What time? Its coffetime..

Morning sunshines! Eller inte för att det är sol ute, snarare grådaskig-halv-kallt-Sverigeväder-a la-nästan-snö-fast-ändå-inte-snö-utan-slask.

Första inlägget idag blir inte långt för jag skall ner och träffa Vcentro, sedan Ldamatteo och innan dess skall jag hinna med några inköp som nya hörlurar,aceton, något tråkigt och vuxet som ett månadskort..

Tack Gode gud för kaffet i Sverige och att vi har topptre av de bäst utbildade baristorna i världen (!), det är faktiskt sant! Spanskt kaffe smakar av erfarenhet inte vidare gott..

Det nya vi dricker? Mezzo/cortado/half and half. Mer kaffe, mer smak, mindre glas, och mindre mjölk. Man känner sig faktiskt lite mer kulturell när man dricker Mezzo. Inte vet jag varför men det kanske är för att man inte blir som alla andra som sitter med sina XL lattar. Nej kaffet smakar faktiskt mycket godare om man dricker det från små glas. Iaf om man dricker kaffe för att man älskar kaffe. Sedan såklart på Sojamjölk... Varför kanske man undrar? Jo för att det är godare, fettsnålare och jag är allergisk mot komjölk. Muu.


Skall hinna beställa en klipptid idag med. År och dagar sedan jag klippte mig och efter sol och vind med en jävla massa sand i så är håret nu ett paket svinto som har toppat sig ovanför min kloka hjärna. Professor Einstein det är du och jag. Nej så illa är det inte än men vem vet det kanske blir. Körde en bra kur på Kan.öarna genom att sola med balsam i håret och visst blir det mycket lenare och friskare men vad skall man göra när topparna som förut varit enade nu står och kör varsin egen propaganda åt olika håll? Nej fram med saxen..


Nu skall jag kila. Lägger upp lite bilder från kanarieöarna och lite inköp ikväll..



L , remember? haha mjau

ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0