Words dont come easy

Jag tror att jag är lite av en filosof. Jag älskar att fundera kring saker och ting - bra som dåliga. Fantasierna flödar hela tiden som en sagodimma i mitt huvud och får mig att tänka och fundera kring livet. Vad jag tänker på är inte alltid lika klart som glas men tankarna ger mig en ro en avkopplingsstund i min stressade vardag.

För att kunna komma in i rätt lugna atmosfär så är musiken till en stor hjälp. Gärna svenska låtar eftersom de ger en större förståelse och djup på det språk som mina läppar pratar bäst.

Kvällen till ära så är filosfin tillsammans med Marx och Mill (skriver om dem i hemtentan) stor. Tillsammans med svart kaffe, doftljus i svaga dofter av citrus/jasmine, har min filsofi kommit att hamna i Tomas Ledins gitarrspelade händer och albumet Djävulen o Ängeln. Dessa texter. Texterna är inte bara texter utan oskrivna sagor från fjärrantid som tyvärr inte hade lyckliga slut alltid.
Hemligheterna i dem gör en nyfiken och man vill veta mer. Förstå hur människor resonerar kring saker och ting i livet.

Men det är just nu endast han som vet vad hans texter betyder. För mig är mina texter min betydelse och avspeglning på mitt liv.

Man brukar säga att en bild säger mer än tusen ord, men språket med stor sannolikhet innehåller de största hemligheterna och stegen till framgång om än så makt. Tänk att med några tecken kan man uttrycka vad man vill på gott och ont. Någon människa någon gång har kommit på hur dessa symboler skall se ut, vilka ljud de skall ha och hur de tillsammans bildar meningsfulla saker - gott som ont.

Ord.

Lisa Nilsson sjunger; Jag vet inte för vem jag skriver, det är bara ord, är det i handen det börjar, i huvduet eller utanför mig själv? Det är bara ord som redan finns. Plötsligt satt jag här med pennan i min hand.

De kommer alltid finnas där och tillsammans kan vi skapa de mest vackra eller avskyvärda kombinationer i de konversationer som vi för med våra medmänniskor.

Allt du gör kräver ord och mening i kombinationer som endast du i hela världen kan skapa.



ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0