Gotland

Sverige, detta vackra Sverige. Fälten,skogar, sjöar, hav, öar. Ja vi är verkligen bortskämda med att ha fantastisk natur utanför dörren. Gotland är ett sådant exempel. Gotland - rosornas ö och ett paradis på sommaren. Men det finns en gång om året jag antagligen inte skulle åka dit. Almedalsveckan. Det slog mig att halva min familj befinner sig på ön för att jobba, delta i seminarier etc. Andra halvan av familjen återfinns på västkusten och i Skåne. Almeddalsveckan lockar inte för mig. En bra idè som känns ha spårat ut lite. Det har blivit ett hetsat hippo, lite grann som politikernas Båstad. Det gäller självklart att synas, höras och knyta kontaker. Min erfarenhet av politiken har sina baksidor också. Det fejkade vita lögnerna, de stela leende till personer man "bör" vara vän med, eller personer som vet om att de inte gillar varandra men fjeskar, nattklubbarnas svar på groggludder fast inom politiken som är din vän bara för att du råkar vara någon eller känna någon uppsatt. Nej politik älskar jag, Almedalen är ett fantastiskt koncept som tyvärr beblandas med en hel del lyckssökare inom politik/media/olika branscher som vill bli något. Ett Svenskt Hollywood fast under en vecka. En blandning som skär sig likt mjölk och citron.

Jag är inte i Almedalen i år i allafall.



Ciaociao

Xx/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0