Facebook - Upgrade yourself

Jag kan ärligt säga att jag aldrig har varit ett facebook fan. Aldrig känt mig tvungen att skaffa eller använda det - och i så fall skulle det vara för att man kan snoka.

Jag vet - nu när jag kommer skriva detta kommer många av er förvånas men det var faktiskt i sommras som ´jag skaffade facebook. Eller inte jag, det var JvP. Denna charmiga och påhittiga lady kom på den brillianta iden att skapa en till mig när hon hade tråkigt på jobbet. Jag kan säga att när jag loggade in första gången så var det inte så trevliga överraskningar...

Hade en period när jag blev besatt. Gick in flera gånger om dagen. Men det var inte för att det var kul, inte heller för att jag ville ha det, jag gillar inte facebook, Men jag blev väl facebook schitzo . Två veckor varade det.

Nu är jag tillbaka på ruta ett. Jag gillar inte facebook. Facebook är fantastiskt om man vill snoka eller hålla kontakten med vänner världen över som man inte träffat ofta eller vänner som man har tappat kontakten med eller varför inte en gammal dagiskompis?

Men nej, annars är det inget för mig. I och för sig är det kul att se bilder på folk och det är lätt att hitta bilder på en själv. Men annars är det big NO NO. I alla fall för mig. Går inte in på flera dagar och tycker att det är lite ångest ibland att gå in. Men absolut facebook är bra. Men jag är inte besatt längre. Och jag kommer aldrig bli ett facebook fan

Jag gillar att leva med visheten om att man kan hålla kontakten med folk i reality och inte via internet (MSN och mail ingår inte i den gruppen) Nej jag är nog en mer telefon människa iaf tror jag. Känns lite mer som min grej, blogg självklart också.

Men det bästa av allt är ju att träffa vänner. Men facebook är bra, har inget annat att säga om det.

ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0