Watch your back

Där stod jag och sörplade på en GT, lite för mycket is, lite för stort glas. Men whatever. Folkhavet började bli större, ropen högre, människorna fullare. Dramatiken och trafiken kring baren ökade i omgångar. Där mitt i allt rus stod jag, när alla andra var inte på tioende ölen shoten drinken eller whatsovere var jag inte på min första halva. Min hörselkapacitet var lyft till max, samma sak med min syn. Ögonen for åter över baren, till dansgolvet, till baren, till uteserveringen.
Var det bara jag eller... nej 22 är väl inte såå gammalt. Men hade inte folket blivit lite yngre sedan sist. Och jag lite äldre. Kavajen, de svarta jeansen med skindetaljer, det stora halsbandet och den slappa grå tshirten samt de svinhöga klackarna kändes gamalmodigt och skyddande med tanke på småtjejernas klänningar som inte slutade någonstans utan istället kunde vara storeborsans urtvättade tajta tshirt som de precis fick plats i utan att visa allt. Eller urrigningarna skall vi inte ens prata om. Nej visst folk undrade nog vad jag gjorde där. Tjejerna hade ett mål - ligga. Killarna hade ett - ligga. Sedan alkohol på det samt en bikinimodevisning med fjortis tjejer.
Nej man kanske hade blivit gammal.. eller?
Mitt i allt stod den lilla och kämpade som ett djur bakom baren. Beställning på beställning, 10 corona, 1 järn, 10 åbro, sedan nästa, 1 helrör, 3 champagne flaskor, 10 redbull vodka. Beställningarna skulle göras och borden bli servade. När det fanns tid tog hon några beställningar ur baren på riktigt och inte bara bordsbeställningar. Hon var duktig, dock stressad och trött sedan nattens utgång. Men trevlig mot alla och lätt snyggast på stället, som enda tjej i baren hade hennes sida helt fullt med människor. Alla skulle beställa av bea. Bea med det blonda håret och det vita leendet. Nej Bea skalll ta min beställning, nej bea fixar det, nej bea hit, bea dit. Men de tipade henne iaf. Och för att ha jobbat i kanske en månad hade hon lärt sig snabbt och fått stället att gå med ganska stor vinst.
Så vem var den där Bea?. Min syster - min lilla syster som brukade leka med mig när vi var små, min syster som jag gråtit och skrattat med omvart annat, som jag hade bråkat och kramats med. Min älskade syster. Helt plötlsigt sig infann sig verkligheten. Herregud nu är vi vuxna, och hon jobbar inom krogbranschen. För mig kommer hon visserligen alltid vara  10 men nu, nu var hon snyggast på stället och alla ville ha henne. Alla. Hon, den lilla inom krogbranschen. Herregud. En klunk av GTn slank genom strupen. Hoppas hon är rädd om sig. Jag är väl medveten om skiten som finns. Ondskan runt hörnet.
/G
Ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0