A

Med en sovande kattunge i knäet eller rättare sagt på magen är det inte lätt att skrida till verk, Inte heller när lilla Stella låter som ett ånglok. Man hade kunnat tro att hon var en manlig man, eh jag menar en människa som är en man som är manlig. Eh ni fattar vad jag menar.

Dagar som börjar förjävligt är det värsta jag vet. Dagar som slutar förjävligt är inte alltid bättre. Men någonstans mittemellan finns små guldklimpar. Små ting som gör att dagen faktiskt i slutändan kan ha gått från minus till plus på några få enstaka minutrar.

Idag var en sådan dag. Dagen gick från huvudvärk till glädje till nervositet, till kärlek, träning och svett, till bitterhet över att inget gick bra, till ett lugn och lättnad som bara dränker min stackars trötta kropp. Dagen får absolut ett godkännande från min sida.

Nog om det.

Om en vecka en enstaka vecka. Sju dagar, 168 timmar. 10080 minutrar och några töntiga sekundrar så är det värmen för mig som gäller. Stränder havet solen allt. En försmak av sommaren som kommer sprida ljus i detta mörka land under denna mörka månad. Eller ja Februari är inte så mörkt egentligen men om man låtsas.. Det var ju trots allt januari i fredags.

nu måste jag ta tag i mitt filosofiska jag och göra mig själv till en mer teoretisk ryss. Ryska nu

ciaociao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0