Give me lashes





Finns det något som måste vara precis som jag vill med mitt utseende, så är det mina ögonfransar. Kanske låter helt stupid men det är sant. Blir de inte bra, då vill jag inte vara med. Jag har blivit välsignad med långa ögonfransar som är bra uppåtböjda, vilket gör att jag aldrig behöver använda fransböjare.

Men något som absolut kan irritera mig är när mascaran börjar klumpa. Jag brukar byta mascara varannan månad, men bara för att den börjar klumpa behöver det inte betyda att den är gammal. Det kan vara så att klumparna är torkad mascara som sitter på själva borsten.

Därför får ni ett utav mina bästa och innan secrettips.

Ta mascara borsten ur mascaran och tvätta borsten försiktigt med ljummet vatten och tvål och få bort all mascara bara på borsten så att man ser metallen vid stråna. Ni anar inte hur mycket klumpar ni kommer se som försvinner med vattnet. Se till att bara tvätta borsten med stråna så att det inte kommer vattnet i hylsan på locket i i mascara tuben - för då är ni körda.
Torka sedan ordentligt med papper så att borsten blir torr och det inte finns något vatten kvar. Voila! Era fransar kommer vara lika fylliga när ni sätter på mascara som när ni köpte den ny. Eller ja nästan iaf.

Jag älskar Helena Rubensteins QueenLash mascara - gärna från the feather collection. Brukar använda den i mitten.



ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0