thoughts about today

Valborg idag. Alla vet vad det innebär. Hets fylla och bråk. Ändå gör vi samma sak år in och år ut. Super oss redlöst fulla för att sedan ha ångestattacker dagar efter, och då framförallt bakisdagen. Men varförvarför kära svenskar gör vi detta? Självklart firande av våren, och några kanske firar kungens födelsedag, men framför altt för att det liksom hör till. Inga ursäkter är godtagbarar under denna dagen om varför man inte skall dricka. Det är hets på  högnivå. Och visst är det härligt att känna att våren är på ingång och sommaren snart är här? De sista tentorna är på gång, studenterna börjar få hyfsat ledigt, och den lilla flickan som i höstas nervös och spänd började ettan på lågstadiet, är inte längre yngst på skolan till hösten, hon har lärt sig skriva och läsa och börjar gro sig äldre. Valborg. Ja man kan väl ändå säga trots hetsen kring den, att det är en bra dag. EN Carpe diem dag - nästan. Det går inte riktigt att beskriva känslorna till den, men med värme och sol, glädje och kärlek är valborg en början på en bra sommar. För man kan ju nästa säga att sommaren har börjat i och med denna dagen.

Min hets hittills har varit att handla för malagagängets middag ikväll. sedan packningen till Stockholm. Är fortfaradne inte riktigt klar för jag vet inte vad jag skall ha med mig, men jag hade tänkta överraska C med vindruvor och fanta på balkongen och sedan blir det press med sol för kvällens hets.

Take care tonight!

ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0