politics are not for the politicians, its for the humans

Är hemma efter kaffe med L, träning och sedan bara tagit det lugnt hemma. Skall strax börja göra mig iordning för ett litet mingel, och mamma skall laga middag. Mm hemmagjorde hamburgare, kan det bli bättre?
Ikväll blir det inte jättesent då det är en riktig pluggdag imorgon..


Även om jag tycker att politik är intressant, väldigt intressant - så kan jag verkligen förstå varför många människor inte väljer att rösta då man inte känner tillit till politiker. Hur kommer det sig då att jag kan förstå hur de känner då jag själv varit politiker och försöker få personer intresserade? Jo för att jag vet hur förjävligt politik kan vara. Jag tar del av baksidanav politiken. Politik kan verkligen ibland vara förjävligt. Men det gäller att lyssna på sin insikt och som människa och medborgare av ett globalt samhälle ta sitt ansvar och rösta. Jag röstar inte på politiken utan jag röstar på förändring. Politiken är inte till för politiker, politiken är till för människor.

Önskar alla en mysig fredag, kanske kan ge er en update när jag kommer hem


ciaociao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0