I missed the glamour and got the fucking propaganda...

Åh jag är sååå irriterad på att jag missade melodifestivalen.. Jag som ÄLSKAR melodifestivalen! Brukar ju aldrig missa det. Men jag hade en förhoppning om att den skulle gå i repris. Men den förhoppningen slocknade när jag fick reda på att de inte kommer att visa repriser av deltävlingarna eftersom det skall vara samma chans för att kvala och vinna hela tävlingen.

Damn it. Nu kommer jag antagligen missa den på lördag också eftersom jag är borta på kanarieöarna då. Men huvudsaken är att jag får se La grande finale!

Åh ge mig glitter och glamour - Där var verkligheten bor, Dolce vita mon amor.


En annan sak som jag är irriterad över är hur folk kan gå och förstöra saker och ting för andra. Natten mellan fredag och lördag har några idioter gått och ristat in hakkors på vår och grannarnas bilar. Mitt på motorhuven. Hur mogen får man bli? Eftersom mamma är politiker så har nu säpo kopplats in. Antagligen visste inte de som gjorde detta att mamma var politiker och det är antagligen också ett "pojksträck". Hur man nu kan kalla inristade hakkors för pojksträck..

Hoppas bara att de som gjorde det inser att de har begått ett brott inte bara mot oss utan mot alla människor. Genom att uttrycka propaganda på denna nivån så sårar man människor enormt. Man upprör och hetsar. Skaffa er lite insikt i livet och andra människors känslor så kanske ni inser det felet ni gjort. Och förhoppningsvis så kommer ni också att ångra er.

Live and learn


Nu tar jag återigen itu med manhattans klädhögar. 20 kg inkl handbagage. Hur fan skall jag klara detta?

Packtips är välkommet!

ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0