/18 oktober 2011

Ännu en dag i skolans och idrottens spår. Först ut var rehab träning, en bra timlön har de iaf, för tjugo minuter får du två hundra svenska riksdaler. Om jag räknar rätt är detta 10 kronor minuten. Kanske borde sadla om? I vilket fall som helst får jag vad jag betalar för (eller ja, stipendiet inom MIA) och framsteg med knäet börjar nu visa sig. Ner mot staden från stadion sedan och en dubbel espresso på EH på hansa. Efter det en promenad i regnet till stadsbiblioteket där Holken och Rebecka från italienskan sedan mötte upp mig. Några timmars intensivt plugg och för en gång skulle så kände jag mig ambitiös! Trodde att mötet med min dietist var halv fyra så när han ringer 5 i halv fyra och undrar vad jag är tänkte jag "What?!" självklart visade det sig att jag tagit fel på tiden och tiden var istället kl 15.. Lite charm på det och några minuter smartare kunde jag läman stadion efter ett riktigt bra möte.

Helt slut i huvudet och tentaångesten inför nästa vecka börjar närma sig.. Smygande sakta. Obehagligt. Men tänker man positivit så måste det gå bra. Nu när italienska ansökan för studier utomlands är inlämnad borde mitt liv bli mindre stressat.

Tydligen kan skador förvärras om man är stressad, vilket det antagligen är i mitt fall - hade ingen aning om detta!

Det är tur att vissa problem kommer att få sin förklaring så småning om .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0