Damn taxi driver...

Det finns några saker som gör mig irriterad. Det finns saker som gör att jag blir glad. Det finns saker som gör att jag blir stolt över mina vänner, Jag skall berätta två saker som dyker upp i huvudet på mig, vad har då båda sakerna gemensamt? Jo båda handlar om bilar.

Den bra saken som gör att jag blir stolt över mina vänner är när de lyckas ta körkort. Grattis C till körkortet som du tog igår. Stolt över dig älskling!
 
Den andra saken som gör mig irriterad är när människor i deras arbetssituation skall hjälpa människor och sedan snäser åt en. Incidenten inträffade för exat en timma sedan. Jag och mina syskon skall fira julafton hos pappa i år och åkte till honom idag. Eftersom pappa är mitt uppe i allt julstök så beställde han en taxi som skulle hämta oss hos mamma. Tänk er fyra ungdomar, alla har minst 7julklappar var i olika storlekar och de ligger i flera påsar. Alla fyra har väskor som är stora nog att passa en resa på tio dagar, plus att minstingen i skaran har en bas och en förstärkare med sig. Denna kära taxichaufför - som antagligen inte hade någon bra dag, eller jag hoppas att det var så - låter oss fyra och framför allt mig och min syster kämpa oss till bilen med alla påsar och väskor utan att han gör ett jävla handtag. Han står bara vid bakluckan. Efter en taxiresa sedan på ungefär tio minuter kommer vi äntligen fram till pappa. Lika många påsar som vi packade in i bilen skulle nu packa ut. Tror ni människan hjälper oss nu? NEJ. Min bror tog en påse i taget, vilket kanske inte var så jättesmart, men han hjälpte i alllfall till, vad säger då taxichauffören till en liten 12 åring? "Du kan väl hjälpa till lite" Jag kan säga att min bror var väldigt nära på att slänga ur sig inte allt för trevliga ord.

En taxichaufförs uppgift är ju inte bara att köra bil utan även att visa kunderna en gidigen service. Taxibolaget som vi åkte med har vi åkt med i flera år och jag vet av erfarenheter att detta bara var en engångsföretelser. Men jag och mina syskon för tacka chauffören för de extra musklerna vi fick och vi alla fyra vill önska dig en god jul och ett gott nytt år och hoppas att du vaknar på rätt sida imorgon.

ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0