från Unversiaden

Åter hemma i Sverige som sagt. Jäklar vad det kan vara skillnad på ställen. Här hemma klagar man över både det ena och det andra medan man i andra länder är glad över om man ens har mat för dagen, tak över huvudet etc.

Efter nio dagar utan varken tv eller tidningar är det lite oklart vad som hänt i Sverige/världen mer än att Sverige tagit över ordförandeskapet i EU och Carolina Kluft dragit på sig en skada.

Jag har iaf haft det helt fantastiskt och jag lovar att lägga upp bilder. Tiden i Serbien har gått så fort att man nästan undrat om tiden skall gå dubbelt så fort där nere. Angagemanget kring tävlingarna har även varit super stort runt om hela Serbien, EUropa och världen, förutom från Sveriges sida. Tror inte vi hade en enda journalist där nere. Medan man i andra länder skickat diverse journalister, tv reportrar etc från jordens alla hörn.

Eftersom Universiaden är så stort utomlands har säkerheten där nere vart en utav de större frågorna och det är numera inte ovanligt för mig och andra att få polisekskorter till olika platser, Då fattar ni hur hög säkerheten var. Autografer, bilder  och få frågor om att ge bort sin "Sverige tröja eller Sverige pins" är nu den absolut vanligaste frågorna jag har hört på en månad.

Invigningen var det största jag vart med om. Det går verkligen inte att beskriva med ord. Precis som OS på tv men känslan av att vara där var otrolig.
Om två år är det Kina och vi har redan börjat tagga om haha. helt galet.

Önskar att alla fick chansen att vara med. Även fast tävlingarna inte gick som jag hade önskat så är det för mig lite mer se och lär denna gången. Och som om jag har sett och lärt mig. Idrottsligt, kulturell och historiskt.

Den största chocken har varit Serbien och östblockens åsikter om USA. När USAs flagga kom in på invgningen, herregud, jag har aldrig vart med om Utbuande någonsin. Däremot jublades det enormt för både Israel och Palestina..

Samma sak var det när USA spelade mot topseadade Serbien i Basket. 6-8000 åskådare och säkerhets vakter runt om hela arenan och i en ring runt USAs fans. Jag trodde Arenan skulle rasa ihop utav burop..

Nu måste jag lägga över bilder men lägger in denna som jag snott från Es man. Italiano

ciaociao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0