Varför ångest under sommaren?

Ibland kan bara allting kännas rätt, men helt plötsligt så får man en känsla i magen om att det kanske inte blir rätt iaf. Förhoppningar och förväntnignar man inte vill skall raderas, som man egentligen skall hjälpa en till att uppnå det målet man vill nå. Någon som känner igen sig?

Vissa saker är jobbiga att ta itu med, men någonstans så måste man ta tag i saker och ting. För även om jag alltid kommer att vara Mammas och Pappas flicka så kan jag inte lite på att de skall göra saker för mig som jag själv egentligen måste ta tag i. Ett steg i taget i rätt riktning innebär en stor vinst för alla. även om det egentligen bara är en liten sak. Bli en gambler, våga satsa så vågar du även vinna.

även om årstiden är den bästa och sommaren egentligen skall vara till för roliga saker så finns alltid stressen och ångesten där ändå. Just nu känner jag att jag inte vill släppa taget om de skolår man gått igenom, som alltid varit där som en pelare, man vet exakt vilket datum man slutar och vilket datum man börjar, Behöver inte oroa sig om att man inte vet vad man skall göra, vuxensaker man skall ta tag i, allt man skall hinna med.

men vänner ni som tog studenten iår, nu står vi här och om några dagar går sista svarsdag för högskola/universitet ut, och min stora fråga till mig själv är om jag skall tacka JA till platsen jag fått eller om jag skall gambla och ta livet lite som det kommer . Alla förslag, tips och råd behövs nu så om ni vill hjälpa en tjej i nöd är det bara att göra det.


Nu tycker jag alla skall ut och njuta av kvällsolen för det skall jag göra. Ringa kära L och bestämma om helgen. boka tågbiljetter till Sthlm och sedan blir det mys med Sis.

A domani!

Ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0