Chiesa San Luca by night

Lisa och Anki, nu är det inte långt kvar tills ni kommer och jag har redan börjat planera en del :) Hur som helst en sak som vi skall besöka är kyrkan San Luca. Den ligger på ett berg med ganska brant sluttning och man måste gå ca 2 km för att komma till kyrkan. Man skall göra en "uppoffring" till Gud, för att det sägs att när man når kyrkan så slår ens drömmar i livet in. På dagen ser man hela Bologna från Kyrkans plats. Jag har dock bara varit där by night och det sägs att om en pojke bjuder en flicka dit by night, är det en väldigt romantiskt gest. Ja, jag var där med en italiensk pojk.
 

Kommentarer
Postat av: Anki Bjarnehed

Jag längtar och räknar dagarna!!! Gick det bra med kvällsdaten till kyrkan;-) följer vädret i Bologna i ser fram emot lite varmare. Idag har vi bars -2 men det blåser så det känns som -17 iaf. :-( i söndags 20/1 var vi och grattade Gun-Britt som fyllde 90! Hon hade en bra dag men tyvärr är hon väldigt dement. Och förstod inte att hon fyllde år...men hon orkade vara med och uppe under kalaset vilket gladde oss och i synnerhet Leif. Må gött och jag håller alla tummarna för dig på måndag!!! Kramar i massor

2013-01-26 @ 14:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0