Im not stupid...

Efter massa gott kaffe med L, en "filmkväll" med CB som slutade med en riktig vinkväll - super mysigt - har jag nu precis kommit hem från gymmet. Blev ett litet lättare pass om ni fattar vad jag menar.. Men SATScore var det bästa ever!

Inom fäktningen tränas inte rygg och mage så som man kanske tror, så jag har märkt på senare tid att min rygg verkligen behöver tränas speciellt när jag svankar mkt. Så passet idag var verkligen great och en halvtimma var perfect! Nu blir det mkt core i veckorna. I goes superwoman. Imorgon blir dt Body Combat och kondition.

Helgen blir lugn förövrigt - det är så skönt att inte göra någonting. Bara ta det lugnt och relaxa. I love it.

Har verkligen märkt hur snabbt man tappar verklighetsuppfattningar om saker som händer ute i världen när man inte håller sig update. Efter studenten så har jag knappt öppnat en tidning om den inte handlat om mode eller liknande. Under ens skolår var man tvungen att hålla sig update kring vad som händer i världen eftersom det senare skulle diskuteras på lektionerna. Men nu det senaste.. Jag hade bra betyg och jag är smart - finns inget bättre än att lära sig från andra människor eller öppna en bok och bara suga in all fakta. Men som sagt det senaste har jag vart helt lost. Jag känner mig som en dum unge som inte fattar någonting. Vadå har Ryssland och USA verkligen haft presidentval? Vadå lågkonjunktur, har vi i Sverige det nu?!. Okej så illa är det inte - men jag har helt enkelt inte satt mig in i vad som händer i världen. Så från om med nu skall det läsas tidningar. Alla tidningar. Jag skall gå från att känna mig blåst till att bli jätte allmänbildad. Nu skall alla ord bara printas in i min skalle och faktan skall bara spruta likt en champagne flaskas bubblor från tidningen in i mitt huvud. Nu jävlar..


Personalfest kl 1800, jag stannar en stund iaf, skall bli trevligt men jag känner att john blund står och rycker i nödlampan och håller upp en skylt med texten "SÖMN" på. Sounds great


ciaociao



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0