The future.

En dag i trädgården och solen (ja, jag är helt röd på ena armen!) latte från Dahls Bakeshop.. och massa plugg. Gud, nu har jag snart nått den punkten att jag inte orkar plugga längre, jag kommer helt enkelt strunta i allt. Jag orkar inte. Allting kul får ta stryk för att jag har valt att tenta upp dessa ämnen. Självklart för min framtid är det som jag har gjort det men ändå. Jag är den personen som alltid glömmer att leva i nuet. Jag vet helt ekelt inte hur man gör.

Att leva i nuet stressar mig. Jag blir ett freak! Jag måste hela tiden tänka framåt. Framtidframtidframtid. och det är ett sjukt stort problem.

Har jag ens hört orden Carpe Diem? Jo det har jag men frågan är om jag förstår meningen på det djupare planet.. Antagligen inte. Hur lever man egentligen i nuet??

Jag är väl vad man skulle kunna kalla en futurist på gott och ont.

Paniken sprider sig och stressångesten tar hårdare tag kring min kropp... framtidframtidframtid. All denna jävla ångest..

Tänker positivt men problemet med tankarna är att de blir positiva i framtiden. "Om jag gör det här nu då kommer mitt betygsnitt att höjas och jag kan lättare komma in på den utbildning jag vill" Kommer,lättare, kan, Om.






Jag får bita ihop det lilla som är kvar, för jag vet att jag kan klara det. Jag skall bevisa det för mig själv.. Sedan skall jag lära mig att leva i nuet..

ciaociao















































Lillebror bli aldrig som jag när du blir stor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0