Horseback and champagne

Lyckades ju glömma det mobila bredbandet hos mormor så har inte kunnat blogga förrän nu. I vilket fall som helst så bloggar jag nu.

Pappa kom ner igår lunch och tillsammans stack vi ner till en god vän som har utställningar i samband med Malmö Horse show på Ribban. Efter att ha varit där ett tag var jag tvungen att sticka till jobb i tre timmar och sedan blev det ner till ribban igen. Jag har skulle man kunna säga faktiskt växt upp med hästar. Ja jag har ju inte haft en utanför fönstret som betar i en hage, men pappa tävlingsred när han var ung och sedan har min morfar och gammelmorfar ridit enormt mycket och haft egna hästar. Jag älskar sådana här hästtillställningar och har nog inte missat en enda Göteborgs horse show, ridit och vart i stall nästan varje helg när jag var jätteliten och Falsterbo horse show på sommaren har alltid varit en av höjdpunkterna. Därför känner jag mig alltid lite "hemma" i sådana sammanhang.

hur som helst så blev det fördrink hos pappas vän och sedan  middag på Grappa  med pappa och hans goda vän och sedan anslut min kusin till oss. Efter några flaskor bubbel, supergod mat och sällskap lyckades jag och min  kusin få med oss de båda herrarna till Koi. Folk trodde nog att jag och kusinen var golddiggers och det utspelade sig en väldigt konstig sak.

Min kusin går till baren och skall betala för två glas vin som hon har beställt. När hon står i baren och precis skall betala säger en ung kille som sitter på en barstol ; Du behöver väl inte betala, du har ju de äldre männen som kan göra det åt dig". Min kusin blir helt paff vilket hon sedan förklarar situationen med att det var två släktingar (jag och pappa) och deras goda vän som hon var med i sällskap. Killen blev paff, totalt utskämd, skämdes och bad om ursäkt. Rätt åt honom.


Idag har jag hängt på Ribban fram tills två då jag nu står på jobb. Att gifta sig med en ryttare har slagit mig att det kanske inte är så fel. Pretty Sexy.


ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0