Besserwisser

Nyss hemkommen från skolan och träning med kusinen på gymmet. Idag blev det taktik "tvinstjej" vilket funkade alldeles utmärkt när Carolas mitt i ett äventyr började pumpa högt hur hörlurarna. Sicket flyt, sicka steg, sååå svettig. (läses gärna med inlevelse)


Dagen har bestått av föreläsning av vår sexiga lärare, även om han är lite nerdig, men på ett bra sätt. Sedan bara plugg och italienska lektion.

Apråpå nördar. Det finns en som jag absolut inte klarar av. Personen går i min italienska och är över 60 år gammal. Dessutom professor i franska vad jag har förstått.
Eftersom han är pensionär gör han antagligen inte så mycket på dagarna vilket resulterar i att han skall visa upp sina grammatiska kunskaper på italienska lektionerna om den allmäna grammatiken.

Åh denna människa gör mig så irriterad. Han kommer in genom dörren och sätter sig på stolen och det drjer inte lång tid innan hans arm viftar i luften. Ställer alla frågor på italienska till läraren (superduktigt visserligen men bara för att det är han blir det irriterande), skall rätta grammatiskt och allt som är med italiensk grammatik skall dras en koppling till fransk grammatik. Han kan aldrig ha fel utan har enligt honom själv alltid rätt. Men jag har lyckats sätta dit honom med hjälp av mina fräcka 50+kvinna-kompis. Vi är ett bra team. Sedan skall denna mannen alltid förklara all grammatik som läraren förklarar och var i latinet det kommer från etcetcetc är det en appostrof så är det en vokal som försvunnit - sådant som är lärarens uppgift! Åh som ni förstår på inlägget är jag så jävla irriterad på den här personen. Hade han i min klass förra terminen och nu denna terminen.

Jag kan inte ens beskriva min irritation med ord men den är enorm iaf..

var tvungen att skriva av mig.

a domani

ciaociao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0