gå fel, fortsätt förbi stortorget (om du har hamnen i ryggen) och sedan ligger den på högersida.



Fina AN





Abbekås



Ciaociao

Xx/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0